• Sand13

BIM juli 2024

Vi som hoppas på plus i juli kan följas åt här. ☺ Välkomna att joina ❤

• Svar på tråden BIM juli 2024
  • Snorkfrökenhär
    Nanathalie skrev 2024-07-21 00:00:13 följande:

Jag har idag haft bruna flytningar, som när mensen kommer, så jag tror det är kört denna månad:(

Jäkla skit också? det är inte kört förrän det är kört men jag förstår precis 😩 Man får bryta ihop och komma igen, kämpa på 💕
  • Anonym (Sladdis)
    Snorkfrökenhär skrev 2024-07-21 09:01:56 följande:

JustinzeVar Jag törs nog säga grattis 😍 

Lugnoro Vet precis hur det kan vara att gå och vänta utan att veta när mensen borde komma, förut hade jag lite oregelbunden cykel och kunde inte alltid känna av ägglossningen? Går ju inte göra annat än å vänta och se. 

Jag har iaf inga symtom direkt mer än små vaga känningar jag ofta brukar ha. Väldigt gasig och bubblig mage dock 😆 Kanske kan va nåt? Näää, jag vet int. Jag har varit gravid 3 gånger och aldrig haft symtom såhär tidigt, fått symtom först några veckor efter BIM så lägger inte så stor vikt vid det, men hade ju varit lite roligare och mer spännande att få känna nåt som andra kan göra 😄

Sladdis Ser ju lovande ut med din tempkurva 🙏🏻😄 Jag brukar smygtesta ÄL+9 eller +10 som tidigast så jag skulle testa om jag kunde, har mina test hemma och är på resande fot så jag får snällt avvakta, men det kanske är lika bra 😅

När kommer du hem igen? Vilken cykeldag är du på då?
    Jag har inte plussat förrän BIM+5 och BIM+8 mina tidigare graviditeter men då va jag inte medveten om hur lång min lutealfas var. Om den va lika kort då är det ju inte så konstigt egentligen.
    Så därför försöker jag avvakta med att testa men känner jag mig själv så blir det ett test imorgon 🙈
    Båda gångerna jag varit gravid har jag haft mycket molvärk långt innan plusset men har det minst en vecka innan mens också så ja, kan ju va vilket som 😂
  • Snorkfrökenhär
    Anonym (Sladdis) skrev 2024-07-21 09:26:35 följande:
    När kommer du hem igen? Vilken cykeldag är du på då?
    Jag har inte plussat förrän BIM+5 och BIM+8 mina tidigare graviditeter men då va jag inte medveten om hur lång min lutealfas var. Om den va lika kort då är det ju inte så konstigt egentligen.
    Så därför försöker jag avvakta med att testa men känner jag mig själv så blir det ett test imorgon 🙈
    Båda gångerna jag varit gravid har jag haft mycket molvärk långt innan plusset men har det minst en vecka innan mens också så ja, kan ju va vilket som 😂

Okej, ja det beror ju helt på ens cykel och hur sent ägget fäster osv när man kan plussa. Håller sig tempen hög är det ju lovande i alla fall 😄🙏🏻

Vi åker hemmåt sent imorgon, så kan testa först på tisdag, då är jag på ÄL+10 och BIM-2, har 12 dagars lutealfas.

Har aldrig testat och fått positivt före BIM, men de andra graviditeterna var jag inte lika besatt som jag är nu, haha 😆 Då väntade jag till och med flera dagar över BIM innan jag ens testade, tänkte att mensen bara var lite sen, det var helt annat än nu 😂

• Nanathalie

Idag kom mensen på äl+12 så jag kör nya tag när mensen är slut igen och hoppas på plus då istället. Ett plus nästa månad skulle dock innebära att bf i april (när min mans 3 barn ((från tidigare förhållande) är födda) så det är ju egentligen inte helt optimalt. Ser hellre ett plus i september om jag ska vara ärlig. Men just därför kommer säkert ett plus i augusti 😂😂😂 

Lycka till ni andra! 

• JustinzeVar

Knep ihop 4 timmar och tog cb ❤️
    Tack för gratulationerna❤️ har fortfarande inte tagit in det, snart 1 år sedan vi började försöka och har första tiden hos fertilitetsklinik på onsdag (!!) så trodde aldrig denna dag skulle komma. Lycka till ni andra🙏❤️
  • EmmaJoh

STORT grattis Justinze!!!! 😃 Tänk vad man kan glädjas åt någon man inte ens känner. Så himla kul!

Negativt för mig i dag också, tror mensen kommer i morgon men ingen mensvärk än, brukar få det typ kvällen innan så får väl se i kväll. Men har absolut inga symtom längre som jag hade tidigare. 

• Lugnoro

Har ni varit med om spökstreck från dessa test? 

Det är inte testa tidigt, och jag ska ha mens om tidigast två dagar. Jag testade inte heller på morgonen. Hmmm. 

• Nanathalie
    Lugnoro skrev 2024-07-21 12:48:14 följande:

Har ni varit med om spökstreck från dessa test? 

Det är inte testa tidigt, och jag ska ha mens om tidigast två dagar. Jag testade inte heller på morgonen. Hmmm. 

Dessa är helt supermegablanka för mig när jag inte är gravid så nej, tycker det där ser ut som en tidig graviditet!
  • Lugnoro
    Nanathalie skrev 2024-07-21 13:27:40 följande:
    Dessa är helt supermegablanka för mig när jag inte är gravid så nej, tycker det där ser ut som en tidig graviditet!
    Tack! Får hoppas på det!
  • Anonym (EP)
    JustinzeVar skrev 2024-07-21 10:37:17 följande:

Knep ihop 4 timmar och tog cb ❤️
    Tack för gratulationerna❤️ har fortfarande inte tagit in det, snart 1 år sedan vi började försöka och har första tiden hos fertilitetsklinik på onsdag (!!) så trodde aldrig denna dag skulle komma. Lycka till ni andra🙏❤️
    GRATTIS! Vi har också försökt i ganska exakt ett år nu utan att lyckas, har BIM 29/7 och hoppas att semester och ledighet har gjort sitt! Hur gamla är ni? Gjorde du/ni något speciellt just denna månad? Grattis igen, så glad för er skull! Stor kram 
Svar på tråden BIM juli 2024