• Anonym (ledsen)

    Nedstämd på morgonen

    Varje morgon när jag vaknar känner jag mig nedstämd. Sedan under dagen rullar det mesta på och jag tänker inte så mycket på det. Kvällarna brukar vara ok. Men på morgonen kan jag vakna en halvtimme, timme innan jag behöver stiga upp och ligga och grubbla och oroa mig för saker. Som att jag inte har så mycket vänner, barnen inte har så mycket vänner, saker som kan gå fel eller inte bli som jag hoppas på. Oro att jag gjort nåt fel eller gjort bort mig. Hur jag ska hinna med saker. Att jag ska misslyckas med nåt. 

    Är det vanligt att känna så här?

  • Svar på tråden Nedstämd på morgonen
  • Anonym (E)

    Tja, det är mer vanligt att ha det på kvällen ;) Men annars ja

  • OlgaElvira

    Du behöver socker, eller ha något sött bredvid sängen Vissa av oss har en rejäl dipp på morgonen på grund av det. Jag är en av dem, planerade ofta att ta livet av mig när jag vaknade för att livet var meningslöst. Fick rådet av en nära anhörig som hade samma. Låg sockernivå på morgonen går i släkten, min äldste son har det  också. Han får alltid en godisbit på morgonen. Prova om det fungerar för dig, 
    Känner med dig, det är jobbigt.

  • Anonym (Herregud ja!)
    Anonym (E) skrev 2024-05-01 23:35:15 följande:

    Tja, det är mer vanligt att ha det på kvällen ;) Men annars ja


    Verkligen? Källa på det? 
    Anonym (ledsen) skrev 2024-05-01 22:55:15 följande:
    Nedstämd på morgonen

    Varje morgon när jag vaknar känner jag mig nedstämd. Sedan under dagen rullar det mesta på och jag tänker inte så mycket på det. Kvällarna brukar vara ok. Men på morgonen kan jag vakna en halvtimme, timme innan jag behöver stiga upp och ligga och grubbla och oroa mig för saker. Som att jag inte har så mycket vänner, barnen inte har så mycket vänner, saker som kan gå fel eller inte bli som jag hoppas på. Oro att jag gjort nåt fel eller gjort bort mig. Hur jag ska hinna med saker. Att jag ska misslyckas med nåt. 

    Är det vanligt att känna så här?


    Känner igen mig mycket! Och ja, jag tror att det är rätt vanligt - jag har iaf flera i min umgängeskrets som funkar likadant. 
  • Anonym (Fnf)

    Sån är jag på kvällen, för jag är trött. Försöker därför att inte bry mig så mkt om det jag tänker på då. Utan tänka att jag är trött bara. 


    Du är kanske tvärtom? Sådan på morgonen istället 

  • Anonym (Fnf)
    Anonym (Herregud ja!) skrev 2024-05-02 03:34:58 följande:
    Verkligen? Källa på det? 
    Anonym (ledsen) skrev 2024-05-01 22:55:15 följande:
    Nedstämd på morgonen

    Varje morgon när jag vaknar känner jag mig nedstämd. Sedan under dagen rullar det mesta på och jag tänker inte så mycket på det. Kvällarna brukar vara ok. Men på morgonen kan jag vakna en halvtimme, timme innan jag behöver stiga upp och ligga och grubbla och oroa mig för saker. Som att jag inte har så mycket vänner, barnen inte har så mycket vänner, saker som kan gå fel eller inte bli som jag hoppas på. Oro att jag gjort nåt fel eller gjort bort mig. Hur jag ska hinna med saker. Att jag ska misslyckas med nåt. 

    Är det vanligt att känna så här?


    Känner igen mig så mycket! Och ja, jag tror att det är rätt vanligt - jag har iaf flera i min umgängeskrets som funkar likadant. 

    Är väl inte helt konstigt att ha ångest när man är trött. Man tänker inte klart pga trötthet och stressen i kroppen är hög. Pga trötthet. 


    Hur sover du ts? 

  • Anonym (Tråkmorron)

    Jag har liknande morgondepp. Tungt att komma upp och det är massor av problem att ta tag i. Men på kvällen känner jag mig upprymd och får massor av uppslag till nya grejer att göra och jag somnar glatt för att vakna och allt är elände igen.

  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Y) skrev 2024-05-02 05:54:54 följande:

    Låter som morgonångest. 


    Jag sover egentligen bra tack och lov.
  • Anonym (ledsen)
    Anonym (Tråkmorron) skrev 2024-05-02 07:25:44 följande:

    Jag har liknande morgondepp. Tungt att komma upp och det är massor av problem att ta tag i. Men på kvällen känner jag mig upprymd och får massor av uppslag till nya grejer att göra och jag somnar glatt för att vakna och allt är elände igen.


    Ja exakt så. Jag vaknar och allt känns som elände. Sen kan dagen trots allt bli ganska bra ändå. 
Svar på tråden Nedstämd på morgonen