• Sand13

BIM maj 2024

En grupp för oss som hoppas på PLUS i maj! Lycka till allihopa! <3

• Svar på tråden BIM maj 2024
  • Whatev
    mammaatillen skrev 2024-05-21 20:43:13 följande:

Nu börjar det närma sig för mig hörni, är på ÄL+6 så snart om några dar ska jag äntligen kunna testa och se om det tog sig denna månad!

Har inga höga förväntningar alls även om det låter så haha, bara spännande varje månad inför det och sen besvikelse efter besvikelse när mensen kommer ;)

Symtom hittills är:

? Brun-röd flytning i förrgår (inplantationsblödning? Hoppas!)
    ? Ömma bröst och bröstvårtor
    ? Hungrig konstant
    ? Humörsvängningar/känslig
    ? Trööött

Ska läsa lite i tråden hur det gått för er andra, uppdatera gärna hur det går för er nu också!

Så spännande! 
  • Pez
    LillaSam skrev 2024-05-21 21:50:47 följande:

Ni som har passerat BIM precis, hur går det för er?

Pez och 19977 visst hade ni BIM 19e? 

Jag har fått mens! Hade inte så stora förhoppningar eftersom vi ibte fick till det mer än 4-5 dagar innan ÄL pga bortrest sambo, det visade sig nu att det måste ha varit 6 dagar innan ÄL eftersom mensen var 2 dagar sen. Hade en del mellanblödningar men tror min cykel är lite rubbad efter p-piller stopp. Första cykeln var 38 dagar och denna var 30. Jag brukar ha 25-27 dagars cykel. I denna cykel ska vi försöka på riktigt och jag är taggad! 🤩👏

Jag hejar på er andra så länge! 
  • Snorkfrökenhär
    Pez skrev 2024-05-22 06:46:59 följande:
    Jag har fått mens! Hade inte så stora förhoppningar eftersom vi ibte fick till det mer än 4-5 dagar innan ÄL pga bortrest sambo, det visade sig nu att det måste ha varit 6 dagar innan ÄL eftersom mensen var 2 dagar sen. Hade en del mellanblödningar men tror min cykel är lite rubbad efter p-piller stopp. Första cykeln var 38 dagar och denna var 30. Jag brukar ha 25-27 dagars cykel. I denna cykel ska vi försöka på riktigt och jag är taggad! 🤩👏

Trist med mensen men du verkar ha en bra inställning, på't igen bara och hoppas att nästa cykel blir en fullträff 😄

Nu börjar det närma sig för mig hörni, är på ÄL+6 så snart om några dar ska jag äntligen kunna testa och se om det tog sig denna månad!

Har inga höga förväntningar alls även om det låter så haha, bara spännande varje månad inför det och sen besvikelse efter besvikelse när mensen kommer ;)

Symtom hittills är:

? Hungrig konstant
    ? Trööött

Ska läsa lite i tråden hur det gått för er andra, uppdatera gärna hur det går för er nu också!

Ooooh, låter ju riktigt lovande med den där blödningen som kanske kan vara en nidis. Håller tummarna! 

Tycker själv också att det är himla spännande dagarna innan BIM, jag är så hoppfull, sen blir jag besviken när mensen kommer, men så brukar jag ganska snabbt igen tagga till och börja jakten på nästa ÄL 😅 

Jag har inga speciella känningar. Känner av lite värk och som drag/slitningar långt ner i magen emellanåt men kan likagärna vara pms. Tror nog att jag känner efter för mkt och märker av allt 😅 Menmen, man vet ju aldrig. ÄL+9 idag för mig. 
  • LillaSam
    Pez skrev 2024-05-22 06:46:59 följande:

Tråkigt, men skönt att du är taggad på nästa försök! Ja, mensen kan ju bli krånglig efter p-piller stopp. Men skönt att cyklerna verkar bli kortare!
  • mammaatillen
    nathaliej97 skrev 2024-05-21 20:59:47 följande:
    Det låter ju ändå positivt, jag håller tummarna för dig! 
    jag ska testa på söndag tror jag så då ligger vi ungefär lika :)
    Spännande!
  • mammaatillen
    Snorkfrökenhär skrev 2024-05-22 08:46:42 följande:
    Trist med mensen men du verkar ha en bra inställning, på't igen bara och hoppas att nästa cykel blir en fullträff 😄

Symtom hittills är:

? Hungrig konstant
    ? Trööött

Ooooh, låter ju riktigt lovande med den där blödningen som kanske kan vara en nidis. Håller tummarna! 

Tycker själv också att det är himla spännande dagarna innan BIM, jag är så hoppfull, sen blir jag besviken när mensen kommer, men så brukar jag ganska snabbt igen tagga till och börja jakten på nästa ÄL 😅 

Jag har inga speciella känningar. Känner av lite värk och som drag/slitningar långt ner i magen emellanåt men kan likagärna vara pms. Tror nog att jag känner efter för mkt och märker av allt 😅 Menmen, man vet ju aldrig. ÄL+9 idag för mig. 
    Ja direkt när mensen väl kommer då är väntan över och man kan börja leva på lite som vanligt men med en tanke om att det är ny cykel, nytt försök på G, tur det ändå! Att man har en viss spänning i all besvikelse 😅
  • 19977
    LillaSam skrev 2024-05-21 21:50:47 följande:

Ni som har passerat BIM precis, hur går det för er?

Pez och 19977 visst hade ni BIM 19e? 

Mensen kom? 😭 Hade mycket märklig cykel den här månaden med fertilt sekret i lutealfasen och det kom pyttelite brunt blod dagen innan mensen startade, så jag hade förhoppningar på nidblödning in i det sista trots massa negativa tester haha?. Mensen kom verkligen på sista möjliga dag, på ÄL+16 😂 bara för att jävlas och dra ut på tiden extra mycket typ haha. blev så less när mensen kom så har inte orkat logga in på familjeliv.
  • Snorkfrökenhär

ÄL+10 här, testade imorse (kunde inte låta bli) men helt blank sticka 😆 Så jag ställer in mig på mens om några dagar. Mest troligt nya tag juni månad. 

19977 Trist att det blev så, nya tag! Kämpa på 😅 

• LillaSam

Tråkigt Snorkfrökenhär! Hjärta

ÄL+10 här också. Skulle inte testa denna cykeln utan vänta på mensen tänkte jag, men så letade jag efter en sak i badrumsskåpet och hittade ett gravtest som bara skrek mitt namn haha? Så testade (inte på morgonurin) och vrider och vänder på det så kanske man kan se universums svagaste streck. Ska iväg på möhippa denna helgen så tänkte egentligen stoppa huvudet i sanden och köra på som att jag inte var gravid om mensen skulle vara sen. Men nu vet jag inte 🙈

• Bunny s
    Anonym (Anonymous) skrev 2024-05-21 09:58:47 följande:

Det finns en BIM Juni också 😊

Jag tycker det blir bättre att hoppa över till gruppen "vi som planerar att få barn 2025" eller liknande, som en i gruppen skapade. 
    Blir så rörigt om man ska byta grupp för varje misslyckad månad 😁
Svar på tråden BIM maj 2024