• Anonym (Dejta)

Han försvann i 8 timmar

Har börjat dejta en kille och det har hittills funkat bra. Igår hördes vi lite under förmiddagen innan han plötsligt försvann och inte var inloggad på 8 timmar. Tror inte det hänt förut faktiskt, undantag på natten när han sover. 

När han äntligen loggade in igen på kvällen svarade han på mitt senaste meddelande från förmiddagen, men nämnde inget om varför han slutade svara. Jag blev nyfiken och frågade allmänt kring hans dag och om han gjort något kul. Hans svar blev att han mest tagit det lugnt. 

Som ni kanske listat ut tror jag inte på det. Det är inte likt honom att inte vara inloggad på så pass många timmar. I mitt huvud snurrar tankarna att han kanske börjat träffa någon annan men inte vill berätta om det. Självklart får han det, men det är ingen idé för mig att fortsätta lägga tid och energi på honom då. Vad tänker ni andra? Brukar ni också försvinna så mitt i en chattkonversation?

• Svar på tråden Han försvann i 8 timmar
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-03 16:37:48 följande:
    Tror ni missförstår mig lite. Han får självklart göra exakt vad han vill under de 8 timmarna, men jag tycker det var synd att han inte valde att göra det med mig. Han visste att jag hade ledig helg från jobbet och gärna ville hitta på något. Att han sedan försvinner så pass många timmar och påstår att han mest tagit det lugnt går inte riktigt ihop för mig. Det gör mig osäker, träffar han någon annan eller är han inte intresserad av mig längre? 
    Jag missförstår inte. Vad är det som inte går ihop? Varför kan man inte få ta en hel dag bara för sig själv, ta det lugnt och bara vara. Jag har ofta såna helger där jag efter jobbet på fredag loggar ut helt och bara är fram tills jobb på måndag. Har ljudlöst på mobilen och inte i kontakt med någon alls förutom mina barn. Ibland behöver man bara tid för sig själv och göra typ ingenting. 
  • Anonym (K)

Samtiden, där man ska vara uppkopplad 24/7.
    Där folk kan se om man läst ett meddelande men inte svarat.
    Obs att jag själv har mobilen i handen och kollar konstant men hur sjukt är det inte??

När jag träffade mitt ex pratade vi i telefon, en vanlig en, en timme om dagen. i nödfall fyllde man på kontantkortet på mobirl med 100 kr och snålade som sjutton pga att det drogs massor om man slängde ihop ett sms och ännu värre om man ringde.

Älskar internet och uppkoppling 24/7 men måste det betyda att man är NÅBAR 24/7?
    Ibland orkar jag bara inte svara hur mycket jag tycker om människan som skrev till mig. 8 h är lite skrämmande om man inte får avskärma sig utan misstankar.

• Anonym (Exfru)

Jag skulle inte orka med sånt spel.Vill må bra!!

• TröttMört

Kära TS,
    du har fått mycket mothugg och virtuella ögonrullningar här, men jag empatiserar med dig. Under mina dejtingperioder har jag ibland kunnat drabbas av något liknande, fast då med struliga killar som sänder mixade signaler.

Det alarmerande i denna tråden är inte hans offlinetimmar, utan det faktum att något (vet inte vad) har format dig till en ängslig, osäker och överanalyserande tjej. Rikta energin mot det istället. Gör inte detta mot honom, men framförallt, gör det inte mot dig själv.

Fyll ditt liv med en massa kul och spännande saker, så till den grad att en killes uppmärksamhet på sin höjd är att betrakta som en extrabonus. Aldrig något som tillåts styra ditt välbefinnande såhär negativt.

Vips blir det du som glömmer att logga på i timmar i streck. För att du är för upptagen med att leva livet.

Hjärta

• Anonym (Isa)
    Anonym (Dejta) skrev 2024-09-02 17:37:35 följande:
    Han försvann i 8 timmar

Har börjat dejta en kille och det har hittills funkat bra. Igår hördes vi lite under förmiddagen innan han plötsligt försvann och inte var inloggad på 8 timmar. Tror inte det hänt förut faktiskt, undantag på natten när han sover. 

När han äntligen loggade in igen på kvällen svarade han på mitt senaste meddelande från förmiddagen, men nämnde inget om varför han slutade svara. Jag blev nyfiken och frågade allmänt kring hans dag och om han gjort något kul. Hans svar blev att han mest tagit det lugnt. 

Som ni kanske listat ut tror jag inte på det. Det är inte likt honom att inte vara inloggad på så pass många timmar. I mitt huvud snurrar tankarna att han kanske börjat träffa någon annan men inte vill berätta om det. Självklart får han det, men det är ingen idé för mig att fortsätta lägga tid och energi på honom då. Vad tänker ni andra? Brukar ni också försvinna så mitt i en chattkonversation?

Har du träffat honom någongång eller har ni bara chattat?

Så länge du inte har "fångat" en kille (på riktigt) så kan han göra precis det han vill och känner för, utan att tänka på dig..Han behöver inte göra det, men han kan.
    MEN När du väl har "fångat" en kille däremot så kommer han inte göra något utan dig så länge han lever..Eller iaf inte så länge du vill ha honom.😂 
    Eller så länge han vill ha dig, men det inträffar ju så sällan att killar inte vill ha en tjej att det knappt är värt att dra upp ens..Jag har då aldrig misslyckats med att fånga en kille, och jag vet att det är liknande för alla andra tjejer/kvinnor.
    Män har svårt att få oss kvinnor, vi kvinnor behöver bara visa oss för att få en man..

Sen kan det ju vara så att han bara ville vara ensam ett tag.. Vissa människor gillar något som kallas för egentid, haha. Som jag själv gör och det betyder inte att vi slutat bry oss. Utan snarare att vi gillar att ta en liten paus bara..
  • Tilolo

En undran 🙂 
    Hur ofta skriver ni till varann om dagarna? 
    Kanske är han egentligen en person som behöver andrum mellan varven, då han skrev att han tagit det lugnt. 

Jag behöver också andrum mellan varven för att komma ikapp.
    För när man skriver till någon ny så kan det vara så intensivt att man liksom sätter sitt liv och även sitt jag på paus för att man går så upp i varann, för att senare inse att intensiteten kräver en.

Kanske skulle det hjälpa dig att få ordning på denna oro med att du bara frågar honom vilka hans behov är med hur ofta han känner att han vill höras. 
    Går det att höras på telefon en gång om dagen istället för att skriva fram och tillbaka? Då hinner man fundera över vad man vill säga och så växer även känslan över att man vill höras.

Dock får det ju inte hamna i det läge att du blir den som får anpassa dig, såväl som att han inte ska anpassa sig. 🙏   

• Asro22

Har samma "problem" med min kille. Han kan gå en hel dag utan att vara inloggad. När vi umgås är han konstant på Instagram, snapchat etc. Så det har gjort mig lite misstänksam. Har frågat honom om det och han menar på att han suttit och gameat hela dagen. Har grova trust issues, men har inte så mycket till val än att ta han på orden.

• Anonym (Det)
    Det är nog ingen fara. 
  • Anonym (Isa)
    Asro22 skrev 2024-09-03 20:34:04 följande:

Har samma "problem" med min kille. Han kan gå en hel dag utan att vara inloggad. När vi umgås är han konstant på Instagram, snapchat etc. Så det har gjort mig lite misstänksam. Har frågat honom om det och han menar på att han suttit och gameat hela dagen. Har grova trust issues, men har inte så mycket till val än att ta han på orden.

Vadå när ni umgås? Så när ni är tillsammans så är din kille konstant på instagram eller snapchat och pratar med andra..Eller vad menar du?

Om han umgås med dig irl (sin flickvän) varför skulle han vara på insta eller snap och prata med andra då för?

Träffas ni bara online så är han väl inte din kille än iaf eller!?..
    Och så länge han inte är din kille får han väl göra vad han vill och det kommer han göra också.. Killar låser sällan upp sig för en online flirt..en längre tid..Om du inte låter han ligga lite då och då.
    Då kan man hålla män på halster under en låååång lång tid om man vill...Om man låter dom ligga lite..Men bara lite. Inte för mycket..

Man lär inte känna en kille förrän man träffat dom irl.
    Han kan bete sig som den bästa killen i världen, en riktig gentleman online utan att alls vara en gentleman irl. Utan någon helt annan än man trott..
    Jag har "träffat" män online förut som varit trevliga, men också män som först betedde sig som världens gentlemen..som tillslut visade sig vara utländska personer som bara ville ha pengar..
  • Anonym (Dejta)
    Tilolo skrev 2024-09-03 20:23:08 följande:

En undran 🙂 
    Hur ofta skriver ni till varann om dagarna? 
    Kanske är han egentligen en person som behöver andrum mellan varven, då han skrev att han tagit det lugnt. 

Jag behöver också andrum mellan varven för att komma ikapp.
    För när man skriver till någon ny så kan det vara så intensivt att man liksom sätter sitt liv och även sitt jag på paus för att man går så upp i varann, för att senare inse att intensiteten kräver en.

Kanske skulle det hjälpa dig att få ordning på denna oro med att du bara frågar honom vilka hans behov är med hur ofta han känner att han vill höras. 
    Går det att höras på telefon en gång om dagen istället för att skriva fram och tillbaka? Då hinner man fundera över vad man vill säga och så växer även känslan över att man vill höras.

Dock får det ju inte hamna i det läge att du blir den som får anpassa dig, såväl som att han inte ska anpassa sig. 🙏   

Det är lite olika hur ofta vi hörs, men senaste veckan har det varit nästan varje kväll och mycket under helgerna om vi inte träffats då. Det är lite därför jag blir osäker för det är inte likt honom. Det betyder säkert ingenting men för mig som vill vidare i relationen känns det stressande. 

Vi båda är mer för meddelande även om vi pratat i telefon också. Borde jag ta upp det igen? Vill inte verka för kontrollerande mot honom, utan mer nyfiken på vad han gör. 

Svar på tråden Han försvann i 8 timmar