Gjorde ja rätt
Som flera andra har jag problem med svärfamiljen.
Svärmor ignorerar mig, svarar kort på frågor när jag försöker skapa trevliga samtal.
Gemensamma grupper på sociala medier har hon gått ur och slutat ha kontakt med mig.
Jag vet inte varför och har försökt fråga men möts av att bli dumförklarad så jag har släppt det..
Resultatet efter flera år är att jag struntar i dom, jag ställer upp när de behövs men lever på utan att fundera så mycket på detta.
Nu har de tydligen varit iväg utomlands i 2 veckor, idag kom de hem och ringde maken.
Maken är iväg och jobbar men kommer hem sen därefter ska vi dra till stranden med barnen.
Hans föräldrar vill komma på kaffe så då säger maken att de kan följa med oss på stranden.
Jag känner att jag varken visste att dom skulle komma hem eller hade tankar på att ses och vill bara avnjuta en avslappnad dag på stranden utan svärmors pikar.
Är detta så fel?
Dom kunde ju ringt och sagt att dom har planer på att ses men nej trots att maken bett dom göra detta så ringer dom alltid samma dag.. Detta skapar bråk mellan mig och maken för han tycker inte det är så farligt men jag behöver "förbereda" mig på svärmors pikar innan hon kommer för jag mår fruktansvärt dåligt av att vara i hennes närhet när hon ignorerar mig och är överlag spydig.
Senast skulle vi iväg på en "familjesemester" vi var fler som var bjudna och det kändes trevligt men mindre trevligt var det att endast jag och maken och barn bodde helt själva i en stuga ifrån alla andra som bodde tillsammans. I kylskåpet i stugan ställde svärmor öppnat margarin, öppnad salami och lite annat gott som vi skulle äta tyckte hon.
Maken tyckte det var skönt att vi bodde själva jag också för den delen men tyckte det var en elak handling att utesluta oss så utan att ens nämna det. När vi frågade inför resan så nämnde hon att alla bor ihop, varför ljög hon?
Jag är så trött men kämpar med att inte bry mig och ta MIG den tiden jag behöver men maken envisas med att bjuda in dom huxflux så fort dom ringer trots att han vet hur jag mår och trots att dom ringer samma dag.
Är det fel på mig som känner såhär?