Jag valde trygghet över kärlek
Gifte mig ganska ungt, flera barn, hus, välutbildade och livet stabilt. Har nog aldrig varit sådär himlastormande kär i min fru. Det mer växte fram. Sexlivet har heller aldrig varit något av varken hög frekvens eller passionerat innehåll. Skulle väl säga att jag älskar min fru men mer som en vän och medförälder.
Sen träffade jag henne. En kollega jag föll hejdlöst för, gick över gränsen, upplevde en stor passion, pirr och sex jag aldrig upplevt. Allt med henne kändes helt rätt. Både kroppsligt och personlighetsmässigt. Hon var redo att lämna sin man för mig. Hon gjorde det också. Jag gjorde det inte. Jag klarade inte av tanken på hur dömd jag skulle bli av min omgivning, kollegor, släkt och vänner.
Jag lät även praktiska orsaker väga in. Det hade varit svårt att börja om med våra gemensamma barn, ekonomiskt och praktiskt.
Även min fru fick veta och har förlåtit mig. Hon valde att ändå skilja sig och har nu gått vidare.
Jag har trots detta haft svårt att inte kontakta henne under åren. Jag vet att detta är fel. Jag har försökt låta bli men har ändå fallit dit emellanåt och ringt. Bara för att prata.
Jag vet inte varför jag skriver detta, kanske höra om någon som upplevt samma. Är ju relativt vanligt med förälskelser under långa förhållanden. Hur lång tid tills det gick över? Det har gått 5 år sedan nu. Sorgen?