Inlägg från: Anonym (What?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (What?)

Hur funkar Happypancake?

Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 17:39:30 följande:
    Jag fick känslan av att du inte tyckte det kändes helt bra. Du undrade om män blivit kräsna och om du gjorde nåt fel. Du skrev ju t o m till gubbar som inte direkt var några hunks. De borde vara överlyckliga att en så snygg kvinna som du visar intresse.
    Ja absolut. Jag tog det däremot inte personligt, dvs som att frånvaron av besök skulle bero på något fel på just mig.

Jag har skrivit till gubbar som jag finner attraktiva och någorlunda inom mitt spann. Som jag tidigare nämnde i tråden har jag alltid varit en pappas flicka, så att jag skriver till "gubbar" ska inte ses som att jag tycker att jag gör ett nedköp, däremot är åldersskillnaden väldigt stor ned till kvinnor som är ännu yngre än jag.
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-09 17:46:00 följande:

Ja nu skiter jag i denna sajt och åker ut till naturen och vandrar istället fasen så mycket roligare 

Låter bra 👍 Du kan ju kolla på något naturforum om några trevliga människor vill hänga med. Möjligen dyker någon tjusig donna upp, annars kan det ju bli trevligt ändå.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 17:53:07 följande:
    Då misstolkade jag. Du skrev att du är väldigt snygg och att männen inte direkt var några hunks, de var 7:or har jag för mig du skrev.
    Tror du att andra kan ta det personligt om de inte får besök eller mejl?
    Jag skrev att jag brukar anses vara attraktiv ja, och så är det. Däremot har jag inte skrivit till någon jag inte är intresserad av om du trodde det.

Du tar det uppenbart väldigt personligt, men om man fattar att den tjej du skriver till får 4 brev/ minut så fattar man också att hon inte läser dem. Det spelar då ingen som helst roll vem du är eller hur du skriver.

Jag "ratar" alltså inte killarna pga dem eller hur de är, utan på att de av en slump drunknade i sorlet. Det är ingenting att ta personligt.
    Jag har tex redan tappat bort 2 konversationer eftersom det kommer så mycket nytt hela tiden. En kille gav mig hans nummer nästan direkt, och det var bra eftersom jag blivit intresserad av honom och nu inte kommer att tappa bort honom.
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-09 17:53:24 följande:
    Jo det skulle jag göra det kan jag inte för jag vet inte hur man gör så är det 

Du får gå i skola hos mig ;)
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 17:55:16 följande:
    Flera kvinnor här har skrivit att det är fel på mig och andra män om vi inte får besök och mejl från kvinnor. Vad tycker du om det?
    Jag tycker ingenting om andra kvinnors åsikter. De har sina och jag har mina. Några fakta i frågan finns ju inte.

Däremot uppvisar du flera egenskaper jag själv inte uppskattar hos en man, men även det är sekundärt.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 18:02:26 följande:
    Känns det bra att du får den bekräftelsen från män, att du anses vara attraktiv? Du verkar van att få uppmärksamhet.

Ja, jag tar det lite personligt om det känns som att jag är osynlig. Jag gillar inte det.

Det var snabbt jobbat. Gillar du män som är så pang på?
    Som jag skrev, så är det lätt att tappa bort män i flödet. Det ramlar in meddelanden från nya män hela tiden, så jag kan ha skrivits med någon som plötsligt är väldigt långt ned på listan. Därför är ett tips att ge henne numret rätt fort. 

Ja, jag vill som sagt träffa någon eller några, inte hänga på HP i en evighet.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 18:09:10 följande:
    Men hur kan du tappa bort dem? De försvinner bara om du raderar konversationen.

Jag skulle faktiskt råda dig till att ta tiden att gå igenom det som kommer in, ta lite i taget och du behöver inte svara männen på en gång. Börja som jag gör: klicka på meddelandet och se avataren, ofta ser man om mannen är helt otänkbar, då kan man radera. Steg två är att se profilen, för min del är avstånd det viktigaste, sedan 2-3 saker till som är dealbreakers, då vet jag att jag kan radera även dem. Kvar borde du ha en vettigare samling att titta lite närmare på och se om du vill ha kontakt med någon av dem. Det vore ju synd tycker jag om du skulle gå miste om de få guldkorn som finns :)
    Jag glömmer vad de heter och då försvinner de i bruset.

Jag får göra så. Tänker även att jag blockerar efterhand som jag betar av dem som inte väcker intresse, för då lär det väl också lugna ned sig med inkommande meddelanden. Jag menar, när de med mest skrivlust är blockerade.

Den/ de där männen som man verkligen vill träffa blir ju inte mer tillgängliga bara för att där finns massor av andra män, så jag ska göra som du föreslår. :)
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-09 19:48:39 följande:
    Jag läste nånstans att män bör vara på gränsen med jämnåriga kvinnor, lite småfräcka. Han ska gå över gränsen, men inte för mycket. Hon ska känna att han inte bara är en snäll, trevlig man, kanske lite väl snäll, han vill HA henne också. Kanske sånt vi lite mer försiktiga män bör göra lite mer, visa den sidan.
    Jag tycker att det ligger lite i det. Jag vill bli sedd som kvinna, så att säga, och inte som kompis.

Samtidigt så hjälper det inte om inte grunden finns där. Jag dras till äldre, intelligenta och högutbildade män som utstrålar auktoritet och värme i kombination. Finns inte detta så spelar det ingen roll vad mannen gör.

Andra kvinnor kan förstås ha andra preferenser. Bäst är nog att helt enkelt framhäva vem du är, och om inte det funkar så jobba på att bygga upp dig själv och bli den man du själv vill vara! Då kommer nog kvinnorna på köpet.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-10 07:28:41 följande:
    Tror också det är så. Är man attraherad så måste inte personen vara perfekt. Han/hon kanske gör misstag ibland t o m. Man gillar dom ändå, tänder på dom ändå.
    Därför så är det uppseendeväckande när andra "vet" att t ex jag inte har nån chans på en kvinna de aldrig träffat. 
    Man skulle kunna säga att det är nonsens. Och inte speciellt sympatiskt.
    Det gäller ju både män och kvinnor, även fast kvinnor generellt är betydligt kräsnare. Detta beteende är medfött och ingenting vi egentligen kan styra över.

För kvinnor som jag är det misstag som är mest avtändande att jag märker att mannen är osäker men spelar säker. Dessutom törs jag hävda att de allra flesta kvinnor har ett väl utvecklat sinne för att upptäcka sådant.

Jag har tex nu kontakt med en man jag finner mycket intressant, men jag har märkt att han känner press att prestera på den punkt han vet att jag finner mest attraktiv. Detta signalerar till mig att han inte litar på sin egen kapacitet (vi kan kalla det för misstag). Samtidigt kan han driva med sig själv om saken (= har självdistans och är ej desperat) vilket gör att "misstaget" blev en hiss i slutändan.

Sådant går inte att riktigt lära sig, utan måste införskaffas genom att arbeta med sig själv och bygga upp sig. Autenticiteten som följer det självförtroende en sådan man (eller kvinna!) får, den finner antagligen de flesta kvinnor vara en väldigt attraktiv grund ändå. Detta oavsett vad annars kvinnan har för preferenser.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-10 09:04:10 följande:
    Skulle du helst vilja träffa gymkillar, snygga män, chefer? En hunk skulle inte skada, nån som är högre än en 7:a?
    Jag tycker bäst om män som håller sig i form men mer för hälsans skull. Någon gymkille vill jag inte ha. Chef behöver han inte heller vara, däremot högutbildad eftersom att jag värdesätter intelligens och driv. Fet fungerar inte heller, liksom för kort.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-10 10:06:27 följande:
    Jag gillar också vanliga kvinnor och de får gärna hålla sig i form. Men de jag attraherades var sexiga och jag ville ligga med dom. Jag har stött på flera kvinnor som var utanför min liga. För jag ville ha dom.
    Kvinnor är generellt inte lika imponerande av utseende som män. När vi talar om "liga" så kan vi därför tala om olika skalor.

Jag är som jag tidigare nämnt snygg, åtminstone enligt väldigt många män. Jag väcker uppseende när jag rör mig bland folk. 

Att jag skriver till män som jag betraktar som 7:or utseendemässigt betyder inte att de inte har annat som jag finner intressant. Jag attraheras som sagt av utbildning och bildning, bland annat. Man kan säga att de män som väckt mitt intresse på HP nu är långt över min liga när det kommer till den biten, medan jag är långt över deras liga när det gäller utseende. 
    Inte för att de skulle vara fula, utan det är helt vanliga killar. Inte heller är jag ett obildat rikspucko, jag är bara mer medel.
  • Anonym (What?)
    Anonym (Halt) skrev 2024-06-10 10:26:05 följande:
    Ingen av kvinnorn jag fick känslor för var skönheter, inga tiopoängare. Men de hade nåt. De var snälla och charmiga och jag tände på dom. Jag tycker att de var i min liga. Jag har sett att andra vill tala om för dig att du inte har nån chans på henne som du har känslor för. Hon är utanför din liga.
    Jaha ja.

Flera väldigt snygga män har skrivit till mig också, men jag har inte svarat. Antagligen kommer jag inte att göra det heller eftersom att de är för unga och saknar egenskaper jag tänder på.

Samtidigt är de absolut över min liga rent allmänt och ytligt sett, men de saknar sådant jag primärt söker hos en man.
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-10 10:39:18 följande:

Ja här skriver man om en vanlig kvinna eller man skulle vara roligt och veta vad en vanlig person är??

Jag menar någon som är nära medel. Jag har kanske ett IQ på 100, men dejtar oftast män som gissningsvis ligger på 130 och uppåt.

Vanligt utseende, alltså ett medel, väcker ingen direkt uppmärksamhet åt något håll.

"Vanlig" utbildning är yrkesutbildning, några år på högskola eller dylikt. 

Vanligt= sticker inte ut.
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-10 10:55:42 följande:
    Jag som trodde att kärleken styrde men jag har nog fel det är i slutet änden pengarna som styr.      (Konstigt då borde jag ha en massa brudar)
    Kärleken uppstår inte ur ingenting. 

Tyvärr hänger det inte heller på pengar, vilket du alltså har märkt av. Hög utbildning är inte liktydigt med att vara miljonär. 
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-10 11:05:04 följande:
    Nä det stämmer jag är utbildad men kanske inte hög vad som krävs för det men pengar har jag så i den delen har du rätt 
    Du låter faktiskt som en härlig man ända till dess man kan ana bitterhet och dålig självkänsla hos dig. Den där Benny som diskuterar sakfrågan är ju jättetrevlig.
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-10 11:05:04 följande:
    Nä det stämmer jag är utbildad men kanske inte hög vad som krävs för det men pengar har jag så i den delen har du rätt 
    Rätt och rätt förresten... Jag är åtminstone långt ifrån ensam. TinaT gjorde ju till och med en låt om fenomenet:

Många män med högt intellekt och betitlade utbildningar vet också om detta då de tydligt skyltat med just de egenskaperna så att vi (inte minst pappas flickor) inte missar dem...
  • Anonym (What?)
    Benny62 skrev 2024-06-10 12:41:50 följande:
    Ja om alla välutbildade är så bra då kan dom ju ta över och bygga samhället för inte är det väl dom som bygger husen som bor i eller ser till så att du kan få mat att äta snacka om diskriminera längre stående rang av människor
    Och så är det tydligen bara jag som vågar att inte ha en anonym profil här det säger ju en del 
    Du har missförstått vad attraktion är. Attraktion handlar inte om att bestämma sig för vad man tycker är bra eller ej. Det är istället medfödda och/ eller tidigt inlärda känsloreaktioner.
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?