Inlägg från: EpicF |Visa alla inlägg
  • EpicF

Är Temu pålitligt?

Anonym (A) skrev 2024-06-24 06:13:44 följande:

I princip allt där är bootlegs, så du vet. Sen har jag hört att de som säljer där blir ekonomiskt utnyttjade av Temu med höga avgifter, inte för att ebay är mycket bättre på den fronten.

Anonym (Temu) skrev 2024-06-24 07:04:55 följande:
    Sniffmusen skrev 2024-06-24 06:58:10 följande:

Du får ju sakerna du beställer men det mesta är riktigt skräp. Aliexpress är bättre

Ah, ja, att det mesta är skitkvalitet och så kan man ju räkna ut m tanke på priserna, jag tänkte mer om det var direkt lurendrejeri, typ att de bara tar ens pengar o sen ser man inte röken av nån vara eller så. Men att de som säljer blir utnyttjade är ju inte bra... men vet dem inte om avgifterna innan då?

Man kan betala via klarna, dvs att man får varorna innan man betalar. 

Själv har jag köpt en del bra grejer där. 
  • EpicF
    Anonym (Rätt nöjd) skrev 2024-06-24 13:00:14 följande:

Har beställt från Temu i tre omgångar och med cirka hälften av varorna har jag varit riktigt nöjd. Andra hälften har varit en blandning av helt uppåt väggarna tokigt och halvbra. Men man lär sig lite mer för varje beställning, en sådan sak är ju att gärna beställa två tre storlekar större än vanligt när det kommer till kläder. 

Leveranstiden har varit som utlovat och inget fuffens så vitt jag vet. 😊

Två-tre storlekar över?

Jag har beställt kläder några gånger, alltid mätt och tagit storleken som måten visar. Oftast en storlek mindre än min vanliga storlek och de har suttit perfekt. Till skillnad från Wish där man gärna får "tält-storlek" 😅
Svar på tråden Är Temu pålitligt?