• Anonym (A)

Early bird

Någon som har problem med leverans därifrån nu? Paketet skulle kommit för en vecka sen. Mejlat och försökt ringt, men är överbelastat i telefonkön så inte kommit fram där.

• Svar på tråden Early bird
  • Anonym (Mhgf)

Aldrig haft några besvär med Early bird. Låter konstigt att du inte kan komma fram på telefon? Om du ringer tidigt på dagen borde det väl funka.

• Anonym (Jätteproblem)

Har haft stora problem med dem. De hängde paketet på min låda ute på landsvägen, fast de enligt dem själva ska komma till dörren om inte paketet går ner. Där fick det hänga tills någon tog det (förmodligen, om de inte själva tog det). Bråkad i en vecka med light in the box/earlybird, som båda skyllde på varandra. Till slut hängde jag ut båda på Trustpilot och tog hjälp av Klarna för att få pengarna tillbaka. Klarna var bra.

• Anonym (Slarv!)

I vårt område har det varit stora problem med Early Bird. Det efterlyses paket titt som tätt i områdets facebook-grupp. Ofta har de hamnat på helt fel adress. Inte bara hos grannen, utan flera villor bort eller på rätt nummer men fel gata. 

• Anonym (A)

Lite blandade erfarenheter ser jag. Jag har ringt flera gånger men kommer aldrig fram. Dom skulle svara på mejl inom 24 timmar, men det har gått 48 nu.
    Står senast i tisdags förra veckan det är i en stad nära mig paketet jag beställt, men sen inget mer uppdaterat. Beställde från temu om det har någon påverkan..

• Anonym (F)
    Anonym (Jätteproblem) skrev 2024-08-08 13:32:54 följande:

Har haft stora problem med dem. De hängde paketet på min låda ute på landsvägen, fast de enligt dem själva ska komma till dörren om inte paketet går ner. Där fick det hänga tills någon tog det (förmodligen, om de inte själva tog det). Bråkad i en vecka med light in the box/earlybird, som båda skyllde på varandra. Till slut hängde jag ut båda på Trustpilot och tog hjälp av Klarna för att få pengarna tillbaka. Klarna var bra.

Står ju i beskrivningen de ska lägga i lådan eller hänga i en påse på lådan. 
  • Anonym (Jätteproblem)
    Anonym (F) skrev 2024-08-08 14:25:36 följande:
    Står ju i beskrivningen de ska lägga i lådan eller hänga i en påse på lådan. 
    Dom gjorde det ja. Hängde vid lådan ute på landsvägen där hundratals bilar passerar varje dag. Tycker inte det är att leverera på ett för kunden säkert sätt. När jag påtalade det så bad de mig kolla med grannar. Nä early bird är sämst. Det blir ju ord mot ord och massa tjafsiga mail och på engelska. Helt värdelösa är dom. Åtminstone där jag bor.
  • Anonym (Ginna)

Dåliga erfarenheter. De kom inte in pga låst port (så klart inte deras fel) och sen var det helt hopplöst att komma i kontakt med dem. Fick automatisk meddelande om att de skulle höra av sig inom en viss tid. Helt tyst. Hörde av mig via kontaktformulär. Inga svar. Gick inte att komma fram på telefon. Över en vecka senare fick jag meddelande om att det snart kunde hämtas i en box. 

• Anonym (Pu)

Early bird delas ut av samma personer som kör morgontidningen. Iaf här 

• Anonym (Japp)

Har samma problem med det företaget. Gäller också beställning från Temu.
    Får ingen info heller på paketspårningen.

Tror ingen i mitt hus har morgontidningen men porten borde de väl kunna lösa på nåt sätt?

Det finns ca 120 lägenheter i mitt hus så någon borde väl beställt därifrån kan jag tycka.

Inga problem med andra paketbud. 

• Mia448

Hos mig har de så att de kan låsa upp porten om man väljer morgonleverans

Dock har det företaget även budleverans och då behöver man öppna åt dem

• Dexter dot com

Det står ju klart och tydligt att paketet stoppas i lådan eller hängs på lådan så varför välja Earlybird om man inte vill att det hängs på lådan? Här levereras Earlybirdpaketen av tidningsbudet och jag får ett sms en stund efter det levererats. Funkar klockrent !

• Anonym (Japp)

Fick sms nyss att de inte kunde leverera idag heller.

Hmmm...tråkigt eftersom jag hade behövt det jag beställt. Det var inte så dyrt men för mig är det väldigt dyrt då jag är väldigt fattig. 😞

Aldrig mer Temu. 

• Anonym (F)
    Anonym (Japp) skrev 2024-08-09 07:21:57 följande:

Fick sms nyss att de inte kunde leverera idag heller.

Hmmm...tråkigt eftersom jag hade behövt det jag beställt. Det var inte så dyrt men för mig är det väldigt dyrt då jag är väldigt fattig. 😞

Aldrig mer Temu. 

Temu är miljöförstörande och dåligt för människorna som tillverkar grejerna. Plus att grejerna kan ha kemikalier och vara dålig kvalitet . 

Men de lämnar väl till ombud kanske om de ej kan leverera?

• Anonym (Ginna)
    Dexter dot com skrev 2024-08-09 06:50:25 följande:

Det står ju klart och tydligt att paketet stoppas i lådan eller hängs på lådan så varför välja Earlybird om man inte vill att det hängs på lådan? Här levereras Earlybirdpaketen av tidningsbudet och jag får ett sms en stund efter det levererats. Funkar klockrent !

Håller med. Hos oss funkade Early bird väldigt bra tills portlåset hängde sig och värden inte fixade det (morgontidningarna kommer de inte heller in med, läggs utanför porten). Det som jag tyckte var så dåligt av Early bird var att det inte gick att få kontakt med dem när de inte kom in. Jag skrev direkt att jag tex kunde gå ner och släppa in dem, men fick på över en veckas tid inga svar på mina meddelanden. 
  • Anonym (Japp)

Anonym (F) det står på hemsidan att de lämnar till ombud efter 2 försök. Får väl hoppas på det.

• Anonym (A)

Vad konstigt dom inte kan leverera! Beställde från temu och grejerna var nära mig, så förstår inte vad problemet är. Svarar fortfarande inte på mejlet vid earlybird och ringer man in Får man svar det är överbelastat. Får köpa nya presenter då.
    Otroligt.

• Anonym (Jätteproblem)
    Dexter dot com skrev 2024-08-09 06:50:25 följande:

Det är inget val. Det är företaget man beställer ifrån som har denna fraktfirma kopplad till sig. Man är tvungen att ta det man får. Hade annars hellre hämtat ut från ombud. Men nu kollar jag alltid vilken fraktfria företagen har. Är det earlybird blir det inget köp. 
  • Dexter dot com
    Anonym (Jätteproblem) skrev 2024-08-09 10:36:40 följande:
    Det är inget val. Det är företaget man beställer ifrån som har denna fraktfirma kopplad till sig. Man är tvungen att ta det man får. Hade annars hellre hämtat ut från ombud. Men nu kollar jag alltid vilken fraktfria företagen har. Är det earlybird blir det inget köp. 
    Ok, jag har alltid fått välja leveranssätt och vart det ska levereras.
  • Anonym (Ginna)
    Dexter dot com skrev 2024-08-09 11:51:59 följande:
    Ok, jag har alltid fått välja leveranssätt och vart det ska levereras.
    Samma här. Brukar finnas fem, sex olika leveransalternativ. 
Svar på tråden Early bird