• Anonym (Firre)

Min fru valde sin killkompis ikväll

Nu åkte min fru iväg för att träffa sin killkompis. Jag vet att de ska hångla och smekas, det har hon berättat förut. Jag vet att hon vill ha mer. Det har hon också berättat.

Jag ska laga mat till vårt barn, diska och dammsuga. Försöka roa barnet under kvällen.

Jag inser att jag borde bli rasande och begära skilsmässa direkt. Men jag blir bara ledsen. Sorgsen. Jag sörjer att äktenskapet slutade så här. Att hon inte har något respekt för mina känslor. För jag förstår att jag måste skiljas. Jag måste ha någon form av självrespekt.

Jag älskar henne fortfarande men detta är för mycket för mig. Det gör så jävla ont.

• Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-18 21:45:48 följande:
    Det är båda föräldrarnas ansvar att hålla barnen borta från detta.
    Det är omänskligt att anse att den föräldern som drabbas av den andra förälderns svek ska fungera precis lika bra som innan i livet och med barnen. Så sa en psykolog till mig en gång i tiden.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-08-19 10:43:55 följande:
    Det är omänskligt att anse att den föräldern som drabbas av den andra förälderns svek ska fungera precis lika bra som innan i livet och med barnen. Så sa en psykolog till mig en gång i tiden.
    Har jag skrivit det? Det jag vänder mig mot, och som du kanske förstått om du läst konversationen, är att TS peppas att samla bevis på att mamman skiter i barnet. Jag ser ingen vinst i det för barnen, eller någon annan. Finns ingen anledning för TS att straffa barnet genom att försöka se till att barnet inte får träffa sin mamma. TS behöver inte fungera precis lika bra. Det är ingen som sagt det. Du har nog projicerat in din egen upplevelse i det. Det jag skrev är att barnet ska hållas utanför av såväl pappa som mamma.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-19 12:28:27 följande:
    Har jag skrivit det? Det jag vänder mig mot, och som du kanske förstått om du läst konversationen, är att TS peppas att samla bevis på att mamman skiter i barnet. Jag ser ingen vinst i det för barnen, eller någon annan. Finns ingen anledning för TS att straffa barnet genom att försöka se till att barnet inte får träffa sin mamma. TS behöver inte fungera precis lika bra. Det är ingen som sagt det. Du har nog projicerat in din egen upplevelse i det. Det jag skrev är att barnet ska hållas utanför av såväl pappa som mamma.
    När du säger att det är bådas ansvar utan att utveckla det, är det fullt rimligt att tolka det som att du menar att pappan ska fungera precis som annars. När mamman sticker och knullar med någon annan, och samtidigt hånar pappan för det, måste mamman ha förstått att det påverkar barnet negativt. Därför är det medvetet negativt handlat gentemot barnet från mammans sida. Det är inte medvetet handlat från pappans sida.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-19 12:28:27 följande:
    Jag trodde du menade att TS skulle vara obrydd inför vad mamman höll på med. Jag menar bara att barnen kommer indirekt dras med in sån skit när det finns en impulsiv förälder som råkat falla för någon annan. Mamman borde bry sig om att hennes kortsiktiga agerande kan få stora konsekvenser för barnen, även om pappan inte aktivt försöker sabotera.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-19 13:03:43 följande:
    När du säger att det är bådas ansvar utan att utveckla det, är det fullt rimligt att tolka det som att du menar att pappan ska fungera precis som annars. När mamman sticker och knullar med någon annan, och samtidigt hånar pappan för det, måste mamman ha förstått att det påverkar barnet negativt. Därför är det medvetet negativt handlat gentemot barnet från mammans sida. Det är inte medvetet handlat från pappans sida.
    Det var ett svar i en pågående konversation om att "spara bevis" på att mamman skiter i ungen. Om du faktiskt läser tråden, så ska du se att det klarnar.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-08-19 13:10:13 följande:
    Jag trodde du menade att TS skulle vara obrydd inför vad mamman höll på med. Jag menar bara att barnen kommer indirekt dras med in sån skit när det finns en impulsiv förälder som råkat falla för någon annan. Mamman borde bry sig om att hennes kortsiktiga agerande kan få stora konsekvenser för barnen, även om pappan inte aktivt försöker sabotera.
    Som sagt, läs tråden innan du börjar dra slutsatser och svara enligt dessa. Det jag svarat på är alltså: "Ha även bevis för att du är hemma med barnen när hon åkt iväg för att träffa en annan snubbe och därmed skiter i sina barn."
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-17 21:02:26 följande:

Du är fan helt sjuk i huvudet! Fattar du inte att det blir jobbigt att fokusera på att roa barnet när han är jätteledsen på grund av frun?
    Du uttrycker dig som ett stort svin.

Jag vet inte riktigt om jag kan ta dig på allvar nu. Är det "jobbigt" att ta hand om och roa ett barn bara för att han är "jätteledsen". Skaffa dig perspektiv grabben!! Det råkar faktiskt finnas människor som klarar av att ta hand om barn, gamla under brinnande krig i exempelvis Ukraina.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (Trött) skrev 2024-08-22 13:27:36 följande:
    Jag vet inte riktigt om jag kan ta dig på allvar nu. Är det "jobbigt" att ta hand om och roa ett barn bara för att han är "jätteledsen". Skaffa dig perspektiv grabben!! Det råkar faktiskt finnas människor som klarar av att ta hand om barn, gamla under brinnande krig i exempelvis Ukraina.

Varför smyger du in ta hand om? Så skrev jag inte. Det är ingen som påstått att han inte klarar av att ta hand om barnet. Det är däremot helt naturligt att det är svårare att vara glad och lättroad själv när frun beter sig som ett svin. 

• Anonym (Trött)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-22 23:03:18 följande:

Varför smyger du in ta hand om? Så skrev jag inte. Det är ingen som påstått att han inte klarar av att ta hand om barnet. Det är däremot helt naturligt att det är svårare att vara glad och lättroad själv när frun beter sig som ett svin. 

Du skrev mycket tydligt att han tyckte det är  "jobbigt att fokusera på att roa barnet när han är jätteledsen på grund av frun"

ordagrant citerat. Så jag vet inte vad du babblar om. Är du förvirrad?
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Trött) skrev 2024-08-22 13:27:36 följande:

Ja, det kan vara väldigt jobbigt. Din jämförelse är dessutom en form av argumentationsfelet red herring eller Whataboutism som man ofta kallar det numera: en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Dålig argumentation.

Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll