Goneril skrev 2024-08-03 18:27:12 följande:
Detta är kriminellt, vederbörande uppbär sjukersättning. Mycket illojalt mot kollegor. Läs på Försäkringskassans hemsida om åtgärder, man kan anmäla anonymt. Varför ska skattebetalarna stå för denna kostnad? Varför ska en person sätta andra på pottkanten med sitt beteende? Ja, och visst är den som är ärlig och laglydig en bättre person än den som inte är det, hela vårt samhällskontrakt bygger på det. TS ska alltså inte göra som den kollega som anklagas, detta är olagligt beteende. Risken finns ju att TS blir anmäld i så fall medan kollegan klarar sig. Den läkare som fejk-sjukskriver rutinmässigt måste synas i sömmarna och det skulle nog kunna bli följden av en anmälan till Försäkringskassan. Jag blir mycket irriterad när jag hör talas om dylikt beteende. Vi har ett generöst system i vårt land och det är för j-vligt att det ska missbrukas. Våra skatter skulle kunna vara mycket lägre och våra fattigpensionärer skulle kunna leva drägligare om folk var ärliga.
Jag vet inte vad du arbetar med eller hur ditt liv ser ut.
tydligen är du inte insatt i hur samhället fungerar.
vi har inget generöst försäkringssystem. Vi har haft men vi har det inte längre.
det finns många som slitit ut sig som är sjuka som tvingas att arbeta. Tvingas till meningslösa projekt.
numera så vi alla inget värda. Jag har kommit fram till att det gäller att utnyttja eller utnyttjas luras eller bli lurad.
det gäller nästan allt och definitivt arbetslivet. Det finns några få bra arbetsgivare. Men majoriteten kräver arbetsprestationer långt över det normala och hälsosamma.
det är min erfarenhet.