• Anonym (Firre)

Min fru valde sin killkompis ikväll

Nu åkte min fru iväg för att träffa sin killkompis. Jag vet att de ska hångla och smekas, det har hon berättat förut. Jag vet att hon vill ha mer. Det har hon också berättat.

Jag ska laga mat till vårt barn, diska och dammsuga. Försöka roa barnet under kvällen.

Jag inser att jag borde bli rasande och begära skilsmässa direkt. Men jag blir bara ledsen. Sorgsen. Jag sörjer att äktenskapet slutade så här. Att hon inte har något respekt för mina känslor. För jag förstår att jag måste skiljas. Jag måste ha någon form av självrespekt.

Jag älskar henne fortfarande men detta är för mycket för mig. Det gör så jävla ont.

• Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll
  • Anonym (Varfördå)

Tycker det verkar som ni är ärliga och öppna för varann om man berättar sånt för varann. Ärligt men bespara detaljer. Jag skulle tycka det var toppen om någon gjorde min fru/man glad och nöjd. Oavsett om det är sex eller bowling.

Är hon ute efter att dumpa dej så be henne vara ärlig då finns det ingen anledning att dra ut på det. Är hon ute efter att ha kul eller liknande så be henne lyssna på dina tankar och fundera över vad som gör att det känns ont? Känner du dej otillräcklig och förminskad? Hon kanske älskar dig mer än honom men saknar spänning. Det är svårt för en person att både vara spänning och trygghet. Måste man behöva vara allt? Kan inte ni ha eran kärlek tillsammans som ni brukar medans hon får sin egentid och du kanske njuter av nåt helt annat på din egen egentid. Båda lyckliga och glada, ingen hindrad. Man ska lyfta varann inte hålla tillbaka varandra.

• Anonym (Firre)
    Anonym (Varfördå) skrev 2024-08-24 20:43:38 följande:

Tycker det verkar som ni är ärliga och öppna för varann om man berättar sånt för varann. Ärligt men bespara detaljer. Jag skulle tycka det var toppen om någon gjorde min fru/man glad och nöjd. Oavsett om det är sex eller bowling.

Är hon ute efter att dumpa dej så be henne vara ärlig då finns det ingen anledning att dra ut på det. Är hon ute efter att ha kul eller liknande så be henne lyssna på dina tankar och fundera över vad som gör att det känns ont? Känner du dej otillräcklig och förminskad? Hon kanske älskar dig mer än honom men saknar spänning. Det är svårt för en person att både vara spänning och trygghet. Måste man behöva vara allt? Kan inte ni ha eran kärlek tillsammans som ni brukar medans hon får sin egentid och du kanske njuter av nåt helt annat på din egen egentid. Båda lyckliga och glada, ingen hindrad. Man ska lyfta varann inte hålla tillbaka varandra.

Jag är inte intresserad av att vara tre i äktenskapet. Det handlar inte om att hålla tillbaka någon. Jag hindrar henne inte från att göra något. Men för min del är detta beteende lite för magstarkt.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (Trött) skrev 2024-08-23 09:28:43 följande:
    Du skrev mycket tydligt att han tyckte det är  "jobbigt att fokusera på att roa barnet när han är jätteledsen på grund av frun"

ordagrant citerat. Så jag vet inte vad du babblar om. Är du förvirrad?
    Ja, men det är inte samma sak som att inte klara av att ta hand om barn. Det har jag aldrig sagt. Det var däremot du som smög in det i konversationen. Bara för att han är ledsen och inte glad betyder inte att han inte kan ta hand om barnet.
  • Anonym (Ja)

Ja det gör förbannat ont i början jag vet. Men nu idag skulle jag aldrig titta åt ha s håll. Vi har barn ihop o vet att hans nya fru mår så dåligt o jag förstår det för jag vet vem hon lever med. Men du kan inte ha det så här. I framtiden väntar en vacker kvinna på dig när du är redo. Hon finns där ute någon stans. 

• Anonym (wtf?)

Frågan är väl varför människor ska skaffa förhållanden öht med den inställningen?Om man prompt behöver en trygg hand att hålla i medan man har sex med andra, får man för sjutton skaffa en likasinnad tilll att börja med?

Hur menar du lyfta varandra, när ett sådant beteende sänker en monogam person? SKa han må dåligt på hennes bekostnad? Är det ett förhållande?
  • Moi32
    Anonym (Firre) skrev 2024-08-16 15:06:35 följande:
    Min fru valde sin killkompis ikväll

Nu åkte min fru iväg för att träffa sin killkompis. Jag vet att de ska hångla och smekas, det har hon berättat förut. Jag vet att hon vill ha mer. Det har hon också berättat.

Jag ska laga mat till vårt barn, diska och dammsuga. Försöka roa barnet under kvällen.

Jag inser att jag borde bli rasande och begära skilsmässa direkt. Men jag blir bara ledsen. Sorgsen. Jag sörjer att äktenskapet slutade så här. Att hon inte har något respekt för mina känslor. För jag förstår att jag måste skiljas. Jag måste ha någon form av självrespekt.

Jag älskar henne fortfarande men detta är för mycket för mig. Det gör så jävla ont.

Ja det där låter inte sunt alls :/ karma ... 
  • Anonym (Firre)
    Anonym (Ja) skrev 2024-08-25 08:42:59 följande:

Ja det gör förbannat ont i början jag vet. Men nu idag skulle jag aldrig titta åt ha s håll. Vi har barn ihop o vet att hans nya fru mår så dåligt o jag förstår det för jag vet vem hon lever med. Men du kan inte ha det så här. I framtiden väntar en vacker kvinna på dig när du är redo. Hon finns där ute någon stans. 

Tack. Jag beklagar det du upplevt.

Jag hoppas det finns någon för mig. 
  • Anonym (wtf?)

Jag måste bara få fråga. Tar hon för givet att hon bara kan åka iväg utan att få godkänt av dig? Visst ska man få ha lite egentid, men hon borde väl fråga om du kan ta barnen för att hon ska iväg på något, och tala om vad det är hon ska göra?

Hon tar väl inte bara för givet att du inte har egna planer och att hon kan få åka iväg och göra vad som helst? Skulle hon godkänna att vara hemma och ta hand om barnen om du vill åka till en bordell i Tyskland också?

• Anonym (Firre)
    Anonym (wtf?) skrev 2024-08-25 19:36:53 följande:

Jag måste bara få fråga. Tar hon för givet att hon bara kan åka iväg utan att få godkänt av dig? Visst ska man få ha lite egentid, men hon borde väl fråga om du kan ta barnen för att hon ska iväg på något, och tala om vad det är hon ska göra?

Hon tar väl inte bara för givet att du inte har egna planer och att hon kan få åka iväg och göra vad som helst? Skulle hon godkänna att vara hemma och ta hand om barnen om du vill åka till en bordell i Tyskland också?

Hon visste att jag inte hade några planer. Det var fredag eftermiddag så jag var inställd på fredagsmys med familjen.

Det är klart att jag kunde ha protesterat högljutt, men hon hade ju redan gjort sitt val. Så oavsett om jag fått henne att stanna hemma eller inte, så visade hon ju vad hon prioriterar.
  • Anonym (Trött)
    Anonym (Pappa) skrev 2024-08-24 19:57:55 följande:

Ja, det kan vara väldigt jobbigt. Din jämförelse är dessutom en form av argumentationsfelet red herring eller Whataboutism som man ofta kallar det numera: en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

Dålig argumentation.

Så din argumentation är bara att jag har dåliga argument? Och du tror du är vetenskaplig för du hänvisar till random länk på wikipedia Tomte?

Dagens gapskratt Cool
  • Anonym (As)
    Anonym (Firre) skrev 2024-08-25 21:11:01 följande:
    Hon visste att jag inte hade några planer. Det var fredag eftermiddag så jag var inställd på fredagsmys med familjen.

Det är klart att jag kunde ha protesterat högljutt, men hon hade ju redan gjort sitt val. Så oavsett om jag fått henne att stanna hemma eller inte, så visade hon ju vad hon prioriterar.
    Nästa gång hon är på väg så säger du "nej du ska stanna hemma och ta hand om barnen." Sen så går du ut. 

Stäng av mobilen, ta in på hotell.. Inte ett ord mer ska hon få  höra från dig ens på några veckor. Sen går du tillbaka och låtsas som ingenting.
  • Anonym (As)
    Anonym (As) skrev 2024-08-28 17:15:53 följande:
    Nästa gång hon är på väg så säger du "nej du ska stanna hemma och ta hand om barnen." Sen så går du ut. 

Stäng av mobilen, ta in på hotell.. Inte ett ord mer ska hon få  höra från dig ens på några veckor. Sen går du tillbaka och låtsas som ingenting.
    Medans du gör detta låter du henne prata ibland till dig, men enbart som en vän. Detta samtidigt som du snackar med andra brudar via telefonen. Om det ska hon inte ha en åsikt. 

Tycker hon att hon har rätt att veta. Vissla och gå ut. Eller säg bara "du ser ganska dum ut."
  • Anonym (Va)
    Anonym (Firre) skrev 2024-08-25 21:11:01 följande:

Samtidigt kan det ju vara bra att ha lite självrespekt och meddela att det är slut.
  • Anonym (As)
    Anonym (As) skrev 2024-08-28 17:19:12 följande:
    Medans du gör detta låter du henne prata ibland till dig, men enbart som en vän. Detta samtidigt som du snackar med andra brudar via telefonen. Om det ska hon inte ha en åsikt.
    Hon ska inte ens veta vem du pratar med på telefonen. Det kan vara din bästa kompis du pratar med bara som du planerar in med att ni ska göra något i helgen. Och sen så går ni ut. 

Se till att barnen alltid kommer vara hela hennes ansvar. 

Varje konversation med henne ska vara har Putte ätit? Har du nattat lisa? Härligt :) 

Sen telefonen och gå ut. 
  • Anonym (Hmm)

Kul att du i princip bekräftar det man alltid har misstänkt, en kvinnas egentid = att ligga runt med andra. 
Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll