• fancyr

BF Januari 2025

Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari. 

Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt Glad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Januari 2025
  • EmmyLO
    Anonym4848 skrev 2024-05-19 20:27:56 följande:
    Förstod det, tänkte; men hade inte du UL den 31/5? 😅

Ja, man hör ju att graviditeter kan skilja mycket..hoppas detta går vägen så får man se hur det skiljer sig. Tredje gången jag är gravid nu och har inte haft illamående nån av gångerna tex.
    Hahaha tur att någon annan kan räkna 😅 Jag håller tummarna för dig! 

Det låter som att du haft himla tur som sluppit illamåendet! Jag har känt mig illamående sen en tid tillbaka men idag på lunchen slog den till ordentligt. Jag ska nog hålla mig borta från kryddig mat. Samtidigt har jag också haft lite ont i underlivet och det vänstra benet och foton idag, blir fruktansvärt nojig och orolig. Varit på toa tusen gånger, tror hela tiden att det börjat blöda? 
  • Islo85
    Anonym (Bebbe3) skrev 2024-05-20 22:38:48 följande:
    Är i v5 och ser ut att vara i v20 🙄 blir lätt att dölja detta i fleeeeera veckor till....

Jag förstår precis vad du menar 🤣 känns som alla kan se, så som du säger det blir inte lätt att dölja ett tag till. 

Funderar du på om det kan vara två ? Eller är det vanligt att man är såpass så tidigt ? 💕

• Anonym (Bebbe3)
    Islo85 skrev 2024-05-21 05:13:43 följande:

Jag förstår precis vad du menar 🤣 känns som alla kan se, så som du säger det blir inte lätt att dölja ett tag till. 

Funderar du på om det kan vara två ? Eller är det vanligt att man är såpass så tidigt ? 💕

Det är tarmarna som går mer långsamt pga hormonet relaxin och hur vältränad magmusklerna är så det har inget med barnet att göra så. Men man ser ju så otroligt gravid ut så kommentarerna kommer säkerligen börja hagla snart 😂😂

Jag har inte tränat magen överdrivet sedan de andra barnen så jag har mig själv att skylla ????
  • Kvinnan97

Hej! Jag har egentligen bf slutet av december, men min förstfödda gick över tiden med 9dagar (med igångsättning) , så misstänker att även denna kommer sluta något liknande och istället bli en januari bebis! 

så jag hänger gärna här med er, om det är okej, såklart!

idag är jag i v8+3 och har väl inte så mycket känningar förutom illamående och att magen redan är ploppat fram, får se hur länge jag lyckas dölja graviditeten. planen är att berätta efter kub 😄

• Anonym4848
    EmmyLO skrev 2024-05-20 22:58:25 följande:
    Hahaha tur att någon annan kan räkna 😅 Jag håller tummarna för dig! 

Det låter som att du haft himla tur som sluppit illamåendet! Jag har känt mig illamående sen en tid tillbaka men idag på lunchen slog den till ordentligt. Jag ska nog hålla mig borta från kryddig mat. Samtidigt har jag också haft lite ont i underlivet och det vänstra benet och foton idag, blir fruktansvärt nojig och orolig. Varit på toa tusen gånger, tror hela tiden att det börjat blöda? 
    Haha tack detsamma! 

Jaa, med förra barnet var ju säker på ett till MA när jag inte fick några symtom, men när allt visade sig gå bra var jag ju sjukt tacksam som fick må så bra!

Samma här, springer på toa hela tiden för att kolla.. och har packat ner tjock binda och stora trosor i jobbväskan ifall att..

Har ju "bara" MA i bagaget, så ingen erfarenhet av att det börjar blöda men går ändå och väntar på det hela tiden. 😩
  • Estrid96
    EmmyLO skrev 2024-05-20 22:52:11 följande:

Stort grattis! 😊 Då ligger vi på dagen lika, 6+2 idag.

Förstår verkligen känslan av att inte våga ta ut något ännu. Sambon och jag har resplaner i juni som vi båda förstår sannolikt går i stöpet om det här går vägen, men vi har inte ens vågat prata om det haha. 

Håller tummarna för oss båda 💗

Okej vad kul att det är precis samma dag. Har du några symtom? Har själv mått lite småilla bara senaste 3 dagarna, inget direkt mer än trötthet innan det.
    Fattar inte riktigt hur du menar med resplaner i juni?? Menar du om det skulle bli missfall? 
  • Anonym (Bebbe3)
    Anonym (Bebbe3) skrev 2024-05-21 08:56:26 följande:
    Det är tarmarna som går mer långsamt pga hormonet relaxin och hur vältränad magmusklerna är så det har inget med barnet att göra så. Men man ser ju så otroligt gravid ut så kommentarerna kommer säkerligen börja hagla snart 😂😂

Jag har inte tränat magen överdrivet sedan de andra barnen så jag har mig själv att skylla ????
    Menade såklart progesteron. Vet inte hur relaxin kunde krypa in där. ☀️
  • EmmyLO
    Anonym4848 skrev 2024-05-21 12:25:07 följande:
    Haha tack detsamma! 

Jaa, med förra barnet var ju säker på ett till MA när jag inte fick några symtom, men när allt visade sig gå bra var jag ju sjukt tacksam som fick må så bra!

Samma här, springer på toa hela tiden för att kolla.. och har packat ner tjock binda och stora trosor i jobbväskan ifall att..

Har ju "bara" MA i bagaget, så ingen erfarenhet av att det börjar blöda men går ändå och väntar på det hela tiden. 😩
    Förstår verkligen känslan. Jag håller tummarna för oss båda att allt ser fint ut och att dagarna till ultraljud ska gå snabbare än de gjort hittills? 🙏
  • EmmyLO
    Estrid96 skrev 2024-05-21 21:42:57 följande:
    Okej vad kul att det är precis samma dag. Har du några symtom? Har själv mått lite småilla bara senaste 3 dagarna, inget direkt mer än trötthet innan det.
    Fattar inte riktigt hur du menar med resplaner i juni?? Menar du om det skulle bli missfall? 

Skönt att det inte är så mycket symptom, och hoppas illamåendet håller sig på en ok nivå för dig! 🙏 Det jag känner av mest är att jag ibland är helt förlamande trött och somnar ofta innan 21 vilket är ovanligt för mig. Därutöver illamående till och från, och gillar inte längre smaken av vissa saker, t ex kaffe. Och har väldigt svullna och ömma bröst. Men ibland ifrågasätter jag om jag inte bara inbillar mig alltsammans haha!

Hehe jag var otydlig! Menar att vi inte kommer kunna åka om jag fortsätter att vara gravid. Vi bokade den för 3 månader sen och när jag googlade insåg jag att det finnns risk för zika-virus på resmålet? men vi har inte ens vågat diskutera om vi bör avboka av rädsla att jinx:a det 😅

• Terna

Hej gänget!
    Fick en ljusrosa blödning igår vid toalettbesök och lika imorse men då var den snarare röd/brun. Idag är det vecka 5+1.
    Någon som varit med om samma? Hur gick det?

Ska tillägga att jag bokat in inskrivningssamtal på tisdag 28/5 och att jag då kommer ta upp detta med BM.

Är bara orolig då jag aldrig varit gravid förut och jag är livrädd för missfall även om jag vet att det är vanligt med blödning i början. Erfarenheter?😰

Svar på tråden BF Januari 2025