• Anonym (Jag)

Kan man gifta sig i en sån här balklänning?

Provade dotterns balklänning som hon ska lämna tillbaka. Slitsen drog jag upp för att visa, men den syns inte så tydligt när man går. Den är mer ljusrosa än den ser ut. Satin typ. 

det är ett väldigt litet och enkelt giftermål och inget stort kyrkbröllop. Skämmer man ut sig om man skulle dyka upp såhär på en drop in i kyrkan? 🤣

• Svar på tråden Kan man gifta sig i en sån här balklänning?
  • Anonym (Woman)
    Anonym (Hut, hyfs och hållning) skrev 2024-05-10 17:58:06 följande:
    Nej, man kan klart vara hur smaklös man vill och visa arslet på Coop också men de flesta personer med någon uppfostran vet bättre än så.

Man är inte i kyrkan för att vara sexig, därför har man något över axlarna, för att visa respekt för sin omgivning och gud.
    Så axlarna är ett big NO-NO?
  • Anonym (Jorå)
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-10 18:36:41 följande:
    Det har åtminstone varit det, men jag tror att det håller på att luckras upp. 
  • felicityporter
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-10 18:36:41 följande:
    Förr var det så, men numera är det okej. Men det betyder ju inte att man behöver klä sig superslampigt för det. 😉
  • Anonym (Woman)
    felicityporter skrev 2024-05-10 20:52:32 följande:
    Förr var det så, men numera är det okej. Men det betyder ju inte att man behöver klä sig superslampigt för det. 😉
    Det är inte slampigt att visa axlarna i kyrkan 
  • EpicF

Tekniskt sätt så får.lan väl gifta sig i vad man vill. Men personligen hade jag inte valt den klänningen.

Ja, enligt mig skämmer man definitivt ut sig om man dyker upp i kyrkan i en sådan  klänning. 

Fin balklänning men passar inte för giftemål eller överhuvudtaget i en kyrka. 

• EpicF
    Anonym (Jag) skrev 2024-05-10 12:06:16 följande:
    Man kanske måste det i kyrkan? Eller så att det ska se lite propert ut hehe 
    Nej, är väl inget måste i sve ska kyrkan vad jag vet. I moskéer och katolska kyrkor ska man dock göra det. 
  • EpicF
    Anonym (Woman) skrev 2024-05-10 22:29:34 följande:
    Det är inte slampigt att visa axlarna i kyrkan 
    Nej, men att komma med en klänning med hög slits...
  • Anonym (Q55)

Du kan gifta dig i vilken outfit du vill.  Fundera istället på det inte är lämpligare med en borgerlig vigsel. Friare klädsel då. Tycker du ska unna dig en klänning som du
    k ä n n e r dig som en brud i. En fin klänning, spelar ingen roll om den är nyköpt eller second hand. Men nej inte en ung kvinnas ratade balklänning. Skulle du ha frågat om klänningen var bra för bal hade du också fått ett nej av mig. Kör ni budget på allt annat så kan du väl unna dig något fint och bröllopspropert. 

• Melerad ögonfärg

Lyssna inte på talibanerna i tråden. Du ser fantastisk ut i klänningen. Din man kommer garanterat uppskatta dig i den. Så om du inte tror på gud är det bara att köra med eller utan sjal över axlarna.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Kan man gifta sig i en sån här balklänning?