• olof 45

    Svårt för män på dejtsidor

    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-27 08:13:05 följande:
    Det är bra att du har förstått det. Men alla kvinnor är inte så.
    Beror väl på vilken nivå kommentarerna ligger? Försöker din syster få dig att vara mer realistisk månne? Medans du tror att du har en chans att kamma hem unga tiopoängare?

    För enligt min erfarenhet är både kvinnor och män oftast medvetna om att alla har olika smak och preferenser - men samtiidigt finns en uppfattning om vad som generellt kan tänkas vara "inside ones league". PÅ samma spelplan, funkar det som svensk översättning?

    Alltså: din syster kanske försöker managera dina förväntningar?

    (Om jag minns rätt så har du ju trådar om att du fallit för en ung tjej på jobbet, och du blev typ sur över att folk gav dig feedback om att du borde låta den stackars tjejen jobba, och inte ragga på henne? Vilket jag kan tänka mig hör till samma kategori som ovan: visst kan tjejen själv säga bu eller bä, men om andra i din närhet uppfattar det så att det kan bli en en jobbig grej för tjejen att behöva göra (och hon kan ju faktiskt bli ledsen av att en person hon tyckt om att ha som nära kollega/vän/ mentor egentligen klätt av henne med blicken, liksom) så kan de ha försökt få dig att backa från iden. Just baserat på att de tycker du är alltför orealistisk i vem du uppvaktar?)
Svar på tråden Svårt för män på dejtsidor