• Agda90

    Stålsätta sig en månad till

    EpicF skrev 2024-03-24 23:15:34 följande:
    Det behöver det inge göra heller. Mamman får väl uppträda vuxet under den veckan och ta itu med sina känslor veckan efter, om hon nu bryter ihop. Kan också vara att hon tänkt i samma banor och att det går smärtfritt. 
    TS har sugit på den här karamellen ganska länge. Han kunde ha kläckt ur sig något för ett bra tag sedan. Men det har väl alltid kommit något emellan, någon fördelsedag, julfirande, en födelsedag till, nu påsk. 
  • Agda90
    EpicF skrev 2024-03-25 12:04:11 följande:

    Abonym (XXX): Jag förutsätter att ts och hans snart ex-sambo är vuxna människor som kan lägga sina egna känslor åt sidan för en vecka och fokusera på barnen. 

    Men du kanske tror de är tonåringar som inte kan hantera uppbrott på ett bra sätt. 


    Beroende på var i landet man bor så är man ledig antigen denna veckan eller nästa vecka. Det måste på allvar vara något fel på dig om du tror att man kan släppa en bomb av den här kalibern och förvänta sig att all ilska, sorg och alla andra känslor kan hållas i schack så att man fungerar som vanligt. 

    Antingen är du helt känslokall (läs: känslodöd)
    Eller så har du aldrig varit med om något så stort som ett uppbrott. 
  • Agda90
    EpicF skrev 2024-03-25 16:33:09 följande:

    Agda90: Jag anser inte att man ska behöva "stållsätta" sig flera veckor till. Om man ska ta hänsyn till allt när man vill göra slut så blir det svårt eftersom det alltid är någon födelsedag, semester, jul, påsk, midsommar, speciella helger etc. 

    Ingen vet vad ts ex står. Att separera innebär inte automatiskt ilska, sorg eller andra känslor. 

    Och är man en vuxen människa, som jag förutsätter att både ta och sambon är, så kan man hålla känslorna i schack och upprätthålls ek fasad för barnen den aktuella veckan om det nu är så Att ts bestämt sig för att säga som det är. 


    Har varit med om endel uppbrott i mitt liv, vissa tuffa och jobbiga och andra lätta. Vissa har jag tagit steget och i andra har partnen gjort det. Ibland har det också varit ett gemensamt beslut. 

    Senaste uppbrottet som var 2019 så var i vi gemensamt överens om att bryta, och vet du vi fick till en helt normalt beteende av hänsyn till barnen. 

    Du får gärna kalla mig känslokall, men det innebär infart att du inte känner mig ett skit. 
    Och du känner inte TS och än mindre hans fru. Så varför ska dina ord vara lag?
    Alla människor reagerar olika i svåra situationer. Bara för att du har gått genom x antal uppbrott gör det inte dig till en expert på hur det funkar för alla. 

    Det är DET jag menar med känslokall för du verkar sakna förmågan att sätta dig in i andras situation. 
Svar på tråden Stålsätta sig en månad till