• Anonym (Dejta)

Han försvann i 8 timmar

Har börjat dejta en kille och det har hittills funkat bra. Igår hördes vi lite under förmiddagen innan han plötsligt försvann och inte var inloggad på 8 timmar. Tror inte det hänt förut faktiskt, undantag på natten när han sover. 

När han äntligen loggade in igen på kvällen svarade han på mitt senaste meddelande från förmiddagen, men nämnde inget om varför han slutade svara. Jag blev nyfiken och frågade allmänt kring hans dag och om han gjort något kul. Hans svar blev att han mest tagit det lugnt. 

Som ni kanske listat ut tror jag inte på det. Det är inte likt honom att inte vara inloggad på så pass många timmar. I mitt huvud snurrar tankarna att han kanske börjat träffa någon annan men inte vill berätta om det. Självklart får han det, men det är ingen idé för mig att fortsätta lägga tid och energi på honom då. Vad tänker ni andra? Brukar ni också försvinna så mitt i en chattkonversation?

• Svar på tråden Han försvann i 8 timmar
  • Anonym (Jane)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-03 16:37:48 följande:
    Tror ni missförstår mig lite. Han får självklart göra exakt vad han vill under de 8 timmarna, men jag tycker det var synd att han inte valde att göra det med mig. Han visste att jag hade ledig helg från jobbet och gärna ville hitta på något. Att han sedan försvinner så pass många timmar och påstår att han mest tagit det lugnt går inte riktigt ihop för mig. Det gör mig osäker, träffar han någon annan eller är han inte intresserad av mig längre? 
    Det är just det han inte får, enligt dig. 

Jag förmodar han gjorde det han ville, men ändå klagar du. 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-03 21:28:08 följande:

Det är lite olika hur ofta vi hörs, men senaste veckan har det varit nästan varje kväll och mycket under helgerna om vi inte träffats då. Det är lite därför jag blir osäker för det är inte likt honom. Det betyder säkert ingenting men för mig som vill vidare i relationen känns det stressande. 

Vi båda är mer för meddelande även om vi pratat i telefon också. Borde jag ta upp det igen? Vill inte verka för kontrollerande mot honom, utan mer nyfiken på vad han gör. 

Men varför skriver du i din TS som om ni bara chattat eller liknande och ev dejtat lite. När/om ni träffas på riktigt?

Är ni tillsammans eller är ni inte tillsammans?

För det ger helt två olika svar om du är tillsammans med en kille som gör så eller om du bara dejtar en kille som gör så..
  • Asro22
    Anonym (Isa) skrev 2024-09-03 21:20:51 följande:
    Vadå när ni umgås? Så när ni är tillsammans så är din kille konstant på instagram eller snapchat och pratar med andra..Eller vad menar du?

Om han umgås med dig irl (sin flickvän) varför skulle han vara på insta eller snap och prata med andra då för?

Träffas ni bara online så är han väl inte din kille än iaf eller!?..
    Och så länge han inte är din kille får han väl göra vad han vill och det kommer han göra också.. Killar låser sällan upp sig för en online flirt..en längre tid..Om du inte låter han ligga lite då och då.
    Då kan man hålla män på halster under en låååång lång tid om man vill...Om man låter dom ligga lite..Men bara lite. Inte för mycket..

Man lär inte känna en kille förrän man träffat dom irl.
    Han kan bete sig som den bästa killen i världen, en riktig gentleman online utan att alls vara en gentleman irl. Utan någon helt annan än man trott..
    Jag har "träffat" män online förut som varit trevliga, men också män som först betedde sig som världens gentlemen..som tillslut visade sig vara utländska personer som bara ville ha pengar..
    Vet inte hur du fick det till att vi har en onlineflört när jag tydligt skrev att det är min kille? Som jag träffar varje dag.
    När vi umgås snapar han mycket med sina kompisar och skrollar på Instagram 
  • Anonym
    Asro22 skrev 2024-09-04 00:03:14 följande:
    Vet inte hur du fick det till att vi har en onlineflört när jag tydligt skrev att det är min kille? Som jag träffar varje dag.
    Nej, det kan men verkligen undra ...
    Hålla på och hitta på långa jävla ramsor om hur ni inte träffas eller ens har träffats när du tydligt skriver att ni gör det. Mycket märkligt. Sannolikt droger, konstintresse eller danskt medborgarskap.
  • Tilolo
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-03 21:28:08 följande:

Det är lite olika hur ofta vi hörs, men senaste veckan har det varit nästan varje kväll och mycket under helgerna om vi inte träffats då. Det är lite därför jag blir osäker för det är inte likt honom. Det betyder säkert ingenting men för mig som vill vidare i relationen känns det stressande. 

Vi båda är mer för meddelande även om vi pratat i telefon också. Borde jag ta upp det igen? Vill inte verka för kontrollerande mot honom, utan mer nyfiken på vad han gör. 

Jag förstår!

Utan att veta mer om situationen så undrar jag lite på vilket sätt denna känsla känns som uppstår? Menar att det t,ex, kan vara en skillnad på dess intensitet och var känslan i kroppen sitter när man t,ex, känner ren oro, föraning, eller tomhetskänsla (äkta tomhet eller tomhet som inte kan distraheras). 

Förstår om det kan vara svårt att sätta ord på. 🌼

När jag t,ex, känner oro så sprider den sig i hela kroppen och jag blir rastlös. Det kan också rusa i huvudet. När det är en föraning så är det mer en stillsam känsla som bara är självklar utan vidare analys om det stämmer eller inte. 

• Anonym (ja)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-03 16:37:48 följande:
    Tror ni missförstår mig lite. Han får självklart göra exakt vad han vill under de 8 timmarna, men jag tycker det var synd att han inte valde att göra det med mig. Han visste att jag hade ledig helg från jobbet och gärna ville hitta på något. Att han sedan försvinner så pass många timmar och påstår att han mest tagit det lugnt går inte riktigt ihop för mig. Det gör mig osäker, träffar han någon annan eller är han inte intresserad av mig längre? 
    Så bara för att du hade en ledig dag så innebär det att han automatiskt kunde träffa dig? Han kanske hade egna saker som han behövde eller ville göra? Och jo, att ta det lugnt kan innebära att man inte sitter uppkopplad hela tiden. Att du är så osäker och påträngande kan däremot säkert göra honom mindre intresserad. Det skulle det göra för mig. 
  • Anonym (Dejta)
    Tilolo skrev 2024-09-04 11:56:18 följande:

Jag förstår!

Utan att veta mer om situationen så undrar jag lite på vilket sätt denna känsla känns som uppstår? Menar att det t,ex, kan vara en skillnad på dess intensitet och var känslan i kroppen sitter när man t,ex, känner ren oro, föraning, eller tomhetskänsla (äkta tomhet eller tomhet som inte kan distraheras). 

Förstår om det kan vara svårt att sätta ord på. 🌼

När jag t,ex, känner oro så sprider den sig i hela kroppen och jag blir rastlös. Det kan också rusa i huvudet. När det är en föraning så är det mer en stillsam känsla som bara är självklar utan vidare analys om det stämmer eller inte. 

Jag blev definitivt rastlös. Hade svårt för att göra något annat den dagen eftersom jag fick en dålig känsla kring varför han försvann. Vi har skrivit lite nu under veckan men det känns annorlunda, som att det inte finns något flow längre. Han svarar mer kortfattat, men jag kanske bör ge honom tid att ta initiativ själv om han är intresserad?
  • Tilolo
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-04 18:57:10 följande:
    Jag blev definitivt rastlös. Hade svårt för att göra något annat den dagen eftersom jag fick en dålig känsla kring varför han försvann. Vi har skrivit lite nu under veckan men det känns annorlunda, som att det inte finns något flow längre. Han svarar mer kortfattat, men jag kanske bör ge honom tid att ta initiativ själv om han är intresserad?
    😕... det låter nästan som att han skulle ha tankarna på annat håll? I så fall förstår jag din reaktion bättre. 

Vet ej vad som är bäst, men om du dämpar din kontakt (förstår om det är svårt!) så lär han märka det ganska snabbt.,.,.
  • morningsun

Hello, fellow teenagers! Det är klart att folk ska svara på allt inom 360 sekunder. Annars är de nog otrogna (för sex tar väl inte längre tid än så, eller?).

Har har också hört från folk som är fattiga och äldre att en arbetsdag tar mycket mindre än fyra timmar. Själv jobbar jag två-tre timmar om dagen och tjänar väl några miljoner om året (orkar inte fråga assistenten om detaljerna). Så om man lägger två timmar om dagen på borde man rimligen dra in sisådär 50 kakor i månaden. Det räcker väl för alla som inte har några ambitioner, tänker jag? Och då, inklusive vila, är väl 8 timmars svarstid helt ok?

Mvh Caspar von Rövenhäck

På allvar... svar inom 24h borde väl vara helt ok? Jeez.

• Dimisi
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-04 18:57:10 följande:
    Han gör förmodligen samma misstag som alla andra som blir kvar i dejtingträsket i evigheter. Han kollar vidare trots att han faktiskt hade fastnat för dig. 

Om man vill bli förälskad och uppleva kärlek kan man inte fortsätta hålla dörren öppen för andra när man har hittat något som gnistrar. Då dödar man glöden. Det är alldeles för många som gör så.
  • morningsun
    Dimisi skrev 2024-09-05 21:34:18 följande:
    Han gör förmodligen samma misstag som alla andra som blir kvar i dejtingträsket i evigheter. Han kollar vidare trots att han faktiskt hade fastnat för dig. 

Om man vill bli förälskad och uppleva kärlek kan man inte fortsätta hålla dörren öppen för andra när man har hittat något som gnistrar. Då dödar man glöden. Det är alldeles för många som gör så.
    Caspar von Rövenäck (tillsammans med 90% av alla vettiga män) är så glad att han inte är på marknaden. 

FÖRIHELVETE. Kontant C-uppsatskommunikaton ligger liksom inte i sinnet för de flesta män. Vi (plural majestae och med relevant utbildning) klarar det nog men vad har ni för förväntningar egentligen? Kanske bäst att bli ihop med en annan kvinna. Eller vänta på att någon med mer verbal/skriftlig förmåga blir ledig, Men klarar ni en sådan man? Har ni drivet och karriären? Tror inte det. Vi som fri målgruppen har redan en partner (en riktig KVINNA) som gör något på på allvar. 4-årig examen från faktiskt universitet är minimum. Inget jädra Linneaus eller Södertörn.
  • Anonym (Isa)
    Asro22 skrev 2024-09-04 00:03:14 följande:
    Nej du var inte alls tydlig om att det var din låtsas kille i TS..
    Om det var DIN kille så skulle han för det första inte hålla på som han gör...Det säger väl sig självt. Så han är ju inte DIN kille hur mycket du än fantiserar om att ha en egen man...
    Jag är själv gift numera, men innan dess så var jag tillsammans med många, många karlar och inte höll dom männen på som din sk "kille" om dom var intresserade av mig..Tvärtom. var en kille intresserad så gjorde han allt för att bara vara med mig..jämt och ständigt.

Så OM det är DIN kille du pratar om så låter han inte intresserad av dig på något sätt..Även om han har varit intresserad av att ligga med dig av någon anledning!? 
    Har du rannsakat dig själv innan du skyllde allt på honom.. Har du kanske gjort något fel! istället. Bara en tanke?
    Annars så låter det som om du inte är ett dugg intressant för honom längre, och därför finner han andra tjejer som han chattar med mer attraktiva..Och för att han aldrig fått träffa en riktig kvinna i dig stackarn..

Som tjej så bör man ha koll på SIN kille- som man vill leva med i framtiden åtm..Har du ingen koll på vad han pysslar med eller om han inte berättar om det HELT öppet..Ja killar som inte har något att dölja berättar faktiskt oftast om allt..och håller inte på och spelar spel.
    Men du kanske gillar såna tomtar till "män som gillar att spela spel och knulla runt..Go ahead..Du kommer alltid hitta en villig karl som vill ligga, men att hitta en karl som vill mer är myycket svårare.
    Med andras ord TS-- Han är inte inte intresserad av dig längre för fem öre)om han någonsin har varit det) , men han tycker att du är jobbig, knullar dig av medlidande bara medans han försöker bli av med dig människa..
    VAKNA!

Du skrev SÅ HÄR-nedan- som inte ens kan Svenska språket..  i din psykosopatiska TS..Där du längtar efter en kille som inte ens finns där för dig.. Byt kille, eller nej,  byt din egen personlighet eller land FÖRST! så kommer du kanske lyckas få någon stackare på kroken som du inte bara knullar/dejtar. 😂 
    "Har börjat dejta en kille?? och det har hittills funkat bra. Igår hördes vi lite under förmiddagen innan han plötsligt försvann och inte var inloggad på 8 timmar. Tror inte det hänt förut faktiskt, undantag på natten när han sover. "

Vi Svenskar och på svenska språket säger vi dejta en kille INNAN man blivit tillsammans med någon..Vilket kan betyda att man bara träffas online, att fika eller för att knulla.. Är man tillsammans med någon så säher man INTE dejta. Om någon säger dejta så dejtar den inte den personen för att dom tycker du är ett framtids material utan för att dom bara vill ligga lite. haha
Svar på tråden Han försvann i 8 timmar