Anonym (Linda) skrev 2024-06-09 10:03:32 följande:
Med all respekt men snart 10 år äldre gör stor skillnad. Marknaden för medelålders är överlag trög och långsam och många gånger med all rätt då man har andra förutsättningar och högre krav. Utseende blir allt mindre viktigt och får istället ge vika till förmån för andra egenskaper man värderar högre än hur snygg nån är. Självklart är attraktion viktig men är inte det som avgör ifall man ska skriva till någon.
Så om du tänker bort ditt utseende så vad har du då som sticker ut och kan locka en mans intresse? Är du flyttbar? Utbildning? Intressanta hobbys? Ordning på ekonomin? Schysst jobb?
Många män 50+ är ju skilda med barn och vill kanske inte börja om med bonusbarn och familj på heltid utan kan faktiskt uppskatta vuxentid och fokus på resor och karriär och hobbys etc .
Jo, åldern kan ju absolut spela in på det vis du säger. Samtidigt så söker jag inte nödvändigtvis någonting seriöst, även om jag är öppen för att det kan hända. Jag vill mest träffa män att ha trevligt tillsammans med.
Förutom det så jobbar jag heltid, har god ekonomi, eget hus utan lån inte så väldigt långt ifrån en storstad och utflugna barn.
Samtidigt skyltar jag inte med hur min ekonomi ser ut, för jag vill inte locka till mig fel klientel.
På HP får man kryssa i olika intressen, men vilka jag har kryssat kan inte spela roll för sakfrågan eftersom att jag inte ens får besök på min profil.