• Anonym (Anna)

Varför raggar han på andra?

Varför raggar han på andra när han är intresserad av mig? och även fortsätter med det när jag har berättat att jag är intresserad av honom också. Trodde vi skulle bygga vidare något. Är det normalt att jag är besviken? 

• Svar på tråden Varför raggar han på andra?
  • Anonym (Anna)
    Friger skrev 2024-08-09 21:09:14 följande:
    Hur vet du att han raggar på andra?
    För att han är medlem på dejtingsidor och skriver med tjejer där och försöker planera in träffar. 

Sedan försökte han få till en dejt med en kollega till honom dagen efter att jag berättade att jag var intresserad att ha något med honom.
  • Anonym (Anna)
    Friger skrev 2024-08-09 21:09:14 följande:
    Hur vet du att han raggar på andra?
    Och jag gick runt i flera månader och trodde vi bara dejtade varandra. Haha, aja. 
  • Friger
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-09 21:43:18 följande:
    För att han är medlem på dejtingsidor och skriver med tjejer där och försöker planera in träffar. 

Sedan försökte han få till en dejt med en kollega till honom dagen efter att jag berättade att jag var intresserad att ha något med honom.
    Anonym (Anna) skrev 2024-08-09 21:52:56 följande:
    Och jag gick runt i flera månader och trodde vi bara dejtade varandra. Haha, aja. 
    Ahh anar lite hur du fick reda på det.... Smart.

Har ni dejtat i månader och han jagar träff med andra så är han ju inte seriös med dig. Så mycket är säkert. Som så många andra sagt.

Men du verkar vara en bra tjej! Sån tjej man vill dejta! Hör av dig om du är intresserad av att prata! Du blir exklusiv i så fall! :)
  • Anonym (Mia)

Han tar inte seriöst erat förhållande.

• Anonym (Mannen)
    Smecker skrev 2024-08-09 21:20:16 följande:
    Man tar väl seden dit man kommer? Tycker väl snarare att den amerikanska dejtingkulturen är både konstig och överdriven. Där kan man dejta i flera år, utan att bo ihop, och sen skall man gifta sig. I flera andra länder flyttar man ihop först när man gifter sig, är det något att sträva efter tycker du?
    Men genom att dejta flera samtidigt så minskar man sannolikheten att kärlek uppstår. Istället börjar man jämföra de man dejtar och det bara förstör. Ingen som är ute efter ett seriöst förhållande borde göra det. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-10 00:04:43 följande:
    Men genom att dejta flera samtidigt så minskar man sannolikheten att kärlek uppstår. Istället börjar man jämföra de man dejtar och det bara förstör. Ingen som är ute efter ett seriöst förhållande borde göra det. 
    Det också. Och jag har gått runt i flera månader och trott vi haft romantiska känslor för varandra. men det stämmer naturligtvis inte vet jag nu. 
  • Smecker
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-10 00:04:43 följande:
    Kanske, kanske inte. Har inte sett några som helst belägg för varken det ena eller det andra, bara väldigt mycket tyckande och tänkande. Men det är väl så med förändring, finns alltid folk som anser att det var bättre förr. Fast inte när mamma och pappa bestämde vem man skulle gifta sig med, vilket varit kutym i några tusen år, då var det inte bättre. Märkligt, det där.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (Mannen)
    Smecker skrev 2024-08-10 06:41:36 följande:
    Kanske, kanske inte. Har inte sett några som helst belägg för varken det ena eller det andra, bara väldigt mycket tyckande och tänkande. Men det är väl så med förändring, finns alltid folk som anser att det var bättre förr. Fast inte när mamma och pappa bestämde vem man skulle gifta sig med, vilket varit kutym i några tusen år, då var det inte bättre. Märkligt, det där.
    Går man till en dejtingcoach så brukar ett allmänt råd vara att inte dejta flera peraoner samtidigt. 
  • Anonym (j)

Släpp den här killen. Det kommer aldrig bli bra. Ni är för olika, har för olika syn och jag är rädd att det kommer bara fortsätta. Skiter det sig så här i början, håll inte ut, bara avsluta. Mitt intresse för honom hade dött ut. Du måste skilja på bilden av vem du trodde han var och vem han var. Låt han vara överallt och ingenstans, han kommer ändå ingenvart med någon då, även om han försöker inbilla sig det, jag har sett samma beteende hos både killar och tjejer. Ryktet sprider sig. Ingen stabil människa med integritet och som vill ha ett seriöst kärleksliv vill ta i dem med tång. Det gäller att sortera ut vilken typ av människa/man du är ute efter, vem du passar ihop med. Låt de som leker så här leka med varandra, det blir bäst om de möter varandra, då är de på samma nivå. Lika barn leka bäst. 

• Smecker
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-12 05:09:52 följande:
    Går man till en dejtingcoach så brukar ett allmänt råd vara att inte dejta flera peraoner samtidigt. 
    Och går man till en tarot-läsare.. eller äktenskapsmäklerska.. eller tant Giovanna..

För 100-200 år sedan hade det allmänna rådet varit att lyssna på mamma och pappa. Om 50 år kommer rådet att vara..
  • Anonym (Mannen)
    Smecker skrev 2024-08-12 08:29:14 följande:
    Och går man till en tarot-läsare.. eller äktenskapsmäklerska.. eller tant Giovanna..

För 100-200 år sedan hade det allmänna rådet varit att lyssna på mamma och pappa. Om 50 år kommer rådet att vara..
    Det finns statistik och forskning de grundar sig på. 
  • Smecker
    Anonym (Mannen) skrev 2024-08-12 12:03:04 följande:
    Det finns statistik och forskning de grundar sig på. 
    Och GVFÖ baseras också på statistik och forskning, vi vet ju hur det brukar sluta. Men om vi skall vara såna så finns det statistik och forskning som visar att arrangerade äktenskap höll längre än majoriteten av dagens relationer. Det måste vi väl ändå ta hänsyn till?
Svar på tråden Varför raggar han på andra?