• Anonym (Anna)

Varför raggar han på andra?

Varför raggar han på andra när han är intresserad av mig? och även fortsätter med det när jag har berättat att jag är intresserad av honom också. Trodde vi skulle bygga vidare något. Är det normalt att jag är besviken? 

• Svar på tråden Varför raggar han på andra?
  • Anonym (Anna)
    Smecker skrev 2024-08-09 12:03:18 följande:

Han kan mycket väl vara intresserad, men är avvaktande tills han märker att intresset är besvarat. Alla går inte all in för att de fått ett lillfinger, och alla lägger inte alla äggen i samma korg. 

Jag är inte intresserad om han har flera ägg i olika korgar. 
  • Anonym (Anna)
    Fjäril kär skrev 2024-08-09 16:17:13 följande:

Förlåt om jag är petig nu men ordet intresserad... hur då? Intresserad av vad?

Vad betyder det egentligen att vara Intresserad?  

Blir jag Intresserad av någon betyder inte det att jag är villig att dejta, inte heller betyder det att jag är villig att starta ett förhållande.  Det betyder bara att jag är intresserad nog för att prata vidare, se om det eventuellt kan finnas attraktion,  att kanske se om vi har liknande värderingar.. att se om vi kanske ska ta en dejt... 

Att vara intresserad är inget löfte om mera. 

Jodå. Han är intresserad, av att ha sex. 
  • Smecker
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-09 17:16:03 följande:
    Jag är inte intresserad om han har flera ägg i olika korgar. 
    Då.gör han med andra ord helt rätt, du var inte mer intresserad än så.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Mannen)
    Smecker skrev 2024-08-09 20:25:21 följande:
    I Sverige finns en konstig datingkultur mot de flesta andra länder. Här är det okej att dejta flera samtidigt. Det är det inte i de flesta andra länder. Lyssnade på en amerikansk pod där men tog upp det och att det inte var acceptabelt i USA men att det var det i Sverige.
  • Anonym (Anna)
    Smecker skrev 2024-08-09 20:25:21 följande:
    Nä. Så intresserad och desperat kommer jag aldrig vara efter någon.
  • Anonym (Anonym)

Mannen, vad hette den podden du lyssnade på? Verkade intressant

• Friger
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-08 20:48:12 följande:
    Varför raggar han på andra?

Varför raggar han på andra när han är intresserad av mig? och även fortsätter med det när jag har berättat att jag är intresserad av honom också. Trodde vi skulle bygga vidare något. Är det normalt att jag är besviken? 

Hur vet du att han raggar på andra?
  • Smecker
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-09 20:42:58 följande:
    Nä. Så intresserad och desperat kommer jag aldrig vara efter någon.
    Inte han heller.
  • Smecker
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-09 20:37:23 följande:
    I Sverige finns en konstig datingkultur mot de flesta andra länder. Här är det okej att dejta flera samtidigt. Det är det inte i de flesta andra länder. Lyssnade på en amerikansk pod där men tog upp det och att det inte var acceptabelt i USA men att det var det i Sverige.
    Man tar väl seden dit man kommer? Tycker väl snarare att den amerikanska dejtingkulturen är både konstig och överdriven. Där kan man dejta i flera år, utan att bo ihop, och sen skall man gifta sig. I flera andra länder flyttar man ihop först när man gifter sig, är det något att sträva efter tycker du?
  • Anonym (Gruppdejting)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-09 20:37:23 följande:
    I USA och Canada har man istället, speciellt när du tänker på typ "unga vuxna" en helt annan kultur med "gruppdejting" där ett killgäng träffar ett tjejgäng typ. Det är mer avslappnat på så vis och man lär känna varandra. 

Oavsett om du är i Nordamerika eller i Sverige är det också väldigt viktigt att uttala att man dejtar "exklusivt". Tycker ofta att det varit mer outtalat i Sverige än i tex Canada. Men det är ju iofs en 20-nånting år sedan jag dejtade senast. Nordamerikabiten har jag lite mer koll på pga släkt där.
Svar på tråden Varför raggar han på andra?