• Anonym (Lisa)

Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?

Hejsan,

Jag pluggar juridik till vardags men har funderat på att börja blogga som influencer om min vardag men vill gärna höra åsikter kring det. Det var ett tag sedan jag bloggade sist, jag började blogga när jag var 14 år och slutade när jag var 16 år då jag ville fokusera på att göra bra ifrån mig på gymnasiet inför juristlinjen men tvekar lite. Kan det krocka med mitt framtida yrke som jurist? Jag planerar att plugga affärsjuridik så jag kommer inte jobba med det klassiska juridiken (försvara i rätten) utan jobba med affärsjuridik som innebär transaktioner och business. 

• Svar på tråden Går det att vara juriststudent och bloggare samtidigt?
  • Anonym (Lisa)

Kända byråer ger även status på CV:et ifall jag skulle hamna på stora företag i framtiden. 

• Anonym (Lisa)

Nä det tror jag inte. Affärsjuridiska byråer har dessutom oerhört högt arbetstempo och Greta Thunberg med sina diagnoser skulle gå in i väggen av att jobba 24/7 på stor affärsjuridisk byrå.

• Anonym (F)

Lägg energin på att jobba extra på byrå istället under studietiden. De du kommer konkurrera med om jobben kommer också ha höga betyg och rätt arbetslivserfsrenhet.
    Blogga om skönhet kan säkert vara kul men kommer varken hjälpa eller stjälpa dig i karriären. Det finns tusentals personer som publicerar skönhet och outfits på sociala medier, vad är syftet med din blogg?

• Anonym (Lisa)

Ja jag har såklart funderat på det också med extrajobb. Tycker att bloggandet är bara som en hobby. :)

• Anonym (Seriöst)
    Anonym (Lisa) skrev 2024-08-26 22:04:04 följande:

Nä det tror jag inte. Affärsjuridiska byråer har dessutom oerhört högt arbetstempo och Greta Thunberg med sina diagnoser skulle gå in i väggen av att jobba 24/7 på stor affärsjuridisk byrå.