Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Inget särskilt eftersom värmen tar kål på en. 

Men nog har jag krafter kvar att anmäla ett jobbigt troll som stjäl från mig vilket jag just gjorde.

Säger det igen LARS - sluta följa efter mig härinne om du inte är beredd att tala om sanningen för mig. 

• Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-21 21:28:34 följande:

Njuter av att det är svalatre.

Skönt. Önskar att det kunde bli svalare här också. Har varit en sån där närgången, obehaglig värme idag. En klibbig, kvav sådan.
  • Mayjel

Uselt väder idag, kom ett hällregn både när jag skulle gå ut och sen när jag gick av bussen och skulle byta till spårvagn.

Hade tänkt åka till Heden och köpa lite fin italiensk mjukglass men det gick ju inte an i detta rena duschregn. Fick åka ut till Mölndal istället och köpte en spännande ny pastasås som smaksatts med vodka, av märket Fiorelli. Det blev lite italienskt till mig ändå. Blir gott imorgon till skinkpastakuddar och lagrad Parmesan. Längtar. 

Ser också fram emot att träffa en mycket trevlig person på detta forum. Gå på museum och sedan avsluta med lite glassdessert, yay! 

• Mayjel

Inte gjort nåt särskilt idag. Ska till glasscafé imorgon först imorgon så känner mig lite rastlös och uttråkad för tillfället. Inget att göra.

Just nu försöker jag roa mig med Google translate. Det är lite småskoj att skriva på svengelska och sen höra en datorröst läsa upp det man skrivit. 

Sure uh foort som fawn.

• Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-30 17:27:58 följande:
    Mysigt med glasscafe, hoppas att du hade trevligt😀
    Tackar som frågar, underbar björnbärsglass. Härligt väder idag också, vi satt utanför caféet och njöt av vår glass. Sommardröm är ett fantastiskt trivsam glassbar. Besök gärna om du skulle ha vägarna förbi.

Annars mest tagit det lugnt. Gjort mina muskelövningar men annars inget särskilt. Man blir slö och dåsig i sommarvärmen.

Sitter här ute på min gård just nu och kvällsfikar lite med en myskatt. Så trivsamt så.
  • Mayjel
    Thelma82 skrev 2025-07-30 19:18:11 följande:

Möblerat om. Hälften kvar men det får räcka för idag.

Låter varmt 🥵😀
  • Mayjel

Sitter på min innergård och lyssnar på en livekonsert med AC/DC. De måtte ha utrustat scenen med ganska rejäla högtalare. 

Jag bor i utkanten av Majorna och konserten är på Ullevi.

• Mayjel

Inget särskilt. Träffat mamma, fikat lite och handlat. Hade tänkt åka ut till havet men värmeböljan har ersatts med regn och mulen himmel. Så fort solen tittar fram igen.

Känns ledsamt här. Vet inte varför, kanske för att de där månatliga dagarna börjar närma sig. Man känner sig lite ensam. Blir roligare om en dryg vecka med restaurangbesök på Liseberg och kattcafé igen. Blir nog en fin födelsedag det.

• Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-03 18:15:42 följande:
    Hoppas att du mär lite bättre idag.

Det är ok, gissningsvis bara PMS och då kan man bli ledsen utan anledning, annat än hormoner som spökar lite då.

Hoppas du hade det bra ute och att du fick ett soligare väder än vad det varit här på västkusten. Blir regn under hela veckan här.

• Mayjel
    Eurydike skrev 2025-08-04 01:45:01 följande:
    Bäddar ner mig i sängen och klappar inbjudande bredvid mig åt John Blund. Det finns plats för honom också 😴
    Bästa personen man kan dela säng med, mr Sandman 🤩

Kollade Purrfects hemsida igår och de har bara nya katter nu, alla de små missar som vi fick träffa sist har blivit tingade.

Har mina ögon fästa på Noomi, en bedårande söt katthona på 12 år. En liten seniorkatt, hade varit perfekt ju. Vi får se vad hon tycker om mig när jag besöker henne snart. Det måste klicka, även mellan människor och katter. 

Och jag kommer att fortsätta skriva i tråden, du kan tumma ner hur mycket du vill LARS/PETER, det är inget som hindrar mig. 
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag