• Anonym (A.Y)

Ska ni fira en torr midsommar?

Alltså ska ni fira nyktert? Jag funderar på om jag ska fira nyktert i år, då jag ska fira med mina kompisars barn i år?  Hur tänker ni kring det? Det känns ändå viktigt för mig att vara en trygg vuxen.. Jag minns själv alla gånger ens föräldrar blivit för fulla och hur obekväm man har blivit då. Hur tänker ni?
  • Svar på tråden Ska ni fira en torr midsommar?
  • Anonym (berus)
    Anonym (A.Y) skrev 2024-05-31 10:38:15 följande:
    Ska ni fira en torr midsommar? Alltså ska ni fira nyktert? Jag funderar på om jag ska fira nyktert i år, då jag ska fira med mina kompisars barn i år?  Hur tänker ni kring det? Det känns ändå viktigt för mig att vara en trygg vuxen.. Jag minns själv alla gånger ens föräldrar blivit för fulla och hur obekväm man har blivit då. Hur tänker ni?
    Jag har aldrig sett midsommar som nåt slags fyllefest. Kanske när jag var i tidig ungdom, men som vuxen, nej. Kan ta ett glas vin eller två, men blir inte berusad. Mina barn har aldrig sett mig eller sin pappa berusade. Men de har sett oss ta ett glas vi och hantera alkohol på ett vettigt sätt.
  • Anonym (Z)

Ja det ska jag. Jag dricker dock aldrig överhuvudtaget pga dels tycker inte om det och dels ser inget syfte med det.

• Anonym (Mamma till 3)

Ingen alkohol hos oss sedan barnen kom.

• Anonym (Em)

För de flesta finns ju ett mellanting mellan nykter och för full. Jag skulle gärna ta ett par glas rosé på midsommar, men måste köra bil. 

• Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (A.Y) skrev 2024-05-31 10:38:15 följande:
    Ska ni fira en torr midsommar? Alltså ska ni fira nyktert? Jag funderar på om jag ska fira nyktert i år, då jag ska fira med mina kompisars barn i år?  Hur tänker ni kring det? Det känns ändå viktigt för mig att vara en trygg vuxen.. Jag minns själv alla gånger ens föräldrar blivit för fulla och hur obekväm man har blivit då. Hur tänker ni?
    För min del blir det lättöl till lunchen och ev ett glas vin på kvällen. Jag är vuxen och kan ha kul och trevligt utan att bli full. Solig
  • Anonym (Mimmi)

Firar med sönerna och deras sambo/fru och barn.

Alla tar vi en öl till maten och en sup till sillen. Det hör till och det är man uppvuxen med.
    Ingen blir full och alla är glada.

Dessa barn vet att vi vuxna kan dricka lite alkohol utan att någon spårar ur.

På kvällen när barnen somnat bilr det lite drinkar eller något glas vin.

• Anonym (Jessica)

Ja jag har inget behov av att dricka alkohol. Gjort det i övre tonåren men sen räckte det.

Alltid kul att se folks miner när man säger att man bara inte vill. Antingen tror dom man har priblem eller att man är tråkig , några ser upp till det 

Jag mår dåligt av det både psykiskt och fysiskt, har lika kul/tråkigt (beror ju på vilka man är med) och så tycker jag det är kul att glo på alla fyllon som gör bort sig 

• Anonym (Jessica)

Får ont i tänderna av dr också, så kan inte tugga på en vecka. Är liksom inte värt det

• Anonym (Jessica)

Är uppvuxen med ett jäkla supande med en morsa som söp sönder sig med jämna mellanrum och kastade glas i golvet. Alltid skulle dricka vin om kvällarna /helgerna. 

Det har väl skapat min attityd mot alkohol. Men jag är stolt över den. Folk får tycka vad de vill. 

Om nån försöker tvinga mig / hetsa till att jag ska dricka sätter jag mig bara ännu mer på tvären och vill verkligen inte. 

Jag fattar inte ens varför folk gör en grej av det. Det är ju umgänget som det beror mest på. Är man så torr nykter kanske man borde öva upp sitt självförtroende så man vågar slappna aaaaasv som de flesta säger även nyktert 

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Ska ni fira en torr midsommar?