• Smecker

    Vad tänker ni då?

    Jag tänker att hennes ex var otrogen vilket är sanning.


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (T) skrev 2024-03-25 06:16:14 följande:
    Och hur hade du hanterat hennes tillitsproblem om du gillar henne?
    Det är självklart något som hon själv får hantera. Klarar hon inte av att hantera det så kanske hon inte är redo för en ny relation.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (T) skrev 2024-03-25 07:24:39 följande:

    Ingen är perfekt så bara för hon har tillitsproblem förtjänar hon inte kärlek? Innebär heller inte att hon är kontrollerande eller svartsjuk för det.


    Ingen har använt ord som "perfekt" eller diskuterat vad man "förtjänar" och inte. Däremot så varken kan eller vill jag ta ansvar för vad någon annan gjort mot henne, jag kommer inte att uppföra mig annorlunda eller förvänta mig annat av henne än jag skulle gjort mot vem som helst. Om det inte är nog eller funkar för henne så är det hennes problem, inte mitt.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (Who) skrev 2024-03-25 16:06:41 följande:

    Att någon blivit bedragen behöver inte betyda att hon e svartsjuk heller. 


    Hon kanske va det med exet, men erkänn, där hade hon ju anledning. 


    Om du inte tänker göra något sånt så har hon heller ingen anledning att vara svartsjuk. 


    Min erfarenhet säger att det ofta finns en orsak när man e svartsjuk. 


    Tillåt mig att gapskratta lite.

    Men okej, jag nappar. Absolut, min erfarenhet säger också att det oftast finns en orsak när någon är svartsjuk. Orsaken är oftast dålig självkänsla, psykisk ohälsa, otrygg anknytning i någon form etc osv mm. Det vill säga, orsakerna till svartsjukan ligger oftast hos den som är svartsjuk.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (HmJ) skrev 2024-03-25 17:04:26 följande:
    Ibland så finns även orsakerna hos den andre och på hur denne agerar.
    Så kan det absolut vara, ibland, men min erfarenhet är att en stor majoritet av all svartsjuka har med den som är svartsjuk att göra. Framför allt dålig självkänsla och problematiska anknytningsmönster är en väldigt vanlig orsak.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (T) skrev 2024-03-25 18:35:32 följande:
    Smecker verkar vara en helt oskön typ med 0 förståelse. Ibland kan även en kvinna som annars inte är svartsjuk bli det om hennes partner ger anledningar till det, exempelvis om han är otrogen.
    Så kan det absolut vara. Jag utgick enbart från det inlägget som jag svarade på.

    Men för att svara dig, att en kvinnas tidigare partner varit otrogen gör inte att jag accepterar att hon är svartsjuk mot mig eller på något vis förväntar sig att jag skall bete mig på något annat sätt än jag brukar. Att ständigt bli testad och behöva bevisa att jag är pålitlig och min (eventuella, beror på hur långt man kommit i dejtandet/relationen) kärlek, det är ett effektivt sätt att ta död på mitt intresse. Förväntar man sig någon sorts specialbehandling för att ens ex varit otrogen så anser i alla fall jag att man har mer att bearbeta och kanske inte är redo att dejta än.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Vad tänker ni då?