Bo permanent i Grekland? Möjligt?
Var i Sverige skulle ni bo om ni inte bodde i Sverige?
Vilket land är det enkelt att leva i? Grekland?
Var i Sverige skulle ni bo om ni inte bodde i Sverige?
Vilket land är det enkelt att leva i? Grekland?
Jag skulle flyttat till Norge.
Om jag hade varit tvungen att flytta utanför Norden hade jag flyttat till England.
Att kunna språket är fundamentalt för att bli en del av kulturen.
Åland verkar nice. Där kan man prata svenska med. Men skulle funka med Malax och Sundom med. De städerna, även om de är i Finland känns mer Sverige än Sverige och jag tror att det är underbara ställen att bo i.
Jag har sett på sjukt lokal lokal-tv förmodligen alla avsnitt och blivit inspirerad och tjatar på min man att vi skall flytta dit. Men han är inte lika pigg på det. "Men mitt jobb" osv. Gubbjävel du är så överbetald och har sparat så jäkla mycket att vi har råd men han förstår inte ändå.
Jag skulle flyttat till Norge.
Om jag hade varit tvungen att flytta utanför Norden hade jag flyttat till England.
Att kunna språket är fundamentalt för att bli en del av kulturen.
Som de flesta andra, inom turism. Åkte dit efter att jag tagit studenten och hankade mig fram på jobb i restauranger, caféer, barer och sånt. Man sliter 16 timmar om dygnet för småpengar. Sen drev jag och min fd man ett litet pensionat i hans hemby. Numera är jag i en helt annan branch och har ett helt annat liv. Sysslade dock lite med översättning och undervisning i grekiska efter att jag kommit hem.
Om man bara vill bo och jobba på en turistort så funkar det med engelska. Vill man stanna året om, komma in i samhället och kanske gifta in sig i en grekisk familj så är det svårt utan språket. Man måste nästan lära sig grekiska för att det ska funka, och det är SVÅRT.
Som de flesta andra, inom turism. Åkte dit efter att jag tagit studenten och hankade mig fram på jobb i restauranger, caféer, barer och sånt. Man sliter 16 timmar om dygnet för småpengar. Sen drev jag och min fd man ett litet pensionat i hans hemby. Numera är jag i en helt annan branch och har ett helt annat liv. Sysslade dock lite med översättning och undervisning i grekiska efter att jag kommit hem.
Om man bara vill bo och jobba på en turistort så funkar det med engelska. Vill man stanna året om, komma in i samhället och kanske gifta in sig i en grekisk familj så är det svårt utan språket. Man måste nästan lära sig grekiska för att det ska funka, och det är SVÅRT.