• Anonym (Owl)

Korta killar...varför?

Hej! 

Jag vill börja med att säga att jag aldrig har brytt mig om längden på killar/män. Lång, kort, tjock, smal, jag bryr mig inte. Det är insidan som spelar störst roll. Jag har långt fler önskemål om personlighet, humor och intelligens än vad jag har på utseendet. 

Nu till saken. Jag är petit och det gör att jag är som en magnet för kortisarna. De kanske känner sig manligare om de är med en kort tjej? 

Detta har gjort att jag både dejtat och varit tillsammans med många korta killar. Detta är vad jag lagt märke till:

Korta män verkar ha ett behov av att kompensera för sin längd på olika underliga sätt. Tex besatthet att bygga muskler. Skryter om materiella saker eller pengar. Kort stubin och aggressiv. Ständig tävling med andra män. Lättkränkta, osäkra.

Jag upplever även att korta män ofta är  svartsjuka och kontrollerande. 

Varför beter ni er så här? Varför kan ni inte bara chilla och inte ta er själva på så stort allvar? 

(Sorry om inlägget ser konstigt ut, fl verkar inte fungera som det ska)

• Svar på tråden Korta killar...varför?
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 17:18:34 följande:
    Det här känns mer som en hat tråd mot korta män. 

Förövrigt så utstrålar kvinnor med ett bmi under 20 ett helt annat lugnt motför ettriga tjocka kvinnor som försöker kompensera.
    Det tycker jag inte? du verkar vilja se sånt som inte finns, oklart varför.

Du vet inte hur andra ser ut här, förutsätt inget. Kan vara att jag är längre än dig och har ett betydligt lägre bmi med :)
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Maria) skrev 2024-09-05 17:43:42 följande:
    Det tycker jag inte? du verkar vilja se sånt som inte finns, oklart varför.

Du vet inte hur andra ser ut här, förutsätt inget. Kan vara att jag är längre än dig och har ett betydligt lägre bmi med :)
    Det verkar ju du och TS också...

Jag ser ingen koppling alls vad gäller långa och korta män i förhållande till hur lugna de är.  
  • Anonym (IRL vs FL)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:02:27 följande:

Jag ser ingen koppling alls vad gäller långa och korta män i förhållande till hur lugna de är.  
    Du är själv kort och verkar inte lugn. Det är väl en koppling.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (IRL vs FL) skrev 2024-09-05 18:04:34 följande:
    Du är själv kort och verkar inte lugn. Det är väl en koppling.
    Haha, jag är lugnet själv. Så hur kan du säga de när du aldrig har träffat mig ? 

Jag ser bara inte din koppling alls med korta män. När jag tittar bland vänner och kollegor.   
  • Anonym (Owl)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:02:27 följande:

Du kanske har haft tur och lyckats träffa bra korta män. Eller så kanske korta gay-killar (förutom du själv då) inte har problem med mindervärdeskomplex kopplat till sin längd på samma sätt som korta hetero-killar..... 
  • Anonym (IRL vs FL)
    Anonym (Rob) skrev 2024-09-05 18:08:41 följande:
    Haha, jag är lugnet själv. Så hur kan du säga de när du aldrig har träffat mig ? 

Jag ser bara inte din koppling alls med korta män. När jag tittar bland vänner och kollegor.   
    Det tycker jag verkligen inte. Du skriver många och nedlåtande/aggressiva inlägg. Dag efter dag. Motsatsen till lugn.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Huxley)

Lite åt hållet den där spännisen "vem var det som kastade"

ja, Rob är en liten spännis också, vilken kille som helst kan se det. Försöker återfå någon slag kontroll Pga en underliggande osäkerhet

tänk chihuahua.

Men sen så finns det korta killar som inte är arroganta. Typ short kings. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (Owl) skrev 2024-09-05 15:52:25 följande:
    Korta killar...varför?

Hej! 

Jag vill börja med att säga att jag aldrig har brytt mig om längden på killar/män. Lång, kort, tjock, smal, jag bryr mig inte. Det är insidan som spelar störst roll. Jag har långt fler önskemål om personlighet, humor och intelligens än vad jag har på utseendet. 

Nu till saken. Jag är petit och det gör att jag är som en magnet för kortisarna. De kanske känner sig manligare om de är med en kort tjej? 

Detta har gjort att jag både dejtat och varit tillsammans med många korta killar. Detta är vad jag lagt märke till:

Korta män verkar ha ett behov av att kompensera för sin längd på olika underliga sätt. Tex besatthet att bygga muskler. Skryter om materiella saker eller pengar. Kort stubin och aggressiv. Ständig tävling med andra män. Lättkränkta, osäkra.

Jag upplever även att korta män ofta är  svartsjuka och kontrollerande. 

Varför beter ni er så här? Varför kan ni inte bara chilla och inte ta er själva på så stort allvar? 

(Sorry om inlägget ser konstigt ut, fl verkar inte fungera som det ska)

Det är enormt många fördomar om korta män idag, verkar det som! Vem bryr sig hur lång någon är. Längden har absolut ingen koppling till personligheten. Skulle man säga så om kvinnor, t ex? En lång tjej är lugn och självsäker, men en kort tjej är svartsjuk och kontrollerande. Eller var det rödhåriga? Hur var det nu? Fördomar, fördomar...

Jag har aldrig i mitt liv dömt mina förhållanden utifrån längden på mannen. Det låter extremt omoget i mina öron. 

Om en relation inte fungerar är det oftast båda parter som är ansvariga. 
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Huxley) skrev 2024-09-05 18:18:02 följande:

Lite åt hållet den där spännisen "vem var det som kastade"

ja, Rob är en liten spännis också, vilken kille som helst kan se det. Försöker återfå någon slag kontroll Pga en underliggande osäkerhet

tänk chihuahua.

Men sen så finns det korta killar som inte är arroganta. Typ short kings. 

Så alla korta killar tränar pga osäkerhet?   Varför tränar långa män då ?  De behöver ju inte vara osäkra då alla kvinnor älskar långa män ?
Svar på tråden Korta killar...varför?