Bo permanent i Grekland? Möjligt?
Var i Sverige skulle ni bo om ni inte bodde i Sverige?
Vilket land är det enkelt att leva i? Grekland?
Var i Sverige skulle ni bo om ni inte bodde i Sverige?
Vilket land är det enkelt att leva i? Grekland?
Just nu i Sverige, flyttar till Asien i augusti. Vill inte säga vilket, men det är inte något av de vanligaste.
Jag vet hur det är att gå och fundera på och drömma om att flytta utomlands. Jag vet hur pirrigt det är och att man har tusen och en frågor. Men någon gång måste man bara våga att ta steget (eller släppa idén). Mitt bästa råd är att ta små steg. Att flytta permanent till ett annat land är stort, och det kan vara bra att börja lite mindre. Just Grekland är ju bra för att det är EU. Du kan vara där i tre månader utan att behöva göra något. Du tar med dig din socialförsäkring och a-kassa eller vad du har. Du behöver inte skriva ut dig från Sverige. Så åk på tre månader först, se hur det är, om det går att få lägenhet med rimlig hyra, vilken stad eller område du vill. Behåll lägenheten i Sverige under tiden. Efter tre månader kan du bestämma dig om du vill bo där eller inte.
Billigare att leva i Thailand än i Grekland?
Bättre jobbmöjligheter i Thailand än i Grekland?
För nackdelar?
Har många vänner som bor permanent i Thailand.
För nackdelar?
För nackdelar?
Jag flyttade till Grekland for 14 ar sen. Trivs valdigt bra och skulle inte vilja flytta tillbaka till Sverige. Men det ar inte for alla och man far rakna med endel kulturkrockar.