• EpicF

Varför läcker jag avföring?

Förstoppning?

Har du vart till läkare då?

• EpicF
    Anonym (jobbigt problem) skrev 2024-06-28 20:21:23 följande:
    Jag har har inre hemorojder. Dock inte stora när jag undersöktes för flera år sedan. Det har blivit kraftigt försämrat sedan jag gjorde koloskopi. Mycket mycket värre. 

Vet inte om jag har några yttre hemorojjder, jag känner inga sådana.

Jag är totalt förslappad i anus och jag förstår inte varför. Saknar också känsel. Jag känner inte ens när jag läcker avföring. 

Kan inte kontrollera avföring och gaser.
    Där har du svaret. Förslappad ändtarm gör att man läcker avföring eftersom man får svårt att hålla den inne. 

Du måste väl ha någon aning om varför du är förslappad i ändtarmen?
    Har ringmuskel på något sätt blivit skadad?
    Graviditet?
    Oförsiktigt analsex?
  • EpicF
    Anonym (jobbigt problem) skrev 2024-06-28 20:55:51 följande:
    Jag vet inte varför jag blivit totalt förslappad. Jag har aldrig fött barn eller haft analsex. Jag har däremot ryggbesvär.

Går det att göra något åt mina besvär? Och vad tror du att besvären beror på?
    Om det är ringmuskeln som är skadad så kan det eventuellt gå operera. Jag har ingen aning vad dina besvär kan bero på. 
  • EpicF
    Anonym (jobbigt problem) skrev 2024-06-28 20:55:51 följande:
    Jag vet inte varför jag blivit totalt förslappad. Jag har aldrig fött barn eller haft analsex. Jag har däremot ryggbesvär.

Går det att göra något åt mina besvär? Och vad tror du att besvären beror på?
    Om det är ringmuskeln som är skadad så kan det eventuellt gå operera. Jag har ingen aning vad dina besvär kan bero på.
  • EpicF
    Anonym (jobbigt problem) skrev 2024-06-28 21:39:48 följande:
    Finns det några risker med det? vilka isf
    Det är alltid risker med operationer. 
Svar på tråden Varför läcker jag avföring?