Anonym (Halt) skrev 2024-06-10 07:28:41 följande:
Tror också det är så. Är man attraherad så måste inte personen vara perfekt. Han/hon kanske gör misstag ibland t o m. Man gillar dom ändå, tänder på dom ändå.
Därför så är det uppseendeväckande när andra "vet" att t ex jag inte har nån chans på en kvinna de aldrig träffat.
Man skulle kunna säga att det är nonsens. Och inte speciellt sympatiskt.
Det gäller ju både män och kvinnor, även fast kvinnor generellt är betydligt kräsnare. Detta beteende är medfött och ingenting vi egentligen kan styra över.
För kvinnor som jag är det misstag som är mest avtändande att jag märker att mannen är osäker men spelar säker. Dessutom törs jag hävda att de allra flesta kvinnor har ett väl utvecklat sinne för att upptäcka sådant.
Jag har tex nu kontakt med en man jag finner mycket intressant, men jag har märkt att han känner press att prestera på den punkt han vet att jag finner mest attraktiv. Detta signalerar till mig att han inte litar på sin egen kapacitet (vi kan kalla det för misstag). Samtidigt kan han driva med sig själv om saken (= har självdistans och är ej desperat) vilket gör att "misstaget" blev en hiss i slutändan.
Sådant går inte att riktigt lära sig, utan måste införskaffas genom att arbeta med sig själv och bygga upp sig. Autenticiteten som följer det självförtroende en sådan man (eller kvinna!) får, den finner antagligen de flesta kvinnor vara en väldigt attraktiv grund ändå. Detta oavsett vad annars kvinnan har för preferenser.