• Anonym (Usch)

Killen ”tar” min graviditet

Jag är så arg att jag kokar! 

fick reda på att jag är gravid för cirka 4 veckor sedan, helt oplanerat och vi blev båda chokade. 

när choken lagt sig blev jag euforisk, svävade på moln, berättade för min mamma och plötsligt fick livet en tydlig mening. 

jag har en sambo, varit tillsammans cirka 1 år, han har två barn sedan innan. Vi har inte haft ett problemfritt förhållande på något sätt, vi bråkar ofta. Men har såklart fina stunder med. 

han vill absolut inte att jag ska behålla det pga vår ostadiga relation och andra faktorer (ekonomi). Han föreslår istället att vi försöker igen om något år. kan tillägga att jag är 33 år. 

jag blir så jävla förbannad på honom, vi båda var medvetna om att detta kunde hända när vi hade oskyddat sex. Sen har han mage att tvinga mig att skada min kropp frivilligt och föreslå att vänta ett år och försöka igen?! Vad är det som säger att det är annorlunda om ett år?! Och jag förväntas ta hand om hans barn (älskar dom) men får inget eget?!

har självfallet mängder av hormoner som säkert eldar på känslorna. Fick även abrupt avsluta min medicinering med antidepressiva (sjukskriven) när jag fick reda på graviditeten.

vad ska jag ta mig till? Det svåraste för mig är tanken att jag ska gå och döda ett barn, jag vill verkligen inte. Om vi tar bort det, vet jag inte om jag kan se mig själv leva med denna man längre. Pga min ålder ser jag även detta som lite sista tåget. 

• Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet
  • Anonym (Usch)
    Anonym (Cg) skrev 2024-05-10 08:36:09 följande:

Förlåt, klart det fanns alternativ till att fortsätta om man verkligen vill fortsätta. Jag hade aldrig flyttat ihop inom ett år med någon som har småbarn hemma. Alldeles för tidigt.   Heller aldrig låtit någon flytta hem till mig så tidigt. Handlar det om avstånd till varandra så får man ju ses när man kan och funkar det inte så gör det inte det. 

Flytta ihop dessutom när man har ett ostadigt förhållande är ju bara ett nej det med. 

Vi har självfallet haft det otroligt bra emellanåt, annars hade jag väl inte varit här. Har upplevt några av mina absolut bästa stunder med honom. 

skulle uppskatta om du kunde hålla dig till ämnen då det finns mycket bakom vad som lett upp till detta som jag varken vill eller kan förklara här 

• Anonym (Dumpa honom)
    Anonym (....) skrev 2024-05-10 07:19:52 följande:
    Det stämmer inte. Sannolikheten för en 40-åring att lyckas (på naturligt sätt) är tio procent, och vid 42 två procent. 

Sedan ska man även komma ihåg att män ofta vill ha några år yngre kvinnor, och när TS är 36 är hennes målgrupp män på 40+, varav de allra flesta är upptagna. De som skiljer sig i den åldern har antingen redan barn och vill inte ha några fler (d.v.s. samma situation igen), eller så har de aldrig velat ha några.
    Det är per ägglossning. En 20 åring har inte heller 100% chans per ägglossning.. Nästan alla 40 åringar som vill få barn blir gravida inom ett års försök. 
  • Anonym (Usch)

Och nu hör jag hur han börjar sätta ihop flyttlådor och packa ner mina saker på nedervåningen.
    Han bad mig göra det men är så sjukt försvagad av den här bihåleinflammationen. Asså vart ska jag ta vägen? 

• Anonym (Patricia)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 08:44:08 följande:

Vi har självfallet haft det otroligt bra emellanåt, annars hade jag väl inte varit här. Har upplevt några av mina absolut bästa stunder med honom. 

skulle uppskatta om du kunde hålla dig till ämnen då det finns mycket bakom vad som lett upp till detta som jag varken vill eller kan förklara här 

Fast tyvärr är det ju alla dåliga och dysfunktionella saker som gör att du är gravid med ett barn han inte vill ha. 
    Det är den verklighet du måste inse.  
  • Anonym (Omg)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 08:47:08 följande:

Och nu hör jag hur han börjar sätta ihop flyttlådor och packa ner mina saker på nedervåningen.
    Han bad mig göra det men är så sjukt försvagad av den här bihåleinflammationen. Asså vart ska jag ta vägen? 

Och du vill sätta ett barn till världen? Gör abort, fixa ditt liv med boende och försörjning. Sedan kan du fokusera på barn. Du är inte mogen ännu. 

• Anonym (Cg)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 08:44:08 följande:

Den dagen du verkligen träffar någon som är bra så inser du att detta förhållande inte var något. Ett bra förhållande har mest bra stunder hela tiden de första åren och minimalt med bråk. 

Felet från början är att ni ens flyttade ihop från början. Men jag lägger mig inte i mer. Bara sagt mitt. 
  • Anonym (Kalle)

Vill du behålla och känner att det är rätt så behåll. Din kropp, ditt beslut. Han tog sitt beslut när han hade oskyddat sex med dig.  

Du kanske kan få andra barn senare men du kan aldrig få det här barnet igen. Är pappan våldsam eller elak tycker jag att du ska tänka annorlunda men är han bara en normaldålig pappa så kan du kompensera för det. 

Du måste reda ut vad du vill under de förutsättningar som råder. Risken är stor att du bli en ensamstående mamma med dålig ekonomi om du behåller. Men risken är också att du blir barnlös och ensam med dålig ekonomi om du gör abort. 

Hur är din kille mot sitt ex? Är han en fungerande pappa även när du inte är där? Hur är dina möjligheter i framtiden att må bättre, få ordning på ekonomin och hitta eget boende? 

Tror du att det är möjligt för dig att komma över sorgen om du gör en abort? 

• Anonym (Kvinna 39)

Låter som abort och uppbrott från relationen. Och du, 33 år är verkligen inte att sjunga på sista versen!

• Anonym (Kalle)

Han får inte kasta ut dig på studs oavsett om du betalar hyra eller ej även om det är hans hus. Är du skriven där så är det ditt hem och det finns lagar och regler som skyddar dig. 

• Anonym (Kvinna 39)

Men är han inte klok?!? Han kan som sagt inte slänga ut dig, du har minst tre månader på dig och då ska han först meddela dig skriftligt! Säg åt honom att du är sjuk och inte kommer att flytta inom de närmaste veckorna, att du faktiskt måste börja leta boende åtminstone! Vilken sjuk karl!
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet