• Anonym (Firre)

Min fru valde sin killkompis ikväll

Nu åkte min fru iväg för att träffa sin killkompis. Jag vet att de ska hångla och smekas, det har hon berättat förut. Jag vet att hon vill ha mer. Det har hon också berättat.

Jag ska laga mat till vårt barn, diska och dammsuga. Försöka roa barnet under kvällen.

Jag inser att jag borde bli rasande och begära skilsmässa direkt. Men jag blir bara ledsen. Sorgsen. Jag sörjer att äktenskapet slutade så här. Att hon inte har något respekt för mina känslor. För jag förstår att jag måste skiljas. Jag måste ha någon form av självrespekt.

Jag älskar henne fortfarande men detta är för mycket för mig. Det gör så jävla ont.

• Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll
  • Anonym (Gonestril)
    Anonym (Trött) skrev 2024-08-16 15:31:05 följande:

Eller så kan du väl låta henne ha sitt roliga. Du säger ju själv att du älskar henne. Och att laga mat, diska och dammsuga är ju inget straffarbete direkt.

Och "försöka roa" barnet? Vill du inte det eller?? Eller klarar du inte att passa barnen själv?

Kanske inte så konstigt hon söker på annat håll då.

Hur ligger det egentligen till med läsförståelsen? Låta henne?
    Fattar du inte att han skriver att han ska / måste skilja sig och att det är att låta henne hora runt på det sätt som passar hennes värde?

Det som konstaterades var väl att han inte skulle förbli tillsammans med henne och hänga med som en förnedrad slav. Därmed låter han henne.
    Är du med nu?
  • Anonym (Pappa)
    Västernorrlandskillen skrev 2024-08-16 20:17:19 följande:
    Vad hjälper det och det är ju frun som gör mest fel så dumpa henne skulle jag gjort 

Jag skulle även dumpa henne. Men tycker snubbar som gör så här ska straffas. 

• Anonym (Pappa)
    Anonym (J) skrev 2024-08-16 22:17:35 följande:
    Så han får misshandel på sig också? Inte bra råd, han behöver väl inte mer problem än vad han har. Att sjunka till den Nivån är hon dessutom inte värd 

Det är inget råd. Det är bara vad jag hade gjort och jag hade varit öppen med det och själv gått till Polisen efteråt. Det handlar om att sända ut signalen att om man gör så här så får det konsekvenser. Så alla män som är i samma sits blir lite rädda.

I många kulturer i andra länder är detta fullt normalt. Om du är med någons fru så kan du räkna med att mannens släktingar kommer efter dig. Detta sker redan i Sverige idag. Men det råder en tystnadskultur då straffet om man tjallar kan bli betydligt allvarligare. 

• Anonym (Urban)
    Anonym (Trött) skrev 2024-08-16 15:31:05 följande:

Eller så kan du väl låta henne ha sitt roliga. Du säger ju själv att du älskar henne. Och att laga mat, diska och dammsuga är ju inget straffarbete direkt.

Och "försöka roa" barnet? Vill du inte det eller?? Eller klarar du inte att passa barnen själv?

Kanske inte så konstigt hon söker på annat håll då.

Du är fan helt sjuk i huvudet! Fattar du inte att det blir jobbigt att fokusera på att roa barnet när han är jätteledsen på grund av frun?
    Du uttrycker dig som ett stort svin.

• Anonym (Hmm)

Du borde passa på att byta låset på dörren / dörrarna. Låt henne bli paff. Sägf åt henne att hon kan ju åka till snubben som hon varit med ikväll (medans han antagligen har åkt hem till sin kärring). Låt henne få äta upp sitt vidriga respektlösa beteende. Och därefter gör ni bodelningen på rätt sätt. Via representanter. Ha även bevis för att du är hemma med barnen när hon åkt iväg för att träffa en annan snubbe och därmed skiter i sina barn.

• Anonym (Va)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-08-18 00:43:59 följande:

Du borde passa på att byta låset på dörren / dörrarna. Låt henne bli paff. Sägf åt henne att hon kan ju åka till snubben som hon varit med ikväll (medans han antagligen har åkt hem till sin kärring). Låt henne få äta upp sitt vidriga respektlösa beteende. Och därefter gör ni bodelningen på rätt sätt. Via representanter. Ha även bevis för att du är hemma med barnen när hon åkt iväg för att träffa en annan snubbe och därmed skiter i sina barn.

Att lämna barnen med sin pappa en kväll är inte att skita i barnet. Att försöka "bevisa" något kommer bara att skada barnet. Frun skiter inte i barnet, hon skiter i TS.
  • Anonym (Urban)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-18 20:15:24 följande:
    Att lämna barnen med sin pappa en kväll är inte att skita i barnet. Att försöka "bevisa" något kommer bara att skada barnet. Frun skiter inte i barnet, hon skiter i TS.
    Fast hon beter sig oerhört respektlöst vilket gör pappan ledsen, vilket i sin tur påverkar barnet negativt.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Urban) skrev 2024-08-18 21:04:27 följande:
    Fast hon beter sig oerhört respektlöst vilket gör pappan ledsen, vilket i sin tur påverkar barnet negativt.
    Det är båda föräldrarnas ansvar att hålla barnen borta från detta.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-18 21:45:48 följande:
    Det är mammans agerande som är grundorsaken.
  • Anonym (Pappa)
    Anonym (Va) skrev 2024-08-18 21:45:48 följande:

Det är hennes agerande som går ut över barnen. Det pratas mycket om att barn kan må lika bra efter separation som barn som bor med båda föräldrarna. Men vad det inte talas som är när separationen blir infekterad som exempelvis i detta fall så förstör det relationen mellan föräldrarna och det i sin tur förstör för barnen. Det drabbar ofta skolgången som i sin tur drabbar deras yrkesliv och framtid.

Det är den förälder som beter sig illa som behöver sluta med det tills man separerat. 

Svar på tråden Min fru valde sin killkompis ikväll