Hjelm skrev 2024-06-17 11:34:40 följande:
Ja, exakt alla människor önskar nog att dygnet hade fler timmar.
Lite svårt att ta inlägget på allvar när lugn egentid redan är det du har maximalt av utan att gå ner i arbetstid.
Därför undrar jag om du verkligen upplever tidsbrist eller om det snarare är så att du känner dig dränerad på energi och att du inte hinner med något för att du inte använder din fritid till något som ger verklig glädje, mening och kraft för dig.
Annars så... nu vet jag ju inget om din ekonomi, men som ensamstående kanske du kan unna dig hämtmat oftare för att spara matlagningstid
Förlåt, men det här inlägget är så konstigt på så många sätt... För det första: vaddå "exakt alla"? Det finns tyvärr alltför många som upplever raka motsatsen; som tycker att varje dag är en plåga som man måste ta sig igenom, och där det känns som att tiden aldrig tar slut... Detta uttalande ("
Ja, exakt alla människor önskar nog att dygnet hade fler timmar.") är dessutom snorkigt mot ts i det att det antyder att hennes fråga är dum.
För det andra: vaddå "svårt att ta inlägget på allvar"? Om du hade sagt att det är svårt att ge ett konstruktivt svar på hade jag kunnat förstå, men "svårt att ta på allvar"? Återigen nedlåtande attityd mot TS - varför??
För det tredje: Hela näst sista stycket... först undrar du om det kanske är så att TS känner sig dränerad på energi. Eh... ja? Det torde väl vara ganska uppenbart från det hon skriver i sin TS? Sen föreslår du att hon kanske använder sin fritid till saker som inte ger henne nåt - alltså, hon har ju redan redogjort för vad hon använder fritiden till så det vet vi ju redan; problemet är ju att det
inte ges utrymme till alla de där sakerna som skulle ge henne mer energi och glädje.
Det enda vettiga i ditt inlägg är sista meningen, som faktiskt ger respons på själva frågan - och dessutom bra sådan.