• Anonym (Ledsen)

Snart för gammal för ett barn till

Känner bara sån sorg, har varit singel länge och verkligen försökt träffa någon men det är helt omöjligt. antingen klickar det inte för honom eller för mig. Fyllde 39 år för ett tag sedan och känner bara att jag vill ge upp, vill så gärna ha ett barn till men inser att det inte kommer hinnas med innan jag är för gammal. Har ett barn i äldre tonåren utan syskon. Hur ska jag hitta mening med livet igen när det inte blev som jag innerligt önskade? Känner bara sorg som sagt är, sover inte bra heller p g a detta.  

• Svar på tråden Snart för gammal för ett barn till
  • Anonym (Ledsen)

Vill lägga till att många män i min ålder inte vill ha fler barn och att det också ställer till det. 

• SmulanFnulan

Jobba med dig själv och din självkänsla för ett barn till kommer knappast "laga" dig. Det är dessutom extremt egoistiskt att sätta en barn till världen för att mamma ska må bättre.

• Anonym (Ja)

Exakt! Eller för att skaffa ett "syskon" till en som är nästan vuxen! Ett barn är inte allt här i världen och är man så där gammal och redan har barn så är det lika bra att låta bli. Man får acceptera att man inte kan få allt här i världen och att den inte går under för det!

• Anonym (Ja)

Mening med livet: t ex att du redan har ett fantastiskt barn som du kan vara stolt över! Att du har massor med frihet att göra vad du vill med, oavsett om det är hobbies, resor, dejting eller vad som helst! Det är nu livet börjar!

• Anonym (Y)

Först av allt borde du ju kolla upp om du kan få fler barn? Det är jättevanligt att få barn runt och efter 40.  Det kanske tar lite längre tid men det går absolut om det är något du vill :)

• Anonym (Ledsen)
    Anonym (Y) skrev 2024-07-24 19:28:36 följande:

Först av allt borde du ju kolla upp om du kan få fler barn? Det är jättevanligt att få barn runt och efter 40.  Det kanske tar lite längre tid men det går absolut om det är något du vill :)

Tack för ditt peppande inlägg:) Men jag har som sagt ingen att skaffa med och tiden går... 
  • Anonym (Elise)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-07-24 19:30:40 följande:
    Tack för ditt peppande inlägg:) Men jag har som sagt ingen att skaffa med och tiden går... 

semester till Danmark kanske😉
    Vet några som åkt dit🥰
    Hade jag haft hälsan tidigare hade jag åkt dig till 100%.

• Cathariiina

Jag är inte så säker på att det skulle bli bättre för ditt stora barn med ett halvsyskon nu, det är ju ändå för stor åldersskillnad för att de ska få någon syskonrelation. Möjligen på mycket lång sikt då, när de båda är vuxna, att de skulle kunna bidra till varandras nätverk i något sammanhang... det vet man ju inte.

Men jag tänker, att först och främst måste din tonåring i så fall stå ut med att fösas ihop med en vilt främmande man som han eller hon inte har valt (för jag antar att du tänker att du ska bo ihop med mannen du eventuellt träffar). Detta kan vara svårt både för en ung kille - plötsligt blir en annan man mannen i huset och ska bestämma över honom - och för en ung tjej - hon måste akta sig så hon inte är för lättklädd när hon går till toaletten om nätterna, för tänk om karl'n skulle komma upp också och se henne nästan naken... Plus alla andra inkörningssvårigheter. Som kan bli mer eller mindre stora beroende på vem du träffar såklart. 

Nä. Jag tror att det barn du redan har kommer att må mycket bättre, om han eller hon får tillbringa de åren som är kvar av uppväxten med bara dig. Förstör inte det ni har!

• Anonym (Y)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-07-24 19:30:40 följande:
    Man kan göra det privat vid genom ex donator eller på klinik. Det är dock inte för alla..Ville mest säga att det absolut inte är försent om du vill ha barn. En vän till mig fick barn vid 43 års ålder helt naturligt :). Hon var 40 när dom träffades
  • Anonym (sådär)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-07-24 19:10:00 följande:
    Snart för gammal för ett barn till

Känner bara sån sorg, har varit singel länge och verkligen försökt träffa någon men det är helt omöjligt. antingen klickar det inte för honom eller för mig. Fyllde 39 år för ett tag sedan och känner bara att jag vill ge upp, vill så gärna ha ett barn till men inser att det inte kommer hinnas med innan jag är för gammal. Har ett barn i äldre tonåren utan syskon. Hur ska jag hitta mening med livet igen när det inte blev som jag innerligt önskade? Känner bara sorg som sagt är, sover inte bra heller p g a detta.  

Du har alltså ett barn men känner ändå inte mening med ditt liv? Stackars barn. 

Säg att du träffar någon och skaffar ett barn till. Vad ska du göra när du tappat meningen med livet nästa gång och det definitivt är försent med fler barn?
Svar på tråden Snart för gammal för ett barn till