• Lönnsirap

Hur mycket ger ni era barn i studentpresent

Jag lider med dig. Det är verkligen inte lätt att köpa något till en människa i den fasen av livet, där man både känner dem väldigt väl, men där de också är på väg till att bli mer självständiga. 

Jag tycker inte att stekpanna, eller chipskål är bra presenter. Visst är det bra med hjälp att starta upp vuxenlivet, men han lär ju då den typen av presenter av andra.

Han har ju körkort och mobil, men har han en cykel? Finns det något som skulle passa honom såväl nu, som om några år? Hörlurar? 

Om prisklassen är 3-700:- säger jag en bok. 

Och sen tycker jag också du ska tagga ner angående "den perfekta dagen" och presenten. Hur du än gör kommer det ju finnas utrymme för kritik, utifrån att det fortfarande bor en hel del tonåring i en student. Det kommer tyvärr finnas utrymme för besvikelse, hur du än gör. 

• Lönnsirap
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-01 13:30:56 följande:

Det är ju fortfarande en skål man kan serveras chips eller sallad ut. Jag tänkte inte köpa en på ÖoB för 49:- om ni trodde det. Har hittat en snygg för 300 men hittat en annan nu för 700 Som också är fin. Kanske tar den. Med ett par salladsbestick till. Han kan använda den redan nu när han bor hemma. Han brukar ta en ful plastbunke i vanliga fall. Rätt säker han hellre vill ha det än guldring. 

Och vilka förväntningar det finns att föräldrar efter att lagt tusentals kronor på att hyra tält, bord, catering osv ska lägga tusentals kronor på ny dator eller liknande till sina vuxna barn. 

Personligen tycker jag du håller på och skaffar dig ett i-landsproblem. För en vacker glasskål för 700:- slänger man inte in i diskmaskinen.... Likaså ska den stå någonstans. Och är sonen typen som skulle sätta igång och använda den i vardagen?  

Är sonen typen som uppskattar vackert glas? Och är det något du tror på, så kan du ju naturligtvis köra på det. 

Personligen tycker jag dock att en glasskål är det sämsta av många delar. Otymplig, stor och ömtålig. Men du känner väl bäst sitt barn.
  • Lönnsirap
    Anonym (Mamma) skrev 2024-05-01 21:15:25 följande:

Bra poäng. kollade att den går att diska i maskin. Den för 300 gör det. 

Han är verkligen inte typen som gillar vacker glas. Det ska bra praktiskt och stilrent. 

vad serverar man snacks ur om inte en glasskål? 

Plastskål, metallskål och ur påsen är andra kandidater, precis som att hitta en själv när man tycker man behöver. 

Jag tycker att metall är mer stilrent.
Svar på tråden Hur mycket ger ni era barn i studentpresent