• Anonym (Gymtjej)

Gymcrush

Hej! Hoppas jag skriver på rätt kategori, är ej så van vid familjeliv. 

Hur som helst så har jag börjat träna på ett nytt gym och har fått en minicrush på en kille där. Det började med att han ställde sig väldigt nära mig och träna när det fanns massa plats runt omkring. Blev typ nervös och visste ej vart jag skulle titta. Detta hände igen vid två senare tillfällen. Jag log väl lite då och försökte möta hans blick mer men blev ändå nervös och tittade bort. Sen idag när jag körde rodd började han träna framför mig med ansiktet mot mig så att vi kunde se varandra. Försökte även där titta mer på honom för att visa intresse mm.

Ja som ni förstår har vi inte sett varandra så jättemånga gånger än men ber om råd om hur jag ska få kontakt med honom innan det rinner ur sanden. För förstår ju att endast blickar inte leder någonstans.

• Svar på tråden Gymcrush
  • Anonym (...)

Le mot honom mer än mot andra. Se hur han reagerar

• Anonym (Mannen)

Jag har gymmat i drygt 25 år. Att man ställer sig bredvid någon kan bara vara att man ser sin spegelbild bättre eller något liknande.

Skulle det betyda något mer så borde han besvara dina blickar mer. Men han kanske är blyg. Jag vet inte.

Du får väl prata med honom. Be om hjälp med någon maskin eller övning exempelvis. Så kan ni börja där.

Kan ju även bli mer spännande om ni bygger upp någon stämning med blickar och leenden. 

• Anonym (Gymtjej)
    Anonym (...) skrev 2024-04-10 22:20:34 följande:

Le mot honom mer än mot andra. Se hur han reagerar

Ja ska försöka göra det mer!
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-10 22:26:48 följande:

Jag har gymmat i drygt 25 år. Att man ställer sig bredvid någon kan bara vara att man ser sin spegelbild bättre eller något liknande.

Skulle det betyda något mer så borde han besvara dina blickar mer. Men han kanske är blyg. Jag vet inte.

Du får väl prata med honom. Be om hjälp med någon maskin eller övning exempelvis. Så kan ni börja där.

Kan ju även bli mer spännande om ni bygger upp någon stämning med blickar och leenden. 

Ja sant. Har rätt dålig syn på långt håll så ibland kan jag inte vara säker på att han möter min blick men tycker iaf att han ganska tydligt tittar åt mitt håll. Men när vi rör oss nära varandra får jag vara mer uppmärksam på vart han tittar och om vi möter ögonkontakt att hålla kvar lite och le. 
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-04-10 22:26:48 följande:

Glömde svara angående fråga om övningar att jag själv tänkt på det så det känns rimligt att lite längre fram fråga om jag gör rätt med en övning osv!
  • Anonym (T)

Asså det känns ju som att du kommer gå på en jäkla landmina. 

Du menar att han satte sig mitt emot och tittade på dig, men säger inte hej?

• Anonym (Gymtjej)
    Anonym (T) skrev 2024-04-10 22:56:57 följande:

Asså det känns ju som att du kommer gå på en jäkla landmina. 

Du menar att han satte sig mitt emot och tittade på dig, men säger inte hej?

Han stod mitt emot och tränade vader men det var kanske 10 meter mellan oss
  • Anonym (T)
    Anonym (Gymtjej) skrev 2024-04-10 23:01:39 följande:
    Och du ögnade och ögnade och slängde med hela håret, men han sa inte hej. Jag tror jag hörde hela första gången? 
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (Gymtjej) skrev 2024-04-10 23:01:39 följande:
    Alltså jag satt och körde roddmaskinen, han såg mig och gick mot mig stannade några meter ifrån och såg ut att tänka lite och sedan tog han en stepbräda gick bort ca 10 meter till en rigg (?) och tränade vader medan han kunde se mot mig Tungan ute
  • Anonym (Gymtjej)
    Anonym (T) skrev 2024-04-10 23:08:16 följande:
    Och du ögnade och ögnade och slängde med hela håret, men han sa inte hej. Jag tror jag hörde hela första gången? 
    Nej inte direkt. Sen kanske han inte ville komma fram och störa mitt under genomförandet
Svar på tråden Gymcrush