Inlägg från: Anonym (En väninna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (En väninna)

    Min kompis har enormt bekräftelse behov

    Jag vet inte vad som händer med min närmste vän. Hon har senaste halvåret börjat få ett enormt bekräftelse behov. Detta har kanske alltid varit så men eftersom vi umgås mer och mer och kan prata om allt mer o mer så kanske hennes filter har försvunnit?? 

    Hon pratar oftare och oftare om hur bra Hon är på sitt jobb. Vilket hpn säkert är och jag har alltid lyssnat och hållit med henne. Men det sista har detta eskalerat nått kolossalt. Hon säger att männen på hennes arbetsplats är avundsjuka på henne och har svårt att stöta på henne eftersom dom ser henne som ett hot??

    Hon kan ha nått one night stand ibland och det berättar hon om hur mkt som helst. Om och om igen. Hon letar upp dessa män på fb osv. Ibland kan hon skriva med nån på tinder och säga att hon har en dejt på g men blir aldrig någon dejt.  Hon kan se en kille på Ica och få för sig att han är intresserad och älta detta i veckor!

    Tar jag upp minsta lilla så är det därdigpratat efter 5 minuter sen är hon nästan irriterad på mig. Nu har jag märkt att jag inte orkar umgås med henne längre. Jag känner att jag är nästan matt. Kan någon klok person bara göra nått uttalande om vad det är som händer? Någon som varit med om samma? 

  • Svar på tråden Min kompis har enormt bekräftelse behov
  • Anonym (En väninna)
    Anonym (Mx) skrev 2024-04-02 22:33:26 följande:

    Min gissning är att ni inte varit vänner under en längre tid.


    Vi har umgåtts i 3 år. Sista 1,5 året har vi umgåtts flitigt. Hörts eller setts nästan varje dag.
  • Anonym (En väninna)

    Kunde inte citera (H)

    Det enda som slår mig är att när vi blev vänner så hade hon kommit på fötter efter en skilsmässa. Hon hade köpt hus och landat. Jag hade precis skiljt mig och var rätt trasig. Hon va liksom någon jag såg upp till såklart. Jag var väldigt osäker och hon utsåg sig själv till mentor vilket nu i efterhand känns lite konstigt? Då älskade hon att prata om "mitt". Hon frågade alltid om jag skrev med någon och sa till mig vad jag skulle svara utan att vika när det inte kändes helt bra för mig. Nu går jag min egen väg mera i allt jag gör. Lyssnar såklart på hennes råd men känner att jag inte behöver så mkt råd i allt längre utan litar på mig själv. Vet inte om det kan va nått som har med allt att göra. 

    Vad gäller jobb så har jag ett sämre jobb än henne så hon behöver inte tävla med mig. Det som skrämmer mig är att hon nu det sista måste vara överlägsen i allt. 

Svar på tråden Min kompis har enormt bekräftelse behov