• Anonym (undrande)

    Hur träffar man någon IRL?

    Jag är kvinna, 40+ och vansinnigt trött på dejtingappar och att skriva med främlingar. Vet att många känner som jag. Men hur dejtar man på ett annat sätt? Borde väl ändå funka i en storstad med massa mötesplatser, eller är det extra svårt här..?

    Bor i Stockholm, gillar kultur (musik o dans mm) och natur. Bra på att få nya vänner så har egentligen inga problem att småprata med nya människor, men träffar inte så många män i de kretsar jag rör mig. Någon som lyckats skippa apparna och istället får kontakt med män IRL? Hur och var i så fall..? 

  • Svar på tråden Hur träffar man någon IRL?
  • Fjäril kär

    Skaffa en hobby/intresse så att du av naturliga skäl kommer i kontakt med mycket folk och i synnerhet män. 

    Engagera dig i olika evenemang där du bor. Gå på cruising,  gå på pubkvälkar och quiz-kvällar på krogen, kolla när det är spelningar på diverse uteställen , dansa på folkan osv - överhuvudtaget rör dig ute bland folk där det händer saker . 

    Kolla föreningslivet och om det kan vara något som kan intressera dig. 

    Nyttja vänner, familj, kollegor och kolla vad dom hittar på och häng med på olika event . Att hänga med på folkrace, hockeymatch,  fotboll eller bilmässa etc kan ge nya bekantskaper. 

  • OlgaElvira

    Fråga din föräldrar hur de träffades, hur deras syskon träffade sin partner? Det var via vänner, inom en förening, under studier. Det är ett naturligare sätt att lära känna en ny partner. Man ser varandra i relation till andra, man lär känna varandra mer innan man etablerar sig som ett par.

    Via datingappar är det en omedelbar förväntan om romantisk/sexuell relation, det innebär att man inte hinner lära känna varandras bra och sämre sidor.
    Det är tyvärr alltför många som blivit alltför besvikna alltför många gånger på den digitala datingvärlden. 


     

  • Anonym (Kaffedraken)
    OlgaElvira skrev 2024-03-28 10:10:37 följande:

    Fråga din föräldrar hur de träffades, hur deras syskon träffade sin partner? Det var via vänner, inom en förening, under studier. Det är ett naturligare sätt att lära känna en ny partner. Man ser varandra i relation till andra, man lär känna varandra mer innan man etablerar sig som ett par.

    Via datingappar är det en omedelbar förväntan om romantisk/sexuell relation, det innebär att man inte hinner lära känna varandras bra och sämre sidor.
    Det är tyvärr alltför många som blivit alltför besvikna alltför många gånger på den digitala datingvärlden. 


     


    Ja, kvinnor säger att män på nätet bara vill ha sex. Och att det inte finns några vettiga män på dejtsidor.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Fjäril kär skrev 2024-03-27 19:32:17 följande:

    Skaffa en hobby/intresse så att du av naturliga skäl kommer i kontakt med mycket folk och i synnerhet män. 

    Engagera dig i olika evenemang där du bor. Gå på cruising,  gå på pubkvälkar och quiz-kvällar på krogen, kolla när det är spelningar på diverse uteställen , dansa på folkan osv - överhuvudtaget rör dig ute bland folk där det händer saker . 

    Kolla föreningslivet och om det kan vara något som kan intressera dig. 

    Nyttja vänner, familj, kollegor och kolla vad dom hittar på och häng med på olika event . Att hänga med på folkrace, hockeymatch,  fotboll eller bilmässa etc kan ge nya bekantskaper. 


    Jag ser att du nämner kollegor. Du tycker att jobbet är ett bra ställe för en kvinna att träffa en man?
  • Anonym (Kaffedraken)
    OlgaElvira skrev 2024-03-28 10:10:37 följande:

    Via datingappar är det en omedelbar förväntan om romantisk/sexuell relation, det innebär att man inte hinner lära känna varandras bra och sämre sidor.
    Det är tyvärr alltför många som blivit alltför besvikna alltför många gånger på den digitala datingvärlden. 


     


    Jag gjorde en tråd om att det är svårt för män också, men det är nog inte samma sak.
    Många blir besvikna irl också. Det har jag blivit många gånger. En del säger att det är lätt att träffa nån. De flesta normala träffar nån under sin livstid.
  • Fjäril kär
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:24:33 följande:
    Jag ser att du nämner kollegor. Du tycker att jobbet är ett bra ställe för en kvinna att träffa en man?
    Nej verkligen inte. Det skrev jag inte heller.

    Men man kan umgås med kollegor rent vänskapligt och hitta nya vänner via sina kollegor. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Fjäril kär skrev 2024-03-28 10:57:07 följande:
    Nej verkligen inte. Det skrev jag inte heller.

    Men man kan umgås med kollegor rent vänskapligt och hitta nya vänner via sina kollegor. 
    Ok. Jag vet flera kvinnor som hittar på saker hela tiden med sina vänner, träffar mycket folk. De verkar inte hitta rätt och är med på dejtsidor.
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-03-28 10:23:38 följande:
    Ja, kvinnor säger att män på nätet bara vill ha sex. Och att det inte finns några vettiga män på dejtsidor.
    Det existerar vettiga män på dejtingsidor också, men dem är inte så många. De flesta vettiga män som är 30+ är redan upptagna i någon form av relation och är inte tillgängliga på dejtingmarknaden.
    Problemet för både män och kvinnor är nog att det alltid är massa jobb med att sortera bort incels, galningar och personer som söker otrohet.
  • Deegan

    Fjäril Kär skrev många bra alternativGlad som ja tycker att du klura på TS, just det där med pubkväll med quiz funkar då jag har en bekant som gick på ett sådant i höstas, fick han kontakt med en tjej där, och dom är ihop idag Glad, pratades vid om detta förra månaden om just det här med att träffa folk irl när vi satt o tjötade lite, då han hade varit singel i ca 1år innan så hade han testat tinder bla... men han tyckte att folket ha blivit lite smått förlamade när det kommer till att träffas så här spontant ute på krogen,, rätt så många har svårt att sätta sej ner och bara och föra en konversation och bara "dö prata" om lite av varje.man behöver ju inte tokragga på någon ifrån första början. känns som att "vi" har blivit så app-beroende med att sitta hemma och svipe'a höger&vänster och messa hej vilt än att ses ute på krogen&dansställe som exempel.. det känns som allt måste planeras hela tiden än att bara göra något spontant med en utekväll? eller så kanske är jag väldigt gammalmodig härSkrattande

    /D


    Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig. Jag kan inte tvinga dig att ha rätt ;)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-03-28 10:59:32 följande:
    Det existerar vettiga män på dejtingsidor också, men dem är inte så många. De flesta vettiga män som är 30+ är redan upptagna i någon form av relation och är inte tillgängliga på dejtingmarknaden.
    Problemet för både män och kvinnor är nog att det alltid är massa jobb med att sortera bort incels, galningar och personer som söker otrohet.
    Ja, det är nog fler vettiga kvinnor på dejtsidorna.
Svar på tråden Hur träffar man någon IRL?