• Anonym (Anonym)

Sambo byter inte kallingar

Hej! Jag har ett problem med min sambo som ej byter kallingar ofta. Han är ofta brun där bak, det kan till och med vara så mycket att det går igenom byxorna/jeansen. Jag har påpekat detta flera gånger och får till och med be honom byta kallingar. Förstår inte vad som är så jobbigt? Tycker det är pinsamt och avtändande att ha en ohygieniskt Karl. Till och med min familj har sett och påpekat det till mig. Hur ska jag få honom att förstå? Jag säger det ju inte för att vara elak, men han tar det väldigt personligt och kan bli sur. Duschar gör han normalt, fast han byter ju inte alltid kallingar efter konstigt nog.. Även tänderna är han slarvig med. Finns det fler som har haft detta problem? Hur får man karln att förstå?

• Svar på tråden Sambo byter inte kallingar
  • Anonym (ST)
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-13 15:15:40 följande:

Jag duschar en gång i veckan. Då byter jag kallingarna. Glad

Gissningsvis är du inte gift eller sambo. 

Det är få kvinnor som skulle acceptera sådan dålig hygien. 

Även om du inte duschar varje dag kan du ju byta kallingar varje dag. Vad är det som stoppar dig? Varför vill du vara smutsig? 
  • Anonym (I)

Men ts, det hjälper ju inte att byta kalsonger om han inte också tvättar rumpan, eller hur menar du?

Jag kan tyvärr själv få fläckar i trosorna ibland? men märker jag det byter jag naturligtvis trosor och tvättar av mig ordentligt innan jag gör det.

• olof 45
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-13 14:15:40 följande:
    Tack för denna kommentar. Har ingen aning om vad detta beror på.. om det är medicinskt eller att han bara är lat? Men normalt är de ju ej och jag tycker jag påpekar detta ganska ofta. 

När vi var med hans föräldrar en dag så sa sambon "hon tror att jag inte byter kallingar", varpå modern svarar "klart han byter kallingar". Och det kändes som att dom tyckte jag var löjlig, att det är en självklar sak man gör typ. Men jag förstår då inte varför de aldrig ligger kallingar i tvätten eller på tork nån stans här hemma och att det ofta är bruna fläckar i hans byxor och kallingar. Jag tycker jag gör honom en tjänst som säger detta, för ingen annan gör det. Jag vill inte att folk ska prata bakom ryggen på honom och jag orkar inte vara hans mamma heller. Jag kanske är hård i mitt sätt, jag vet inte?. Men hur lägger man upp det "fint"?. En gång gick han runt med skor inne på mattan när jag hade dammsugit och jag sa till honom att jag inte vill att han går omkring med bajsiga skor inomhus, för vem vet vad han har klivit i ute? Då blev han så arg, tog av sig skorna och sulade dem i trapphuset så han nästan träffade fönsterrutan. Alltså han blir typ kränkt när man säger sånt här.. och han tycker säkert jag är en riktig satkärring. Men jag kan inte leva såhär i längden..
    Om han tog upp saken framför sina föräldrar för att håna dig (??), så var det ju en ypperlig chans att förklara exakt varför du tror så! 

Jag skulle ha sagt "Javisst borde det vara självklart! Det som jag kommenterat är att han faktiskt är brun därbak ganska ofta, ibland har det gått igenom byxorna också och det är ju en sanitär olägenhet!  Om han byter kalsonger eller inte är liksom inte helt 100% rätt beskrivning på problemet. Men jag trodde itne detta var något han ville diskutera framför andra, men eftersom han tog upp saken kanske vi alla kan prata om detta? Har ni sett att han har bajs därbak ibland? För mina släktingar har sett det, och faktiskt kommenterat... Det känns ju iten så kul!"

Eventuellt lagt till:

Så jag har börjat lägga märke till att det inte hamnar kalsonger i tvättkorgen varje dag, tex efter att Xxx dushat. Han kanske lägger dem någon annanstans och tvättar dem så smidigt så jag inte märker det, och det är jag helt ok med. Det är bajs på kalsonger och på byxor som stör mig - är rädd för att det sprids bakterier i huset! 
  • Anonym (Viola)

Förstår han att det är farligt på riktigt att sprida bajs på det sätt han gör? Gör du?
    Ni har ett litet barn som snart kommer vara rörligt och riskera att få i sig bakterier, skiter (haha) ni båda i det?

• Deeru

Men urk, efter att ha läst igenom hela tråden så känner jag bara, LÄMNA HONOM. 

Vidrig hygien, och vidrigt beteénde att kasta saker omkring sig och skrika. Lämna honom och ha ensam vårdnad om barnet. Han är ju inte frisk någonstans. Blä

• Anonym (Det)
    Anonym (Hej) skrev 2024-05-13 15:15:40 följande:

Jag duschar en gång i veckan. Då byter jag kallingarna.  // Glad

Har du ej råd med 7 kallingar eller vad är anledningen
  • Anonym (Grubbdi)

Jag duschar 2-3 ggr i veckan, sommar blir det mer. Använder inga kallingar på min fritid, bara när jag jobbar.

• Anonym (Regan)

Ja det står ju bortom allt tvivel att ts karl saknar både hygien och vett! Ett långt liv i bänkbranschen skulle ha fått honom på andra tankar, så att han förstår vikten av att åtnjuta diskret respekt. Ts borde säga till på skarpen och förklara hur man beter sig i de bättre salongerna. Självfallet går man inte omkring och skyltar skrytsamt med sin avföring som en plebej ifrån landsbygden. Nej, en klädsamt diskret liten klutt är det som passar i alla situationer. Naturligtvis omsorgsfullt formad i en särskild röfv-salong, smakfullt inredd för ändamålet, med verktyg för alla former av ansning till hands och givetvis i genomgående koboltblått tema. En välskött klick inger respekt hos såväl branschkollegor som vinprovningssällskap och akademikamrater.

• Anonym (Ui)

Men är tråden seriös eller?? I så fall är ni lika märkliga båda två, varför lever du med honom?!

• Anonym (What)

Men vadå "brun där bak" - torkar han sig så dåligt så att bajset går genom kalsongerna och genom byxorna? Han skiter alltså på sig?

Det är ju helt stört att du ska behöva berätta för en vuxen man att man inte ska bajsa ner sina kläder? 

Köp blöjor och våtservetter till honom, släng de kalsonger han har. Packa en väska och sparka ut honom. Säg att han kan komma tillbaka när han blivit blöjfri och har på sig stor-pojke kalsonger.

Helt sjukt också att få ett utbrott för att man inte får gå med skitiga skor inomhus efter att du städat. Han låter verkligen som att han är 5 år. 

• EpicF

Varför fortsätter du vara ihop med en ohygienisk barnlige som du inte tänder på? 

• Anonym (Aha)

Är det samma kille som inte ville byta när det hade hänt en olycka i sängen?

Svar på tråden Sambo byter inte kallingar