Fråga om LCHF
Den här frågan är till personer som kan LCHF och har egen erfarenhet. Jag behöver inga motargument. Jag har testat allt, har Hypotyreos och vill ge detta ett försök.
Jag har ätit strikt LCHF i en dryg vecka nu. Jag hämtar recept från LCHF-sidor och har läst på en hel del om vad man kan äta och vad man ska undvika.
Jag har haft huvudvärk, varit väldigt törstig och igår kände jag mig helt orkeslös. Jag förstår att det är normalt.
Däremot känns det som om jag går upp i vikt. Jag har ingen våg så det kanske är inbillning men jag känner mig svullen, trots att det borde vara tvärtom om jag förstår det rätt?
Jag tror också det kan vara mentalt . Jag har en motvilja mot att äta fett efter att ha undvikit det under så lång tid.
Jag börjar må illa bara av tanken på att äta fett. Igår orkade jag bara ett mål mat. Det gick bara inte och då försöker jag ändå äta rätter med t.ex. lax som känns lite bättre.
Jag förväntar mig självklart inte viktresultat på en dryg vecka men jag undrar om det jag känner är normalt eller om jag gör något fel?