• Anonym (Rättvist)

"Dåliga" gener överlever

För länge sedan kunde inga kvinnor typ överleva en kejsarsnitt, det är bra med dagens sjukvård. 
    Det gör att kvinnor med förtrång bäcken kan föra vidare dessa gener 
    www.hbl.fi/2016-12-10/forskare-kejsarsnitt-andrar-naturens-gang/

Det är intressant att olika personer snackar om att män med "dåliga" gener ska inte få barn. 
    Det är sällan man hör personer snackar om att kvinnor ska inte få barn om de har "dåliga" gener.

Det borde vara mer rättvist även en selektion av kvinnor sker på liknade sätt som det görs på männen. 

Det är dessutom en förnedring när man diskuterar män som de vore ett avelsdjur utan känslor.  Som det handlar om djur i naturen och inte människor. 

• Svar på tråden "Dåliga" gener överlever
  • Anonym (Man)
    Anonym (XXX) skrev 2024-06-04 19:26:23 följande:
    Du skulle kunna satsa på en ovanligt lång kvinna! Om hon är låt oss säga 183 cm och du som sagt 172, så kan ni räkna med att era söner blir runt 184,5 cm (d.v.s. perfekt!) och era döttrar runt 171 cm (också perfekt!). Man lägger ihop föräldrarnas längder, delar med två, och lägger till sju cm för en pojke respektive drar av 7 cm för en flicka. (Sedan har naturligtvis kost, frisk luft o motion också betydelse.)
    Haha, ja det hade varit något. Tror ytterst få långa kvinnor skulle vara intresserad av en kortis.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-04 19:41:43 följande:
    Haha, ja det hade varit något. Tror ytterst få långa kvinnor skulle vara intresserad av en kortis.
    Det är inte alls säkert. Den ovanligt långa kvinnan har förmodligen haft samma problematik, fast åt andra hållet. D.v.s. att män har tyckt att hon är för lång. Då bör hon ha mer förståelse, mer känsla för att en sådan ytlig detalj inte är det viktiga. 
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-04 19:11:19 följande:

Jag har valt att inte föra mina gener vidare, alltså att avstå barn. Framförallt är mina gener dåliga eftersom jag är kort (172), vill inte riskera att få en son som också blir kort och måste leva med det.

Du tänker fel. Viktigaste är inte utseendet. 

Dessutom även kvinnor kan föra vidare gener för en liten penis. 
    Genen kan finnas där även om den inte är aktiv just då exempelvis för det är en kvinna. 
    Du kanske har fått en mindre penis än vad det tänkt för någiot gått fel i utvecklingen.
  • Anonym (Rättvist)

Jag har valt att inte föra mina gener vidare, alltså att avstå barn. Framförallt är mina gener dåliga eftersom jag är kort (172), vill inte riskera att få en son som också blir kort och måste leva med det.

Genmodifiera dig när det blir möjligt. 
  • Anonym (Rättvist)

Personen får ju leva och du får inte bli föräldrer
  • Anonym (Rättvist)

Satsa på en kort kvinna? 
  • Anonym (Rättvist)

Eftersom samma dilemma inte existerar för kvinnorna blir det inte rättvist 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Rättvist) skrev 2024-06-06 13:58:01 följande:
    Satsa på en kort kvinna? 
    Oj det var många svar på en gång. Nej jag skulle verkligen inte satsa på en kort kvinna, då blir det ju garanterat (nästan) korta barn. Tänk att få en son som måste leva som kortis, speciellt nu när ungdomar är så jäkla långa.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Rättvist) skrev 2024-06-06 13:55:59 följande:
    Du tänker fel. Viktigaste är inte utseendet. 

Dessutom även kvinnor kan föra vidare gener för en liten penis. 
    Genen kan finnas där även om den inte är aktiv just då exempelvis för det är en kvinna. 
    Du kanske har fått en mindre penis än vad det tänkt för någiot gått fel i utvecklingen.
    Min penis är normalstor. Spelar dock mindre roll, den används främst till att pissa med.
  • Anonym (Mobbning)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-06 20:01:02 följande:
    Oj det var många svar på en gång. Nej jag skulle verkligen inte satsa på en kort kvinna, då blir det ju garanterat (nästan) korta barn. Tänk att få en son som måste leva som kortis, speciellt nu när ungdomar är så jäkla långa.
    Men om ni får döttrar så blir det ju jättebra ändå. Nu gillar jag själv långa män och kommer själv inte göra något åt detta, men om bara långa män för sina gener vidare så kommer det inte finnas petita tjejer som mig i framtiden utan alla kvinnor kommer vara stora tjocka pk- feminister.
  • Anonym (Rättvist)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-06 20:02:36 följande:
    Min penis är normalstor. Spelar dock mindre roll, den används främst till att pissa med.
    Läste fel. 
    Du menade kroppslängden
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mobbning) skrev 2024-06-06 20:10:24 följande:
    Men om ni får döttrar så blir det ju jättebra ändå. Nu gillar jag själv långa män och kommer själv inte göra något åt detta, men om bara långa män för sina gener vidare så kommer det inte finnas petita tjejer som mig i framtiden utan alla kvinnor kommer vara stora tjocka pk- feminister.
    Ja, men jag skulle inte ta chansen, 50% risk är för högt för min del.
  • Anonym (Mobbning)
    Anonym (Man) skrev 2024-06-06 20:31:52 följande:
    Ja, men jag skulle inte ta chansen, 50% risk är för högt för min del.
    Ok. Det är ditt val. Men kom ihåg att framtidens män kommer klandra sådana som dig för detta. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Mobbning) skrev 2024-06-06 20:53:49 följande:
    Ok. Det är ditt val. Men kom ihåg att framtidens män kommer klandra sådana som dig för detta. 
    Okej, det är deras problem i så fall.
Svar på tråden "Dåliga" gener överlever