• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-23 15:21:46 följande:
    Varför skulle jag ljuga om något sånt. Den enda personen som är helt besatt av att alla ljuger är du. Och det brukar spegla ens egna förhållande till sanningen. 

Jag har hört eller läst att de har gjort så tidigare, men inte minns jag var! 

Men ange källa då?! Är det så jävla svårt? Ange källa och visa att det är pålitligt information du sprider.

Jo, du ljuger och detta har jag bevisat hundratals gånger. Du kanske gör inte det medvetet utan är påverkad av sionistisk propaganda. I så fall rekommenderar jag varmt att läsa andra, oberoende medier. 

• AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-23 15:37:34 följande:

Men ange källa då?! Är det så jävla svårt? Ange källa och visa att det är pålitligt information du sprider.

Jo, du ljuger och detta har jag bevisat hundratals gånger. Du kanske gör inte det medvetet utan är påverkad av sionistisk propaganda. I så fall rekommenderar jag varmt att läsa andra, oberoende medier. 

Hundratals gånger! Du är rolig. Inte EN ENDA gång. Det kan vara omöjligt att hitta källan på något som man har läst någon gång.

Men, jag har ju inte gått och påstått att det ÄR så, utan jag har bara förklarat att jag inte är övertygad av att Hamas skulle agera så logiskt där. Skit i var jag fått det ifrån, det spelar ju ingen större roll. Poängen är, jag är inte övertygad om att Hamas agerar rationellt. 

Framför allt - om man läser EN sak och ändrar åsikt helt för det, så är man bra naiv. Om jag har en åsikt, så bygger den oftast på många olika informationer. 
  • AndreaBD
    Anonym (Fader) skrev 2024-05-23 15:35:06 följande:
    Återigen, utbilda dit i ämnet innan du uttalar dig, annars framstår du bara som okunnig i ämnet. 
    Och så trutar argumenten igen och då vet Fadern inget annat att göra än att kalla andra för okunniga. Det lyser igenom hur din "kunskap" är begränsat just på ett enda ämne. 
  • Anonym (Fader)
    AndreaBD skrev 2024-05-23 17:39:39 följande:
    Men, jag har ju inte gått och påstått att det ÄR så, utan jag har bara förklarat att jag inte är övertygad av att Hamas skulle agera så logiskt där. Skit i var jag fått det ifrån, det spelar ju ingen större roll. Poängen är, jag är inte övertygad om att Hamas agerar rationellt. 

Framför allt - om man läser EN sak och ändrar åsikt helt för det, så är man bra naiv. Om jag har en åsikt, så bygger den oftast på många olika informationer. 
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣 tragikomiskt!!!

Så återigen bevisas att du ljuger och desinformerar. Ingen källa och du tycker att det inte spelar någon roll. Men du själv kräver källa hela tiden, men får det varje gång och sedan blir du bara tyst 🤣🤣🤣

Utbilda dig i ämnet då kommer du inte att framstå som okunnig eller lögnare.
  • Meddelande borttaget
  • Tow2Mater

En värdig representant för Israel!

En överlevare från terroristattacken på musikfestivalen Nova av Hamas den 7 oktober 2023 har kanaliserat sin terapeutiska resa genom musiken och säkrade på torsdagen platsen för att representera Israel i Eurovision Song Contest i Basel, Schweiz.

Trots att hon inte hade någon tidigare erfarenhet som sångare säkrade Raphael sin topplacering efter att ha sjungit "The Writings on the Wall" följt av en tolkning av ABBA:s "Dancing Queen" tillägnad "alla änglar" som dödades i terroristattacken i oktober 2023.

www.foxnews.com/world/survivor-nova-music-festival-hamas-terror-attack-wins-slot-represent-israel-eurovision

• Anonym (Micke)

Går det att förtidsrösta redan nu ?  Är beredd på att lägga en hacka på Israel

• Tow2Mater

Det verkar gå bra for Raphael 2025! :) Heja!

EBU har inga regler som säger att man inte får ligga i krig samtidigt som man tävlar. Men de tv-bolag som finns i landet måste producera fria och oberoende nyheter. EBU anser att det israeliska tv-bolaget KAN:s journalistik är fri och oberoende och därför får de tävla.

Just nu ligger Raphael och Israel högt upp på oddslistorna och spås ta hem en topplacering, precis som i fjol då Eden Golan tog hem en femteplats.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/PpxWpp/israel-medverkan-eurovision-song-contest

• RebeckaZ70
    Tow2Mater skrev 2025-05-15 21:36:44 följande:

Det verkar gå bra for Raphael 2025! :) Heja!

EBU har inga regler som säger att man inte får ligga i krig samtidigt som man tävlar. Men de tv-bolag som finns i landet måste producera fria och oberoende nyheter. EBU anser att det israeliska tv-bolaget KAN:s journalistik är fri och oberoende och därför får de tävla.

Just nu ligger Raphael och Israel högt upp på oddslistorna och spås ta hem en topplacering, precis som i fjol då Eden Golan tog hem en femteplats.

www.aftonbladet.se/nojesbladet/melodifestivalen/a/PpxWpp/israel-medverkan-eurovision-song-contest

Vi gick vidare 👍😎

Irland gick inte vidare 😂🤣😅
    Am Israel Chai
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!