• Anonym (Varningslampan44)

    Är han schysst

    Alltså min pojkvän har blivit så himla irriterad av allt och typ går runt och stör sig, vilket har gjort mig så omotiverad och ledsen. Ibland får jag typ som strålningar i magen över hans attityd. 

    Idag skulle vi 30 mil, som vanligt har vi min bil men som han tankat. Då säger han ?jag kan tanka men sen får det f*n vara bra? 

    jag betalar allt på bilen själv jag vet, det är ju min bil men jag fixar allt själv, däckbyte, besiktning osv. Inget konstigt liksom. Men vi har min Bil hela tiden. 


    bilen Började varna för bromslampor och ABS fel, han suckar och säger ?åh vad är det för fel nu då? alltså jätte arg? Jag blir då Arg tillbaka och han säger att jag ska lugna ner mig. Han säger att jag måste fatta att jag måste serva bilen oftare och ber mig ringa en mekaniker som kan avgöra felet. 


    Blev ledsen i efterhand för han är så himla irriterande mot mig, suckar om att jag är långsam, inte kan klara mig själv osv. 


    och ska han göra något eller ställa upp får man höra Det 1 år efter. 


    Är detta normalt eller inbillar jag mig? 


    hans aura gör att jag blir osäker/ledsen. 

  • Svar på tråden Är han schysst
  • Tobben

    Det låter som att du är tillsammans med en bäbis.
    Hur mycket hjälper han till i hushållet egentligen?

  • Anonym (Varningslampan44)
    Tobben skrev 2024-03-30 11:34:32 följande:

    Det låter som att du är tillsammans med en bäbis.
    Hur mycket hjälper han till i hushållet egentligen?


    Hjälper till då och då med hemma sysslor men inte alls intresserad om det inte gäller honom själv. han krockade till och med min bil en gång och lagade själv. 


    jag är tjej och lämnar in min bil på däckbyten, får information på besiktningar osv och försöker visa intresse men min kille blir bara sur och suckar över massa skit. istället för att säga ?det här ordnar vi? eller liknande. 

  • Tobben
    Anonym (Varningslampan44) skrev 2024-03-30 11:42:24 följande:

    Hjälper till då och då med hemma sysslor men inte alls intresserad om det inte gäller honom själv. han krockade till och med min bil en gång och lagade själv. 


    jag är tjej och lämnar in min bil på däckbyten, får information på besiktningar osv och försöker visa intresse men min kille blir bara sur och suckar över massa skit. istället för att säga ?det här ordnar vi? eller liknande. 


    Att du orkar.
    Gör slut!
  • Anonym (feg jävel)

    låter som han har tröttnat på dig men är för feg för att göra slut

  • Core

    Har ni varit gift i tio år, skaffat barn och har en tung period och han är en fin andra part annars så kanske det finns sina förklaringar, om inte är du inte på väg in i en lycklig framtid.

    Med det ville jag bara påpeka att ibland finns nyanser man inte kan läsa in på i ett anonymt inlägg, men är det som du beskriver låter det inte hållbart. Han låter egocentrisk och tar dig för givet.

  • Anonym (Syster)

    Omg lämna idioten! Förvånad Det där är psykisk misshandel.

  • Anonym (Suck)

    Har du hittat honom under en sten så lägg tillbaka honom där han hör hemma.

  • klyban

    Du får ju prata med honom och om du har ett intresse att fortsätta relationen.

    För din beskrivning låter inte som något man vill leva med i decennier med, för det låter svårt nedbrytande.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Lilly)

    Nej, sådär ska man inte bli behandlad.
    Har du frågat honom varför han låter så missnöjd, är så negativ och dryg?
    Jag skulle tala om att det är sårande och att det får mig att undra om jag orkar leva kvar i den här relationen länge till för den gör mig inte lyckligt.
    Att bollen är hos honom nu och fråga om han ÄR nöjd över situationen??!!

Svar på tråden Är han schysst