• Anonym (Tyra)

    Mobbad på jobbet

    Det låter som en ohållbar situation. Hur ser arbetsgruppen ut i övrigt? Är det bara ni tre? Har du någon enhetschef eller gruppledare eller något som du kan prata med om situationen? Konflikter och mobbning påverkar den psykosociala arbetsmiljön massor och därmed även kvaliten på arbetet som utförs så det ligger i verksamhetens intresse att ha fungerande arbetsgrupper och hantera all typ av mobbning.

  • Anonym (Tyra)
    Anonym (Svag) skrev 2024-04-04 20:12:50 följande:
    Pratat med chef som försökt vägleda. Men det hjälpte inte. 
    Önskar bara så att jag kunde strunta i dem och sluta må dåligt. Jag vill verkligen inte byta jobb. 

    Hur blir man starkare?

    Fyy.. Jag fattar.. Det tråkigaste i det hela är att du känner att du är den svaga. Hur lätt är det att stå emot två mobbare? Du är ju den starka som har gjort det hittills och vill fortsätta göra ett gott jobb och göra det du kan för de personer som ni faktiskt är där för! 


    Har du några andra kollegor på arbetsplatsen som du kan ty dig till? Jag tänker om du kan försöka ignorera dom här två idioterna så gott det går och försöka hitta nya kollegor som du fikar och pratar med? Lättare sagt än gjort, att ignorera men om du vill vara kvar där måste du försöka hitta något förhållningssätt som gör att du inte går under på kuppen..

Svar på tråden Mobbad på jobbet