• Gelas1

Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

• Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!
  • Rataxes

En värdelös polis som sögs upp av MP-sekten skriver på den statsfinansierade vänsterbloggen ETC att man är islamofob om man röstade på Israels bidrag. 

Hellre en till tidöregering än en med 4 våp och en sojapojke..
  • Rataxes
    Xenia skrev 2025-05-20 13:48:12 följande:
    Och där kom det antisemitiska offerkortet!

Bara för att man ogillar regimens folkmord så hatar man inte judar överlag.Vi går inte på det där längre. Vi vet också att det finns israeler med både förnuft och empati.

Det är ett faktum att den israeliska regimen satsade på propaganda och reklam när det gäller ESC. Det är ett faktum att det israeliska företaget Moroccon Oil är huvudsponsor för ESC, därför kastar inte EBU ut Israel ur tävlingen.

När den israeliska sångerskan sjöng A new day will rise, så tänkte jag på att vissa israeler vill göra en badort av Gaza. Bygga på döda barnkroppar.
    Gazaborna kan vilken dag som helst driva ut ham-ass och befria gisslan!
    Börja med att fråga varför dom inte gör det.
  • Xenia
    Gelas1 skrev 2024-05-12 19:22:07 följande:
    Jag röstade på Israel!!!

Hur många röstade i på Israel i årets eurovision??? De fick 12 poäng av svenska folket men 0 poäng av svenska juryn. Jag röstade på Israel och jag röstar aldrig annars, synd att så många andra svenskar ska vara tysta.. Vi är trötta på alla skrikande hamas terrorister som skriker antisemitiska saker på gatorna och tror att det är världens mittpunkt.. Har ni sett EN enda jude reagerat på dessa demonstrationer? Svar nej. Judar är ett fredligt folk och vänder andra kinden till.
    Hade det varit diverse däremot, att judar gick runt på gatorna och ropa ?Leve Israel och krossa palestina!? Så vet både DU och jag att det blivit skottlossning och blodbad...Sorgligt hur Sverige/Europa blivit allt mer antisemitiskt de senaste åren IGEN, efter all den islamiseringen som skett de senaste åren.😔💔

Jag skulle aldrig röstat på Israel!

Det vore som att rösta för etnisk rensning, bombandet av sjukhus, svältande av barn etc.

Man behöver sannerligen inte vara muslim för att vara emot slakten  i Gasa och förtrycket av palestiner på Västbanken. Men det är förstås bekvämt för Israel och alla deras trogna  att påstå det.

Fler och fler kritiseraar Israels folkmordspolitik, FN, EU m fl men de är alla terrorser?

Judar utanför Israel är fredliga. Men Netanyahu och hans ministrar är sannerligen inte fredliga.
  • Rataxes
    KillBill skrev 2025-05-20 13:40:36 följande:
    Du borde lyssna på Peter Wennblad på Svenska Dagbladet..
    En sojamoderat vet bättre än chefen för ESC?

OK, vi säger så, så får du känna dig duktig en stund.
  • Xenia
    Rataxes skrev 2025-05-20 13:53:42 följande:
    Hur skulle det gå till? Hamas har vapen, det har inte de civila.

Befolkningen kämpar för att överleva. De drivs hit och dit av Israel till "säkra områden", men det finns inga sådana. De får se sina barn svälta.
  • Xenia
    Rataxes skrev 2025-05-20 13:53:42 följande:

Befolkningen kämpar för att överleva. De drivs hit och dit av Israel till "säkra områden", men det finns inga sådana. De får se sina barn svälta.
  • Rataxes
    Xenia skrev 2025-05-20 13:58:26 följande:

De vill väl inte? Israel har erbjudit mångmiljonbelopp till de gazabor som avslöjar var gisslan befinner sig, inte En enda har valt att casha in. Gisslan har hållts gömda i vanliga gazabors hem. Otroligt många av dem jublade och firade när terroristerna kom tillbaka med levande gisslan och även skändade döda israeler.

Fuck around, find out.
  • Meddelande borttaget
  • Rataxes

Ett ljus i totalt mörker:

Karoline Preisler, en tysk hjältinna

• KillBill

Det är tydligt att Peter Wennblad har rätt. När man tittar på statistik från Spotify, där varje lyssning är ett aktivt val, hamnar Israels bidrag näst längst ner bland de 20 mest spelade Eurovisionlåtarna 2025.

Till skillnad från organiserade stödröster i telefonröstningen, speglar Spotifydata vad människor faktiskt väljer att lyssna på frivilligt. Det är ett tydligt uttryck för folklig smak, inte för aktivism.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Jag röstade på Israel!!!