• Anonym (Ralf)

Få ut kontanter?

Jag är i behov av kontanter. Speciellt i mindre valörer som 20-sedlar. Det är ju inte bankerna grej längre och därför undrar jag hur jag borde göra.

OBS, jag håller inte på med något som är olagligt.

• Svar på tråden Få ut kontanter?
  • EpicF
    Krocko skrev 2024-08-15 20:52:09 följande:

Nu frågar vi inte banken för vet inte vilken bank det gäller, utan vi frågar dig.

Om det här var för en vecka så så måste du ju komma ihåg om du fick fem 20-lappar eller inte, varför svarar du ens annars i en tråd där TS är ute efter tjugor?

Och jag jobbar varken på banken eller med att fylla på bankomater. 
  • felicityporter
    EpicF skrev 2024-08-27 18:57:41 följande:
    Och jag jobbar varken på banken eller med att fylla på bankomater. 
    Men varför säger du inte hur många tjugolappar du fick då eller helt enkelt erkänner att du missminner dig och att du hade fel? Det är helt okej att erkänna att man har fel, det kommer inte bli någon katastrof!
  • EpicF
    felicityporter skrev 2024-08-27 23:53:58 följande:
    Men varför säger du inte hur många tjugolappar du fick då eller helt enkelt erkänner att du missminner dig och att du hade fel? Det är helt okej att erkänna att man har fel, det kommer inte bli någon katastrof!
    Det talade jag om i inlägg 8. Och dessutom har inte jag bpgotn redovisningsplikt över hur mycket pengar jag tar ut från bankomaten. 

Normalt sätt får man inte ut 20-lappar, vilket jag också har sagt. Så vad är egentligt problemet?
  • Goneril

Bankomater laddar med 100- 200 och 500-sedlar. 20-lappar kan man få hjälp med i livsmedelsaffärerna. Att någon har fått ut en 20-lapp ur en bankomat är osannolikt. Vilken stad rör det sig om? Bankföreningen anger de ovan angivna valörerna.

• felicityporter
    EpicF skrev 2024-08-28 21:05:29 följande:
    Det talade jag om i inlägg 8. Och dessutom har inte jag bpgotn redovisningsplikt över hur mycket pengar jag tar ut från bankomaten. 

Normalt sätt får man inte ut 20-lappar, vilket jag också har sagt. Så vad är egentligt problemet?
    Problemet är att du i början av tråden minsann kände dig tvungen att skriva att bankomater fortfarande finns och att du fick ?en tjugolappar så sent som förra veckan?, först efter att folk började påtala hur extremt osannolikt det var började du tveka på ditt eget påstående och backade lite om att det kanske sker ?sällan?. Alla fattar att du hade fel och skrev ett felaktigt påstående, men du vägrar ta ansvar för detta och fortsätter skriva att det ?händer sällan? och påstår att bankomat är ett ställe där man kan få tjugolappar men skriver nu att det händer i undantagsfall. Bara säg rätt ut att du hade fel, inget ont kommer av det. Vi alla har fel ibland.
  • EpicF
    felicityporter skrev 2024-08-29 04:08:35 följande:
    Problemet är att du i början av tråden minsann kände dig tvungen att skriva att bankomater fortfarande finns och att du fick ?en tjugolappar så sent som förra veckan?, först efter att folk började påtala hur extremt osannolikt det var började du tveka på ditt eget påstående och backade lite om att det kanske sker ?sällan?. Alla fattar att du hade fel och skrev ett felaktigt påstående, men du vägrar ta ansvar för detta och fortsätter skriva att det ?händer sällan? och påstår att bankomat är ett ställe där man kan få tjugolappar men skriver nu att det händer i undantagsfall. Bara säg rätt ut att du hade fel, inget ont kommer av det. Vi alla har fel ibland.
    Ja, eftersom det finns bankomater som även idag fungerar utmärkt. Finns även butiker som man kan växla på pengarna till små mynt i. 

Och ja, fick bla en 20-lapp i en bankomaten för några veckor sedan. Ett engångstillfälle för mig, men som även har hänt andra på samma specifika bankomat (observera orden "samma specifika..") . Om du vill veta varför så får du höra med banken. 

Och vad är det som är fel? Finns inte bankomater? Kan man inte växla och i butiken? 
    Om det ja, de frågorna så har jag fel. Men då kan inte ts få smådelar utan att köpa i en butik och hoppas på att få smådelar tillbaka. 
  • EpicF
    Goneril skrev 2024-08-29 01:56:18 följande:

Bankomater laddar med 100- 200 och 500-sedlar. 20-lappar kan man få hjälp med i livsmedelsaffärerna. Att någon har fått ut en 20-lapp ur en bankomat är osannolikt. Vilken stad rör det sig om? Bankföreningen anger de ovan angivna valörerna.

Den staden jag jobbar i, utanför mitt jobb. Och nej, jag har ingen redovisningsplikt för dig och behöver inte redovisa var jag jobbar. 
  • Goneril
    EpicF skrev 2024-08-29 11:08:15 följande:
    Den staden jag jobbar i, utanför mitt jobb. Och nej, jag har ingen redovisningsplikt för dig och behöver inte redovisa var jag jobbar. 
    Det behöver du inte ange, det är ändå ingen sanningshalt i det du påstår. 
  • EpicF
    Goneril skrev 2024-08-29 23:03:55 följande:
    Det behöver du inte ange, det är ändå ingen sanningshalt i det du påstår. 
    Vi lever i ett fritt land där folk får tycka vad de vill. Jag och flera vet vad som är sant och vad vi har upplevt. Du behöver dock inte tro på någonting. 
  • Goneril
    EpicF skrev 2024-08-30 10:52:33 följande:
    Vi lever i ett fritt land där folk får tycka vad de vill. Jag och flera vet vad som är sant och vad vi har upplevt. Du behöver dock inte tro på någonting. 
    Visst är det fint att vi fritt kan ge uttryck för våra åsikter; det är ju vitsen med forum av detta slag. Dock får man vara lite försiktig med oomtvistade fakta; då får man räkna med påhopp om man hittar på  - och påhopp har du fått i den tråden, åtskilliga.                                                                                                                                                     Världen är ond och människor elaka, många hade till exempel starka åsikter om ditt "examenia" inlägg, januari 2023, där du försökte hävda att det så det heter, examen i plural, i stället för det korrekta "examina". Debatten blev rent surrealistisk och så småningom kröp du till korset. Nåväl, hoppas nu att du slipper påhopp inder helgen utan kan umgås med snälla människor. Det kan du behöva.
  • Anonym (Oj)
    EpicF skrev 2024-08-30 10:52:33 följande:

Fast varför ger du som råd till någon som vill ha 20-lappar att ta ut i bankomaten, när du inte ens vill berätta var den enda bankomaten som har 20-lappar finns? 

Ett jävligt korkat råd. Det vet du också, men det kan du inte erkänna. 

• EpicF
    Anonym (Oj) skrev 2024-08-30 22:17:13 följande:

Fast varför ger du som råd till någon som vill ha 20-lappar att ta ut i bankomaten, när du inte ens vill berätta var den enda bankomaten som har 20-lappar finns? 

Ett jävligt korkat råd. Det vet du också, men det kan du inte erkänna. 

Så det är korkat att tipsa om att man kan växla? 

Ja, då får väl ts inga råd alls. 

Jag har inte upplysningsplikt mot dig. 
  • Meddelande borttaget
  • EpicF
    Goneril skrev 2024-08-31 11:01:03 följande:
    Det är EpicF mot resten av världen, alla är dumma. Jag associerar starkt till Cervantes berömda roman, Don Quijote, som kämpar mot väderkvarnar; riddaren av den sorgliga skepnaden har han också kallats. Skillnaden mellan EpicF och romanhjälten är att han hade en vapendragare, Sancho Pancha, men EpicF har ingen på sin sida. Nu kom det lite lästips i alla fall som tröst, det gäller att skaffa sig en allmänbildning, det kan EpicF behöva. Lägg krutet på läsning i stället för att kämpa i motvind! 
    Du får sägs precis vad du vill. Enbart jag och några till vet sanningen. Och vad du tycker och tänker bryr jag mig inte ett skit om. 

Förövrigt är jag kvinna, utan snopp. Har faktiskt aldrig haft snopp utan född kvinna och är fortfarande kvinna. 

Och jodå, jag har en hel del på "min sida". 

Behöver ingen mer allmänbildning. Har både allmänbildning och universitetsgrader (kandidat, magister och master). 
  • EpicF
    Goneril skrev 2024-08-31 11:01:03 följande:
    Det är EpicF mot resten av världen, alla är dumma. Jag associerar starkt till Cervantes berömda roman, Don Quijote, som kämpar mot väderkvarnar; riddaren av den sorgliga skepnaden har han också kallats. Skillnaden mellan EpicF och romanhjälten är att han hade en vapendragare, Sancho Pancha, men EpicF har ingen på sin sida. Nu kom det lite lästips i alla fall som tröst, det gäller att skaffa sig en allmänbildning, det kan EpicF behöva. Lägg krutet på läsning i stället för att kämpa i motvind! 
    Vad är det som gör att du blir så provocerad över saker du inte kan styra över och dessutom inte har ett skit med att göra? 
Svar på tråden Få ut kontanter?