Inlägg från: Mayjel |Visa alla inlägg
  • Mayjel

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Anonym (Hm) skrev 2025-08-04 17:15:45 följande:
    Spännande med missen🐈
    Ja, och mindre ensamt när man kommer hem kanske. Vi får se först om hon gillar mig. Inte alls säkert att det så blir. 
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-08-04 21:47:25 följande:
    Han är alltid lika välkommen! 🤩

Jaså? De där mysiga missarna fick flytta vidare fort! Jag är inte förvånad 😻

Det låter ju toppen! Hoppas det klickar mellan er och att den bedårande lilla seniorkatten får flytta hem till dig så småningom 🧳

Ja, nu får Lassa brassa mandelmassa ta och lugna sig med tummen! 😅
    Katter verkar nästan alltid mer intresserade av de personer som visar ointresse för dem och detta är så svårt för mig för jag älskar ju de små liven. Kanske känner de av att man är lite efterhängsen och närhetskrank och tar avstånd eller nåt. Men vi får se och hoppas på det bästa Flört

Ja, verkligen. Surmopsen tillika forumets tramspelle numbero uno är ett riktigt brasslass, på fler sätt än ett. Feg också, som en liten lort. 

Har du gjort nåt särskilt idag annars? Regn hos dig också? 
  • Mayjel
    Eurydike skrev 2025-08-05 01:00:24 följande:
    Du får testa att spela lite ointresserad och se vad som händer 😉 Men skämt åsido så är det svårt att inte dras till katter när de är så söta, mjuka och gosvänliga. Det hade varit lättare att lägga band på sig om de såg ut som kackerlackor eller något 😅

Idag åt jag långlunch med en kompis i grannstaden! Det var kantarellrisotto med spetskål, semitorkade tomater och getostkräm. Jag är osäker på om smakerna funkade ihop, men separat var de väldigt goda 😛 Regnet har kommit till mig nu och det smattrar mysigt utanför fönstret!
    Ja, så sant, hehe!

Det lät väldigt gott alltihop, kanske att getosten inte riktigt passar in rent smakmässigt. Men det andra lätt supergott! 
    Eurydike skrev 2025-08-06 22:04:16 följande:
    Spanade in Noomi nu och hon är en riktig sötnos med en seniorkatts härliga pondus! 😻
    Visst är hon, en riktig liten lejoninna. Tänker att hon kanske också är en lugn katt som inte har lika mycket bus och klös i sig som de yngre. Sånt uppskattar ju jag, lugn och ro. 

• Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-07 18:18:09 följande:
    En äldre kisse brukar vara lugnare😀🐈
    Ja, förhoppningsvis. Lilla missekisse 🐱 😍

Varit ute i regnet idag. Mötte granntjejen uppe på Linnéplatsen förut och tog en glass inne på Sommardröm igen.

Tur att vi satt vid ett bord med ett rejält parasoll bredvid eftersom det kom en kraftig skur just då vi satt oss ner. Bra att man kunde kura ihop sig där under och fortsätta fika. 
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-08 18:19:05 följande:

Det känns lite höstaktigt ute redan.

Ja, det gör det, och man blir inte så glad av att se de gulnade löven på många träd heller.
    Augusti har aldrig varit nån av favoriterna hos mig, trots att jag fyller år i mitten på denna månad. Möjligen när man var liten då och såg fram emot firande och såna banala ting som presenter. 

Augusti känns varken som en sommar eller höstmånad utan mer som ett lite ledsamt mellanting och en övergång. Något vackert som håller på att falna och lämna en.
  • Mayjel

Varit hos system och ätit glass med friterad banan och ananas. 

Sitter på min innergård nu i en sval och skön kväll. Lite katt bredvid mig och en flaska Pepsi på bordet. Nyss gjort mina stjärtmuskelövningar och nu sitter jag här och lyssnar på Way out West från Slottsskogen.

• Mayjel

Och nu kom det lite regn så då får man skynda in. Mysstunden avslutad.

• Mayjel

Allt möjligt - dammat ytor, spritat golven, dammsugit, tvättat, städat datorn, duschat och ansat kropp.

Man ville väl bara få en fin början på denna dag when i'm filling years igen. Ser fram emot att åka till lisse i eftermiddag med lite sällskap vid min sida. Titta på menyn för restaurang 1923. Blir nog bra det. 

• Mayjel

Mycket. En av höjdpunkterna var ett trevligt besök på Wärdshuset på Liseberg. Läste på lite och såg att denna restaurang fått många fler positiva omdömen än 1923 och jag brukar hålla med recensenterna.

Ville också tacka Eurydike igen för den fina hälsningen och en söt bild 🌸 🌼 🙋

Ser fram emot slutet av augusti! Må så gott tills dess, du snälla människa 🙏🏻

• Mayjel
    RaYzLeR skrev 2025-08-13 01:58:05 följande:

Jag kollar på film. Sen jag skaffade filmkanalerna + TV-kanaler hos Boxer så har det blivit mycket filmtittande. Glad

Är du fortfarande aktiv på Flashback? 
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag