• Anonym (Hopplös)

Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna

Hej forumet! 

Ska försöka fatta mig hyfsat kort. 

Jag är en man på 65 år och har varit tillsammans med min nuvarande sambo i 25 år och gick innan dess igenom en tuff skilsmässa från min första fru som var min ungdomskärlek. Problemet den gången var att jag blev handlöst förälskad i en annan kvinna som bodde granne med oss. Det var en oerhört jobbig skilsmässa för oss med barn inblandat och hon blev väldigt elak vilket man kan förstå eftersom jag dessvärre inte kunde motstå grannen, som nu är min sambo. Vi har levt lyckliga i många år nu. 

För cirka 10 år sedan jobbade jag tillsammans med en 20 år yngre kvinna som jag, än en gång, blev hopplöst förälskad i. Det utvecklades till kärlek, och till sist kunde vi inte motstå varandra. Min nuvarande sambo uppdagade det hela efter nåt år (såg sms) och vi bröt kontakten, kärleken bytte jobb. Denna kvinna och jag sprang ihop på en mässa i somras och det var som att kastas tillbaka i tiden. Allt kändes som förut, alla känslor vällde tillbaka och hon kände samma. Det är åtrå, passion och djup kärlek. Jag har tänkt på henne nästan varje dag sedan vi skildes åt, förmodligen för att det aldrig blev något på riktigt mellan oss. Det har varit en stor sorg att inte få ha kontakt med henne under dessa år.

Jag berättade för min sambo att jag sprungit på min kärlek igen och hon blev ledsen och arg, och sa att jag absolut inte får ha kontakt med denna kvinna. Återigen stor sorg. Jag vill så gärna ha en typ av vänskapsrelation med henne, det är viktigare än sexet, jag vill ha henne i mitt liv och veta att hon mår bra och ses ibland. Trots att passionen finns där mellan oss så tror jag att det kan fungera, passionen kommer förmodligen med tiden ebba ut, och kvar finns det där goa kärleksfulla. Jag funderar nu på att ha kontakt med henne ändå, i smyg. Vad säger ni andra om det, är det helt uppåt väggarna fel? Hon är så viktig för mig och ger mig energi och livslust. Min sambo och jag har det bra i övrigt förutom denna kvinna som spökar för mig.

• Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna
  • Anonym (Camilla)

Du beskriver henne som ditt livs kärlek. Hur vet du det? Ni hade inte någon grå vardag tillsammans. Du var satt den kvinnan på en piedestal. På nått vid ouppnåelig. Hon har allt. Men det är i din dröm. Bistra verkligheten är en annan. Låt det få vara en fantasi. Du drar alldeles för stora växlar på något som inte är. Vad flyr du ifrån? Du har flytt hela livet? Du har konstaterat att gräset inte är grönare. Tycker mig kunna skönja trubbel med anknytning. Rastlöst vill du vidare för att testa annat och nytt. Där har du inte vuxit upp ännu. Kommer troligen aldrig att göra det heller. Livet är inte lajbans hela tiden. Försök och sansa dig och agera inte efter luftslott du bygger upp. Sagt det förr med n samtalskontakt vore inte dumt. Det jag också ser är att du inte tar in någon annans perspektiv utan enbart ditt eget. Har du någonsin suttit ner och pratar. Ffa lyssnat på dina kvinnor. Fått dem att berätta om sina önskemål och drömmar? Vävt samman gemensamma mål och tillgodosett egna intressen. Hur ni tillsammans vill forma er relation. Kommunikation vet du. Rätt viktigt. Kliv ner från fantasihäst och gör en reality check. Vad du än gör så såra inga fler kvinnor. Inte dig själv heller. 

• Tyra myra

Intressanta diskussioner här i tråden.  Två läger där det ena trycker på att relationer som inte är bra ska avslutas. Medan den andra vill påminna om att gräset inte är grönare med någon ny

Gemensamt är att båda sidor kritiserar män som funderar på att satsa på en ny kärlek. 

Den ena kritiserar mannen för att han inte skilt sig tidigare trots att hustrun vil fortsätta äktenskapet. Andra kritiserar honom för att han drömmer om ett annat liv och vill ha kvar kontakten med älskarinnan.

Ingen ifrågasätter varför hustrun vill stanna i äktenskapet ?.

Nu kanske jag missat något inlägg, ber om ursäkt om jag missat något.

Om TS blir hjälpt eller stjälpt av råden kan jag inte avgöra men han borde nog inte lägga så stor vikt på recensionerna av hans förmodade personlighet, såg till och med att man diagnostiserade honom med ADHD vilket är helt uppåt väggarna.

Mitt råd till TS är följande. Hur du än gör, vad du än drömmer om kommer du aldrig att vara säker på att du gjorde det rätta eller ej. Du måste förlika dig med situationen och inte låta den dra ner dig i grubblerier.  

Jag hoppas verkligen att det löser sig för dig

• Anonym (Härdsmälta)

Ts hur går det för dig ? Svallar ff känslorna lika högt efter mötet i mässhallen i somras ? Är impulsen lika stark att byta till den andra kvinnan ? Har du hjälp att reda i allt detta ? Det har bara gått några dagar iofs men du får gärna uppdatera lite hur du tänker. 

• Anonym (Härdsmälta)

Tillägg: En sak jag blir nyfiken på är just detta med den sexuella biten när män åldras. Kan 65-åriga män ff prestera sexuellt ? Enligt anonym källa, som är i den åldern, har majoriteten av män inte längre förmågan kvar. Med det sagt kan ju förälskelse och behov av bekräftelse ff spira och det kan ju till viss del förbättra en mänskas libido, men räcker det hela vägen sas ? Frågan är inte menad som en kränkning av målgruppen mer ställd utifrån okunskap i ämnet. 

• Anonym (Camilla)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-28 18:28:30 följande:

Tillägg: En sak jag blir nyfiken på är just detta med den sexuella biten när män åldras. Kan 65-åriga män ff prestera sexuellt ? Enligt anonym källa, som är i den åldern, har majoriteten av män inte längre förmågan kvar. Med det sagt kan ju förälskelse och behov av bekräftelse ff spira och det kan ju till viss del förbättra en mänskas libido, men räcker det hela vägen sas ? Frågan är inte menad som en kränkning av målgruppen mer ställd utifrån okunskap i ämnet. 

Jo då! Både libido och performance är högre än du anar. Att det kan ta tid är bara positivt. Sedan finns diverse hjälpmedel att stötta erektionen med. Varför inte en ring och ett piller? Tänk inte på det. Den äldste jag har hört om från tillförlitlig källa (moi) var 82 som fick sitt recept förnyat på små blå piller. Absolut underbart! 
  • Anonym (Härdsmälta)
    Anonym (Camilla) skrev 2024-08-28 19:42:45 följande:
    Jo då! Både libido och performance är högre än du anar. Att det kan ta tid är bara positivt. Sedan finns diverse hjälpmedel att stötta erektionen med. Varför inte en ring och ett piller? Tänk inte på det. Den äldste jag har hört om från tillförlitlig källa (moi) var 82 som fick sitt recept förnyat på små blå piller. Absolut underbart! 

Men om snopen inte blir hård kan han ändå liksom vara lika crazy kåt då mannen ? Att blodet rusar i ådrorna och han bara måste komma intill hos kvinnan. Men snoppen reagerar inte? Hur känns denna kåthet fysiskt ? 

Mikael Leijongård 58 uttalade i en intervju att det finns mer i livet än att knu**a. Ungefär som att det inte kändes lika angeläget längre. Lite befriande med män som kan uttala en sån sak och gå i frontlinjen för de som kanske kan känna lite likadant ? 

Samtidigt positivt med dina rader för de som ff vill hålla igång sexlivet. 

• Anonym (Äckligt)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-28 19:59:33 följande:

Men om snopen inte blir hård kan han ändå liksom vara lika crazy kåt då mannen ? Att blodet rusar i ådrorna och han bara måste komma intill hos kvinnan. Men snoppen reagerar inte? Hur känns denna kåthet fysiskt ? 

Mikael Leijongård 58 uttalade i en intervju att det finns mer i livet än att knu**a. Ungefär som att det inte kändes lika angeläget längre. Lite befriande med män som kan uttala en sån sak och gå i frontlinjen för de som kanske kan känna lite likadant ? 

Samtidigt positivt med dina rader för de som ff vill hålla igång sexlivet. 

Patrik Arve från Teddy Bears Sthlm säger samma sak. Att "juicerna slutat flöda" och att det är jävligt skönt. Att det finns annat i livet.
  • Tyra myra

På frågan om 65+ are kan ha ett fungerande sexliv så är det som regel fullt möjligt att ha sex och känsla av åtrå och passion har inget bäst före datum. 

Vad som skiljer den åldersgruppen från de yngre är att sex inte är lika viktigt och därmed är det inte ovanligt med att relationen blivit sexlös men för den skull behöver den inte vara kärlekslös. 

Troligen behöver sexlivet underhållas om libidon ska finnas kvar uppe i åren.
    Minskar libidon så blir sex inte så viktigt.

Att potensen varierar under livet är känt. Stress och prestationsångest brukar vara boven i dramat inte åldern.

Sen varierar ju behovet av sex och intimitet från person till person också.

Kanske är det just intimiteten utan sex som lever kvar längst i en relation.

• Anonym (Härdsmälta)

Ts en uppdatering ? Hur har det gått för dig med allt ? Du hade bokat tid hos en samtalsterapeut pga villrådighet kring en gammal älskarinna du sprang på i vimlet och som satte allt i ditt liv på sin spets. hur har det gått med allting? 

Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna