Anonym (A) skrev 2024-07-15 17:22:02 följande:
Tack!
Förstår att det tär i längden men jag ska nog köra en längre period ändå. Jag kan jobba hemifrån nu under sommaren så det är ganska lugnt för min del.
Jag tar alla målen även om jag inte känner mig så hungrig.
Får man fråga hur det gick för dig? Gick du ner i vikt?
Bra att du äter alla måltider fast du känner att du inte behöver det, annars håller det inte i längden.
Det fungerade utmärkt för mig med VLCD-metoden. Jag körde Cambridge för då fick jag stöd av min konsulent som jag köpte hos. Det var viktigt för mig när det kändes hopplöst.
Jag nådde min målvikt 68 kg (gick ner 12 kg), den vikten har jag lyckats hålla nu i 15 år. Viktigast där var att jag gick in för helt nya matvanor. Tidigare drack jag bara kaffe på morgonen, en macka och kaffe på lunchen sedan var jag jättehungrig till middagen och då åt jag flera gånger under eftermiddag och kväll. Helt vansinnigt egentligen. Nu har jag vänt på det hela, äter riktig frukost, en vanlig lunch och en lättare middag. Dessutom har jag lärt mig vikten av att dricka vatten. Tidigare misstog jag törst för hunger, hade ofta blixtrande huvudvärk på grund av vätskebrist.