Inlägg från: Lönnsirap |Visa alla inlägg
  • Lönnsirap

Är vi kvinnor ytliga på dejtingappar?

Ja, kvinnor och män är och blir ytliga via dejting som bygger på bild, text och att välja ut vem de vill prata med. 

Och jag tror lungt att man som kvinna kan unna sig att prata med fler män än de man spontant väljer.

Däremot så tror jag inte man som person kan bortse från att man ju letar efter en partner... Och att attraktion faktiskt också finns i personlighet....

Jag tycker snarare det handlar om att man som människa behöver fundera kring vad som är viktigt i sökandet efter en partner. Att se bra ut på en dejtingsida är liksom inte samma sak som att vara en person som man vill ha en relation med... 

• Lönnsirap
    En glad tjej skrev 2024-07-31 15:26:48 följande:
    Det har du rätt i, att se bra ut på en dejtingsida inte är samma sak som att vara en person man vill ha en relation med MEN du väljer väl inte att fortsätta prata vidare med män som du tycker är fula? Hur fina personligheter de än har kommer en person som du upplever vara ful troligtvis inte attrahera dig.
    Absolut. Men man kan inte göra ytliga bedömningar och sen inte stå för att det finns ytlighet inblandat.

Jag dejtar inte, utifrån egen relationsstatus och har knappt gjort det. Men OM jag skulle ut i djungeln igen skulle jag stå för vad jag letade efter. Och för min ytlighet.

I letandet efter en partner så är det vissa saker som jag letar efter, och jag behöver se människor på riktigt för att veta om de överhuvudtaget har något. 
  • Lönnsirap
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-31 15:38:28 följande:
    Varför skulle man...? Om man inte är attraherad så är det slöseri på tid, och dessutom fult att låta killarna tro att det kanske kan finnas intresse.
    Det är självklart att man måste välja när man dejtar, men att vänta sig attraktion av en bild... Kan vara önsketänkande om man inte tänder på bilder.....

Jag tror det beror på vilken fas i livet man är, och när man dejtar, och vad man har för preferenser. 

När jag dejtade så var det uppenbart att det var viktigt att både faktiskt välja bort vissa män... Som letade efter annat än mig, och att faktiskt se dejtandet för vad det är, ett sätt att försöka hitta någon, snarare än en beställning av en partner.

Jag tycker det är rätt märkligt att män skulle vara så ömtåliga att de inte skulle palla med lite kontakt med någon, utifrån att man ju letar efter något när man dejtar.
  • Lönnsirap
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-31 16:15:42 följande:
    Jag tycker det känns rätt självklart om jag väljer bort killar pga deras bilder. Det är ju inte bara EN bild man utgår ifrån (iaf inte jag) utan ett flertal så man får en samlad bild av hur personen kan se ut. Om du skulle se de jag väljer bort skulle du nog inte bli förvånad, om jag säger så...

Jag tror inte män är ömtåliga, men det är klart de hoppas och tror om man lägger tid på dem. Det är bara grymt, iaf om man själv redan vet att det är ett nej. Då är det bättre att vara ärlig direkt.
    Håller fullständigt med om att man naturligtvis ska välja bort en man inte alls är intresserade av. Jag tycker det är fullständigt rimligt med viss ytlighet gällande val av partner... Men min erfarenhet är dock att många människor som är fantastiska och tämligen sexiga inte alltid gör ett gott intryck... 

Så det är ju helt enkelt vad man letar efter.
  • Lönnsirap
    Anonym (Jag) skrev 2024-07-31 16:52:25 följande:
    Vad menar du med det sista?
    Som dejtare letar man ju efter olika saker, beroende på vad man vill framöver. 
    Tror man, och har man upplevelsen av att man inte blir attraktion växer fram, eller där, så förhåller man sig ju till det.
  • Lönnsirap
    En glad tjej skrev 2024-07-31 19:29:06 följande:
    Det är inte bara den gången jag råkat ut för idioter, et har hänt flera gånger. Även andra kvinnor vittnat om samma sak. Nej, jag bryr mig inte men undrade om jag kanske är för ytlig men det är jag nog inte.
    I min värld får man kontakt med både vettiga människor och idioter när man dejtar. Så jag tycker verkligen inte du ska ta det personligt att vissa blir sura när du inte längre är intresserad. Snarare är det ju spelets regler. 

Och en charmig man bränner inte broar och kallar någon fula ord. 
Svar på tråden Är vi kvinnor ytliga på dejtingappar?