• Anonym (Dejta)

Han försvann i 8 timmar

Har börjat dejta en kille och det har hittills funkat bra. Igår hördes vi lite under förmiddagen innan han plötsligt försvann och inte var inloggad på 8 timmar. Tror inte det hänt förut faktiskt, undantag på natten när han sover. 

När han äntligen loggade in igen på kvällen svarade han på mitt senaste meddelande från förmiddagen, men nämnde inget om varför han slutade svara. Jag blev nyfiken och frågade allmänt kring hans dag och om han gjort något kul. Hans svar blev att han mest tagit det lugnt. 

Som ni kanske listat ut tror jag inte på det. Det är inte likt honom att inte vara inloggad på så pass många timmar. I mitt huvud snurrar tankarna att han kanske börjat träffa någon annan men inte vill berätta om det. Självklart får han det, men det är ingen idé för mig att fortsätta lägga tid och energi på honom då. Vad tänker ni andra? Brukar ni också försvinna så mitt i en chattkonversation?

• Svar på tråden Han försvann i 8 timmar
  • Anonym (....)
    Anonym (Hannis) skrev 2024-09-02 19:19:44 följande:

Vad hemskt det måste vara att vara tvungen att vara anträffbar dygnet runt. Jag skulle känna mig jagad.

Ja, jag skulle bli sjuk om det skulle krävas av mig. Skulle aldrig vilja vara tillsammans med en så kontrollerande person. För övrigt ställer jag alltid in på alla sociala media och forum där det syns att man är inloggad, så att det inte går att se. Finns ingen anledning att någon annan ska veta när jag är inloggad och inte. 
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-03 00:22:47 följande:
    Nej det har inte hänt någonting men tycker mest det var tråkigt att han kastade bort en dag istället för att tillbringa den med mig eller iallafall åtminstone ha kontakt. 
    Ni hade ju kontakt både fm och kvällen. Jisses, man måste ju kunna göra egna saker 8 timmar utan att den man dejtar får panik. Jag skulle kvävas och avsluta dejtande om jag aldrig fick ha en eller några dagar för mig själv. Man måste faktiskt inte vara uppkopplad hela tiden och skicka meddelanden non stop. 
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Nej det har inte hänt någonting men tycker mest det var tråkigt att han kastade bort en dag istället för att tillbringa den med mig eller iallafall åtminstone ha kontakt. 
    Han har inte kastat bort en dag. Han har gjort exakt vad HAN kände för att göra den dagen, dvs slappa och ta det lugnt ensam. I mina ögon låter det som en underbar dag!
  • Anonym (H)

Du, grabben! 

Om du ser detta: spring! Den r tjejen har extremt kontrollbehov! Måtte inte min son träffa sådana här tjejer?

Kvinna, mamma

• Anonym (Kim)

Men lägg av. Det var din dag som du kastade bort genom att ständigt kontrollera. Det är faktiskt sjukligt. Han gjorde det han ville. Vad ska du skita i. Det har du inte med att göra. Snudd på stalkerbeteende från din sida. Taggar du inte ner kväver du honom. Sök hjälp för ditt kontrollbehov och svartsjuka. Dessutom har han ingen rapporteringsplikt till dig. Han delger det han vill och tycker är relevant. Kontrollerar du alla i din omgivning?

• Anonym (Anna)

Försvann i 8 h...Ja du han kanske har ett liv.

Att vara skärmar 8 h en helg är ett otroligt sunt tecken.
    Jag brukar vara det under helgerna.
    Prova att inte vara uppkopplad

• Anonym (ja)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-02 17:37:35 följande:
    Han försvann i 8 timmar

Har börjat dejta en kille och det har hittills funkat bra. Igår hördes vi lite under förmiddagen innan han plötsligt försvann och inte var inloggad på 8 timmar. Tror inte det hänt förut faktiskt, undantag på natten när han sover. 

När han äntligen loggade in igen på kvällen svarade han på mitt senaste meddelande från förmiddagen, men nämnde inget om varför han slutade svara. Jag blev nyfiken och frågade allmänt kring hans dag och om han gjort något kul. Hans svar blev att han mest tagit det lugnt. 

Som ni kanske listat ut tror jag inte på det. Det är inte likt honom att inte vara inloggad på så pass många timmar. I mitt huvud snurrar tankarna att han kanske börjat träffa någon annan men inte vill berätta om det. Självklart får han det, men det är ingen idé för mig att fortsätta lägga tid och energi på honom då. Vad tänker ni andra? Brukar ni också försvinna så mitt i en chattkonversation?

Om man börjat dejta, så antar jag att man inte är ett par, och inte så väldigt involverad ännu. Då skulle jag aldrig gå med på att redovisa min tid på det sättet, inte heller redovisa hur jag är eller inte är inloggad på nån elektronik. Jag tycker att du låter kontrollerande. 

Nu tillhör jag kanske en annan generation, men det är rimligt att inte vara tillgänglig precis hela tiden, rimligt att gå ur en chatt för att göra annat, rimligt att inte redovisa hela sin tillvaro för en dejt. 
  • Anonym (ja)
    Så allt annat han gör är bortkastat bara för att det inte är med dig? Vilken märklig självbild du har. De flesta människor har fler personer i sina liv.
  • Anonym (Dejta)
    Anonym (ja) skrev 2024-09-03 08:55:31 följande:
    Så allt annat han gör är bortkastat bara för att det inte är med dig? Vilken märklig självbild du har. De flesta människor har fler personer i sina liv.
    Tror ni missförstår mig lite. Han får självklart göra exakt vad han vill under de 8 timmarna, men jag tycker det var synd att han inte valde att göra det med mig. Han visste att jag hade ledig helg från jobbet och gärna ville hitta på något. Att han sedan försvinner så pass många timmar och påstår att han mest tagit det lugnt går inte riktigt ihop för mig. Det gör mig osäker, träffar han någon annan eller är han inte intresserad av mig längre? 
  • Anonym (Japp)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-03 16:37:48 följande:
    Tror ni missförstår mig lite. Han får självklart göra exakt vad han vill under de 8 timmarna, men jag tycker det var synd att han inte valde att göra det med mig. Han visste att jag hade ledig helg från jobbet och gärna ville hitta på något. Att han sedan försvinner så pass många timmar och påstår att han mest tagit det lugnt går inte riktigt ihop för mig. Det gör mig osäker, träffar han någon annan eller är han inte intresserad av mig längre? 
    Jag tror inte att någon missförstår dig. Du verkar tycka att han ska spendera tid med dig för att båda är lediga och blir misstänksam att han dejtar någon annan för att han inte var online i åtta timmar. Jag tycker ärligt talat att det låter väldigt osunt.
Svar på tråden Han försvann i 8 timmar