• fancyr

BF Januari 2025

Skapar en ny tråd för alla som har BF i januari 2025. Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid med mitt tredje barn men sambons första och har prel.bf 20 januari. 

Hoppas vi kan bli fler här inne som vill följas åt Glad{#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden BF Januari 2025
  • Anonym4848
    Islo85 skrev 2024-05-19 06:27:54 följande:

Ni som varit gravida innan, upplever ni att det syns tidigare på magen nu när ni är gravida.? Jag tycker att min magen redan syns speciellt på kvällen. Inte så mycket såklart men lite gran. Jag är ju bara i vecka 8, 7+0.. det är nästan så jag funderar på om det skulle vara 2 ?!

Oj nä så tidigt tror jag inte hehe, svullna tarmar osv?

Min mage syntes väl först i v 20-23 minst förra gången så lär ju dröja ett bra tag till även vid andra? Om vi kommer så långt dvs..
  • Islo85
    Anonym4848 skrev 2024-05-19 06:40:28 följande:

Jag är pyyyyttelite mer hoppfull nu. Äntligen slog CB digital över till 3+ igår 5+6 (ej morgonurin), så behöver ju inte vara kört det här..kan ju ha tagit någon dag extra innan det tog sig. Men olidligt jobbigt med denna oro.

En dag I taget, 6+0 idag och har ultraljud i 8+3.

Då hoppas vi allt är som det ska nu ✊🏻
  • Islo85
    Anonym4848 skrev 2024-05-19 06:42:36 följande:
    Oj nä så tidigt tror jag inte hehe, svullna tarmar osv?

Min mage syntes väl först i v 20-23 minst förra gången så lär ju dröja ett bra tag till även vid andra? Om vi kommer så långt dvs..
    Ja så kan det ju vara såklart. Det är inte så att de syns mkt men både ja och sambon kan se om ja inte har något plagg som döljer. Och som sagt mest är det på kvällen. det syntes inte mkt på mig sist men då var jag bara gravid fram till vecka 20 
  • Sola13

Jag är pyyyyttelite mer hoppfull nu. Äntligen slog CB digital över till 3+ igår 5+6 (ej morgonurin), så behöver ju inte vara kört det här..kan ju ha tagit någon dag extra innan det tog sig. Men olidligt jobbigt med denna oro.

åh, så skönt, det innebär ju att det ökar! Och spannet för vad som är normalt hcg är ju väldigt stort, viktiga är att det ökar. Håller tummarna ❤️
  • Anonym4848
    Islo85 skrev 2024-05-19 07:44:21 följande:
    Ja så kan det ju vara såklart. Det är inte så att de syns mkt men både ja och sambon kan se om ja inte har något plagg som döljer. Och som sagt mest är det på kvällen. det syntes inte mkt på mig sist men då var jag bara gravid fram till vecka 20 
    Spännande, får se hur det utvecklar sig då!

Åh beklagar förra graviditeten Hjärta
  • Anonym4848
    Sola13 skrev 2024-05-19 08:01:44 följande:
    åh, så skönt, det innebär ju att det ökar! Och spannet för vad som är normalt hcg är ju väldigt stort, viktiga är att det ökar. Håller tummarna ❤️
    Ja precis, hoppas!

Jag jämför ju hela tiden med förra grav, men denna gång var plusset mycket svagare på bim än den gången. Så kan ju va att befruktningen skedde några dagar senare denna gång?
  • Islo85
    Anonym4848 skrev 2024-05-19 08:22:18 följande:
    Spännande, får se hur det utvecklar sig då!

Åh beklagar förra graviditeten Hjärta
    Ja det blir det 🥰 hoppas att allt ser bra ut denna gång  och tack ????
  • EmmyLO
    smulis85 skrev 2024-05-17 09:07:31 följande:
    Jag ska också på vul 31 maj men privat då vi inte får nått genom vården. Ja jag har också mått lite illa från och till några veckor men nu är de väldigt nära toabesök varje gång Tungan ute ja Man får som du säger småäta hela tiden typ. 
    har molande i magen som kommer och går Och somnar varje kväll typ precis efter sonen somnat 19:30 haha så tröttheten finns där. 

Hoppas det hjälper och att illamåendet ska gå över snart!

Vad spännande, jag håller tummarna för oss båda den 31 maj 💗🙏

• EmmyLO

Vad fint att höra! Då ligger vi väldigt nära, vecka 6+1 idag och ska på ultraljud 8+5. Är supernervöst!

Om det är något jag förstått så är det att alla graviditeter är väldigt olika, ett brett spektrum av normalläge, även om jag vet att det är svårt att inte läsa in så mycket i testerna. Håller alla tummarna!

• EmmyLO

Hoppsan, räknade fel! Ska på ultraljud 7+6, tror jag. Fortfarande lite förvirrad över hur man räknar gravidveckor 😅

Svar på tråden BF Januari 2025